ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2011

Sasja77

Mca<3 skriver:

Hvorfor får du et bedre skatte fradrag fordi du arbejder mere ???? Se det forstår jeg da ikke   Min mand arbejder mest og tjener mest , men han er da også den der betaler mest i skat ???  Det ændrer da ik ved hans fradrag .

Præcis!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Pia.

Når man har udskudt frisør og tøjindkøb til sig selv i måneder, fordi børnene har haft brug for - jeg remser lige op bare for denne måned:  tøj, togkort, betaling for spejderlejr, fødselsdagsgaver til vennerne, tur med Ungdomsskolen, studietur og lommepenge til denne og så lige den ældstes fødselsdag - er det så mærkeligt, at man glæder sig, til der er råd til, at mor kan blive klippet?

Jeg forstår altså ikke logikken - ville det være bedre at udskyde børnenes behov, til børnefamilieydelsen kommer, og så bruge penge på frisør til sig selv undervejs?

Du skriver jo så rigtigt mine tanker ned ... Her er det bare en ny sofa... den gamle er godt slidt og der har virkelig ikke været penge i mange år til at købe en ny da alle tre børn har fået ALT hvad de mangler og skal have ... så nu har jeg "taget mig råd" til en ny og den skal vi alle fire da nyde godt af ....

Syntes næsten det havde været være hvis jeg havde gjort det omvendt ...

Ingen fodbold, svømning - ingen nyt regntøj, gummistøvler eller jakker, intet nyt tøj, legetøj, betaling af mobil telefoner hver måned til de to store og en MASSE andre ting  - HVIS jeg bare havde købt mig en sofa i stedet for at tænke på mine børn...Nu har de ALT hvad de skal bruge inklusiv en glad mor og en ny sofa

Anmeld

21. oktober 2011

skønneunger

Pia. skriver:

Så blev det d. 20 oktober og dette betyder jo, som mange af jer også har glæde af, UDBETALING af børnepenge...

Med tre unger giver det jo en lille sum - Så nu skal der rigtig hygges med ungerne og købes nyt tøj til dem alle tre og moren

Og i dag skal vi også ud og kigge på ny sofa - har sådan lyst til at skifte de gamle ud Og så skal vi ud og spise dejlig mad....

Noge t bestemt og hyggeligt I skal nu hvor børnepengene er kommet ?

Knus Pia.

Jeg fik bestilt lidt julegaver til ungerne på amazon og købt lidt tøj til mig selv, var også hårdt trængende

i morgen tar vi i fields eller fisketorvet alle sammen og så skal manden finde et par stykker tøj til ham selv og så skal vi hygge lidt

og JA jeg bruger sgu familieydelsen på mig selv også de 2 sidste måneder har jeg opgraderet vintertøj jakker flyverdragt støvler og sko til ungerne så der var ikke noget tilbage så mor eller far også kunne få lidt.

her bliver pengene brugt på ting vi mangler om det så er til børn eller forældre tjaa.....

Anmeld

21. oktober 2011

skønneunger

Pia. skriver:

Du skriver jo så rigtigt mine tanker ned ... Her er det bare en ny sofa... den gamle er godt slidt og der har virkelig ikke været penge i mange år til at købe en ny da alle tre børn har fået ALT hvad de mangler og skal have ... så nu har jeg "taget mig råd" til en ny og den skal vi alle fire da nyde godt af ....

Syntes næsten det havde været være hvis jeg havde gjort det omvendt ...

Ingen fodbold, svømning - ingen nyt regntøj, gummistøvler eller jakker, intet nyt tøj, legetøj, betaling af mobil telefoner hver måned til de to store og en MASSE andre ting  - HVIS jeg bare havde købt mig en sofa i stedet for at tænke på mine børn...Nu har de ALT hvad de skal bruge inklusiv en glad mor og en ny sofa

uuuh gad godt en ny sofa, den jeg sidder i er godt numseformet hehe

nyd dit nye køb, det er så lækkert med noget nyt en gang imellem

Anmeld

21. oktober 2011

Pia.

