ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Darling<3

Frk.S skriver:

Mon du stadig har den holdning når du har børn?

Og mon ikke dit barn vil have mere gavn af, at du kan bruge tid på ham/hende i de 10 timer, i stedet for at h*n død og pine SKAL have alle pengene til sig selv?

Nogle ting er vigtigere (og mere værd) end penge!

Jeg ved ikke om jeg har samme holdning når jeg selv står med børn, men som sagt vil jeg da gøre mit for ikke at kommer dertil

Der findes mange karriere (staves) kvinder, ikke at jeg er en af dem, men jeg vil da faktisk hellere få det tilpasset med at jeg kan arbejde måske 2 timer ekstra om dagen, for at vi kan have mere frihed over vores penge og gøre nogle andre ting end at skulle sidde og måske bekymre sig lidt om de regninger som ligger på bordet og venter..

Der er meget som er mere værd end penge, men omvendt - man kan INTET uden penge, så dem skal der vel styr på først, eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

come2

Jeg har ikke selv børn endnu, men i skal da bruge børnepengene som i vil :O)

Man køber jo meget til børn (overtøj, tøj osv osv) så self skal man som forældre også selv forkæles lidt når der er overskud i form af børnepenge.

så længe børnene ikke mangler noget, er der da intet galt i at bruge penge på sig selv, så er det da ligegyldig om det hedder børnepenge, løn eller hva pokker det hedder  

Anmeld

20. oktober 2011

sandorff

muzen skriver:

jo det er i denne her ude, så afsted med jer :-D

okay, jamen hej hej

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

muzen skriver:

så tror jeg du skal stoppe med at skrive nu. for du virker meget negativ. og du kan alligevel ikke lave om på folks holdninger

Jeg forklare mig og mit syn på tingene og de forklare deres!!

Husk at det her er DEBAT side og jeg er langt fra negativ!! Men tak

Anmeld

20. oktober 2011

eElak

Jeg kunne egenligt vælge at sige undskyld og skride ud af denne her debat, men det nægter jeg altså, er ikke fej!!

Måske formulere jeg mig ikke super godt på tekst, men det er nu en gang her vi er..

Nu lige med dig, dig har jeg jo mødt face to face ..

Så hvis DU ville, så ville din søn's far sikkert kunne passe jeres dreng et par gange om ugen, så at du kunne have et job ved siden af din skole.. Bare en ide.. For så er der sikret mere af huslejen den vej rundt og så er du fri for at bruge børne familieydelsen på det ( eller noget af den ) .

Og itilfælde af at du gør sådan som jeg beskriver, så ville du kunne sætte pengene ind på en konto til knægten og spare op til noget han senere vil få glæde af

Jeg ved ikke om jeg er helt forkert på den, men jeg har ihvertfald opfanget at mit spørgsmål ikke faldte i god jord herinde, hvilket jeg beklager, men jeg ville bare høre jer ad!

En ting vi er enige om - det er at formuleringen kom skidt fra start. Men problemet er også at det bliver ved med at lyde som om at man er et dårligere menneske hvis man fordeler pengene anderledes...
Jeg har respekt for alles meninger - så længe at den person også har respekt for min, og det lader det absolut ikke til at du har.
Derved virker det på mig som om at du ikke kun vil høre om hvorfor vi gør det - men dunke os i hovedet over det.

Bare se det du skriver til mig. Omkring hvis jeg VILLE, så kunne min søns far passe ham indimellem, så jeg kunne arbejde. 
Det er ikke et spørgsmål om vilje fra min side, men langt flere ting end det.
I forvejen har døgnet kun 24 timer. I disse 24 timer skal jeg både nå at være sammen med min søn, opfylde hans behov, både basale som sociale. Jeg skal aflevere ham i dagpleje, selv i skole, lave opgave, hente knægten igen, læse lektier, rydde op herhjemme... derudover prioriterer jeg også træningen når jeg kan. 
Jeg har ikke tiden til et ekstra arbejde - og desuden - jeg prioriterer tiden til at være sammen med mit barn og fokusere på studiet når han sover. 

