jeg er lidt af samme holdning at børnefamilieydelsen ikke burde gå til mors shoppebehov osv..
men jeg kan bare også godt se det fra de familiers side hvor det er at de faktisk ikke har særlig meget at rutte rundt med i sit budget..
ja man vælger selv at få børn. og det koster det det koster med f.eks. mme, bleer, produkter og udstyr osv... og når udstyret er skaffet vokser barnet jo hurtigt og har brug for nyt tøj, også i de måneder hvor der så ikke er kommet BFY.. DERFOR gør vi bla dette. og som vi har gjort denne gang med vores bfy penge, at vi simpelthen lægge de penge ud selv og køber f.eks denne gang købte vi en helt ny klapvogn til bassen... og det var jo både til ham og til os selv.. men så de penge der gik ind i går på min konto overfører jeg så til kæresten så han kan få sine penge "tilbage" og der er det jo ikke fordi at vi ikke bruger vores "egne" penge. altså det vi fr udbetalt på vores barn. fordi jeg syntes jeg bruger ALLE mine penge på min søn. og det kan jeg slet ikke lade være med.. og tit glemmer jeg mig selv og har ikke fået nyt tøj OVERHOVEDET i al den tid villads har været her.. og det er også nødvendigt for mig at have noget tøj der ikke er slidt eller hullet eller forvasket. og det er næsten ALT mit tøj, fordi jeg bruger ALLE mine penge på regninger og min søn..
hvis jeg så i fremtiden gør som jeg nu gør hvor jeg bruger alle mine penge på villads, det er måske i form af sko, støvler. flyverdagt osv. jamen så kan jeg godt tillade mig at hvis jeg ikke har penge nok til et par bukser osv. at bruge lidt af de penge på det...
men hvis det så sådan ud at jeg IKKE løbende købte tøj osv til min søn, jamen så gik børnepengene lige lukt til det..
men nu har vi fået børnepenge 3 gange og de er alle gået til ham alligevel so far...
2 x bfy gik til navngivningen så han fik en god dag..
og 1 x bfy klapvogn..
næste gang tror jeg han kan gå, og der skal han have støvler... og en flyverdragt fordi han nok også går i vuggestue der.. og en masse uldundertøj og uldstrømper osv.. og jeg kommer GARANTERET til at købe det alt samme for mine egne penge fordi jeg ikke kan vente... ( har en drøm om at han skal have regnbueflyverdragten fra molo
)
og hvad han ellers mangler...
men jeg kan se det fra begge sider... og det er da ikke nogen skidt ting..
Anmeld