Sasja77 skriver:

Undskyld men trækker den lige et stykke længere for den kommentar du smider der den undre JEG mig over

Lad mig lige starte med at sige at jeg har ikke læst alle kommentarer! Jeg studsede bare lige der over det du skriver...

Skal jeg forstå din kommentar sådan at du vil hellere arbejde mere for at dit barn har flere penge til sig selv end at bruge Familieydelsen som er lavet som et tilskud til dine udgifter i forbindelse med at få børn. Et tilskud som er med til at dit barn skal trives....og så er det at jeg må undres...I min verden handler det om at give mit barn kærlighed, opmærksomhed, omsorg og sidst men ikke mindst MIN TID. Tid til at være..... Så personligt vil jeg hellere arbejde lidt mindre, bruge de penge der nu er og være mere sammen med mit barn.

Vores barn har både opsparinger, rent, pænt og nyt tøj og sko der passer. Hun mangler ingenting og kommer bestemt heller ikke til økonomisk i fremtiden...Men vigstigst af alt så har hun også vores tid

Nemlig...

Og du kan tro at når vores børn vokser op og ser tilbage på os som forældre vil de takke os for at vælge mere tid med dem og bruge penge på os alle frem for at arbejde mere og bruge kun penge på dem... Gir' det mening - det lød bedre i mit hoved end på skrift... Håber du forstår...

Anmeld

21. oktober 2011

Pia.

skønneunger skriver:

uuuh gad godt en ny sofa, den jeg sidder i er godt numseformet hehe

nyd dit nye køb, det er så lækkert med noget nyt en gang imellem

Tusind tak - glæder mig også så meget til at hente den på lørdag... Den jeg har nu købte jeg brugt da jeg flyttede for mig selv sammen med børnene - fordi jeg valgte at deres nye værelser var vigtigere - så nu efter 2½ år vælger jeg at forkæle mig selv ... Og jeg nyder det... Har lige brugt 5000,- på overtøj til dem alle tre så jeg syntes det er min tur nu

Anmeld

21. oktober 2011

skønneunger

Pia. skriver:

Tusind tak - glæder mig også så meget til at hente den på lørdag... Den jeg har nu købte jeg brugt da jeg flyttede for mig selv sammen med børnene - fordi jeg valgte at deres nye værelser var vigtigere - så nu efter 2½ år vælger jeg at forkæle mig selv ... Og jeg nyder det... Har lige brugt 5000,- på overtøj til dem alle tre så jeg syntes det er min tur nu

man skubber nemlig altid sine egne behov til side, så derfor er det bare ekstra rart med noget til sig selv når man endelig køber noget.

Anmeld

21. oktober 2011

Sasja77

Pia. skriver:

Nemlig...

Og du kan tro at når vores børn vokser op og ser tilbage på os som forældre vil de takke os for at vælge mere tid med dem og bruge penge på os alle frem for at arbejde mere og bruge kun penge på dem... Gir' det mening - det lød bedre i mit hoved end på skrift... Håber du forstår...

Det gav helt fint mening og "lød også fint på skrift"

Anmeld

21. oktober 2011

wamse

Pia. skriver:

Nu har du jo set min flyder af en sofa  det er sgu da et køb til os alle 3, og mine børn nyder sørme da også at vores hjem og flot og rart. Vores sofa er jo så store at vi alle 3 kan ligge i den uden problemer, og vi holder hyggeaftner på den

Her er vi 3 i familien, og vi skal alle 3 have det godt. Vi skal have respekten for hinandens behov.

Anmeld

21. oktober 2011

Pia.

wamse skriver:

Nu har du jo set min flyder af en sofa  det er sgu da et køb til os alle 3, og mine børn nyder sørme da også at vores hjem og flot og rart. Vores sofa er jo så store at vi alle 3 kan ligge i den uden problemer, og vi holder hyggeaftner på den

Her er vi 3 i familien, og vi skal alle 3 have det godt. Vi skal have respekten for hinandens behov.

He He søde ... Gæt hvad jeg har købt for en sofa ... tror du kan nøjes med et gæt - jeg var jo lidt tosset med din nye sofa - så valget faldt jo på sådan en model... Og her skal jeg og mine tre unger også rigtig flyde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.