Og selv hvis jeg havde et fuldtidsarbejde, så ville jeg ikke prioritere arbejdet frem for at knægten kunne få børnefamilieydelsen for sig selv. ;-)

Jeg kan virkelig ikke se det ih så forfærdelige i at jeg lader børnefamilieydelsen være en del af budgettet. Han har som sagt alle de ting han har brug for. og jeg sætter også lidt over på hans børneopsparing til når han bliver ældre.

Hvorfor skulle jeg spare noget med 130.000 kroner op til knægten, hvis jeg står nu og har brug for de penge - som er en børnefamilieydelse- for at sikre vores overlevelse . Det er jo ikke hans løn, men et beløb vi får som familie. 

Det er fint at du har haft muligheden for at få de penge selv til tøj og lommepenge - det fik jeg også da jeg var 14 år og frem, og det er også noget HELT andet til den tid.

LIge nu forholder jeg mig til at jeg har en søn på 2,5 år. Han har brug for tøj, legetøj (ikke i overdrevne mængder), sko, overtøj, møbler og oplevelser/stimulering. Derudover har han også brug for et sted at bo, mad på bordet og sin mor!

Jeg opfylder hans behov ved at gøre tingene som jeg gør - og det kan jeg da virkelig ikke se det store problem i. Det har fungeret indtil videre, og knægten mangler som sagt ikke noget.

Siger ikke du skal undskylde. Ved også godt at dine formuleringsevner ikke altid er lige stærke. Men prøv at læse det igennem igen og se om det måske ikke lyder noget negativt i forhold til hvad du gerne vil mene (hvilket jeg dog tvivler på efterhånden).

Debatten omkring børnefamilieydelsen er jo ganske god, men man skal ikke dunkes i hovedet for at tage andre valg.  

Anmeld

20. oktober 2011

smask

Honey<3 skriver:

Slap nu af Damer, jeg spørger KUN af undren, ikke for at skabe drama!!!

Sorry men sys godt nok at du er langt ude lige p.t..

Har læst hele tråden og hvis du syntes at de bruger deres penge forkert.. Så mener du at næsten alle børne familier i dagens danmark bruger pengen forkert. Sorry.. 

Det hedder Børnefamilieydelse og IKKE BØRNEPENGE.. de to ting er 2 vidt forskelling ting..

Anmeld

20. oktober 2011

Frk.S

Honey<3 skriver:

Jeg ved ikke om jeg har samme holdning når jeg selv står med børn, men som sagt vil jeg da gøre mit for ikke at kommer dertil

Der findes mange karriere (staves) kvinder, ikke at jeg er en af dem, men jeg vil da faktisk hellere få det tilpasset med at jeg kan arbejde måske 2 timer ekstra om dagen, for at vi kan have mere frihed over vores penge og gøre nogle andre ting end at skulle sidde og måske bekymre sig lidt om de regninger som ligger på bordet og venter..

Der er meget som er mere værd end penge, men omvendt - man kan INTET uden penge, så dem skal der vel styr på først, eller hvad?

Nu har vi ikke de store pengeproblemer. Det er nok også derfor at det for mig er lidt hip som hap hvad jeg bruger de penge på. Vores datter skal nok få alt det hun får behov for - og mere til. Hviken bunke penge det så kommer fra kan være mig ligemeget.

De to timer ekstra om dagen kunne du jo i stedet bruge på tid med barnet. Og jo man kan da noget uden penge. Man kan VÆRE SAMMEN med sit barn - måske bare derhjemme, eller en tur i skoven eller på legepladsen - det er ganske gratis. Men det er ikke sikkert der er så meget tid til det hvis man arbejder 2 timer over hver dag.

Selv kunne jeg forestille mig at gå lidt ned i tid engang, så jeg kan være mere sammen med mine børn. Men den tanke har jeg nok også kun fordi jeg ved vores økonomi vil kunne klare det.

Og hvis folk kan få det til at løbe rundt med hvad de nu har af løn/SU/etc og så børnepengene, så kan jeg da sagtens forstå hvis de ikke tager de ekstra arbejdstimer - som vi gå fra tiden med deres børn.

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

Amandas-mor skriver:

Jeg håber for dig at du bliver så rig at det kan lade sig gøre...selv om jeg alligevel ikke syntes at det er rimeligt at stille det op på den måde. For børnene er altid nr. 1 og dem som altid får før alle andre. Sådan håber jeg da at folk har det med deres børn.

Jeg kan give dig et eksempel fra den verden jeg kommer fra hvor vi ikke har penge nok til at gøre som du er vokset op med. Hver måned bruger vi i snit minimum 2000 kr på Amandas nødvendigheder og på tøj osv til hende. Selv undværer vi. Jeg har ikke fået nyt tøj i umindelige tider. Nu hvor der så er kommet børnepenge i dag har jeg haft mulighed for at købe to bluser til mig selv som jeg virkelig manglede. Sådan fungerer det for os. Det betyder ikke at vores barn på nogen måde mangler noget eller "bliver snydt". Faktisk får hun ting for flere penge hver måned end børnepengene nogensinde løber op på.

Og så hedder det jo egentlig heller ikke børnepenge. Det er en børnefamilieydelse. Det er en hjælp til at tingene kan løbe rundt for hele børnefamilien. Så der er altså ikke tale om at børnene her i tråden må undvære og gå for lud og koldt vand mens mor shopper "deres" penge op.

Godt formuleret Det hjalp en smule, men ikke helt nok

En rigtig sød guide sagde til mig sidste år -

Når i går ud i byen og shopper ( vi var i Egypten ) så spørg lige jer selv en ekstra gang - har jeg BRUG for dette?? Hvis du tvivler i 2 sekunder, så lad vær med at købe det.. For har du aldrig haft denne ting før, så er det jo som sådan heller ikke en du mangler - det tog jeg til mig, og kom hjem til Danmark med INGENTING!

Så nu spørger jeg DIG , har Amanda brug for ALLE de ting du køber til hende??

Det skal gerne forståes sådan - Bare fordi du er ude og handle, ser en sød trøje, så er det vel ikke en nødvendighed at hun får den, hvis hun har andre brugbare trøjer derhjemme?

Prøver at stille det op så godt som jeg nu kan, og i er alle velvidene om at jeg stadig ikke selv har børn

Anmeld

20. oktober 2011

Brams

Honey<3 skriver:

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men det undre mig lidt at i voksne går og glæder jer til at få børnepenge, for så kan i nemlig købe lidt ting til jer selv, om det er en sofa eller bukser, er for mig ligemeget - jeg forstår bare ikke hvorfor i ikke alle pengene på jeres børn??

Da jeg var under 18, fik jeg tøj for alle pengene, min mor købte sku aldrig et par bukser til sig selv - for det man kan kalde mine penge!!

Hvorfor gør i som i gør?? Det undre mig meget!

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så der er nok mange andre der har skrevet dette til dig:

Vi køber ting til Lærke over hele året og ikke kun når vi får børnepenge.

I denne måned vil det sige at vi, inden det blev den 20., havde købt nye overgangssko, gummistøvler og tøj som hun stod og manglede, betalt for en sæson rytmik osv. Det venter vi jo ikke med til den 20. fordi der kommer børnepenge der, for hun skal jo f.eks. bruge sko NU og ikke først når det kommer penge.

Derfor er der mange, der når pengene kommer allerede har brugt en del på forhånd og dermed går børnepengene ind blandt de andre penge

Det bliver meget meget nemmere at sætte sig ind i når du først stå med en lille en  Og for øvrigt så forslår de børnepenge jo slet ikke til det vi bruger på vores lille prinsesse - som nok også er alt alt for meget - men hun fortjener det

Anmeld

20. oktober 2011

Darling<3

Mettemus skriver:

Det kan vi lynhurtigt blevet enige om klem

Det er jeg da glad for at høre, troede jo aldrig at der var en som ville blive enig med mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.