Jeg kunne egenligt vælge at sige undskyld og skride ud af denne her debat, men det nægter jeg altså, er ikke fej!!
Måske formulere jeg mig ikke super godt på tekst, men det er nu en gang her vi er..
Nu lige med dig, dig har jeg jo mødt face to face ..
Så hvis DU ville, så ville din søn's far sikkert kunne passe jeres dreng et par gange om ugen, så at du kunne have et job ved siden af din skole.. Bare en ide.. For så er der sikret mere af huslejen den vej rundt og så er du fri for at bruge børne familieydelsen på det ( eller noget af den ) .
Og itilfælde af at du gør sådan som jeg beskriver, så ville du kunne sætte pengene ind på en konto til knægten og spare op til noget han senere vil få glæde af
Jeg ved ikke om jeg er helt forkert på den, men jeg har ihvertfald opfanget at mit spørgsmål ikke faldte i god jord herinde, hvilket jeg beklager, men jeg ville bare høre jer ad!
En ting vi er enige om - det er at formuleringen kom skidt fra start. Men problemet er også at det bliver ved med at lyde som om at man er et dårligere menneske hvis man fordeler pengene anderledes...
Jeg har respekt for alles meninger - så længe at den person også har respekt for min, og det lader det absolut ikke til at du har.
Derved virker det på mig som om at du ikke kun vil høre om hvorfor vi gør det - men dunke os i hovedet over det.
Bare se det du skriver til mig. Omkring hvis jeg VILLE, så kunne min søns far passe ham indimellem, så jeg kunne arbejde.
Det er ikke et spørgsmål om vilje fra min side, men langt flere ting end det.
I forvejen har døgnet kun 24 timer. I disse 24 timer skal jeg både nå at være sammen med min søn, opfylde hans behov, både basale som sociale. Jeg skal aflevere ham i dagpleje, selv i skole, lave opgave, hente knægten igen, læse lektier, rydde op herhjemme... derudover prioriterer jeg også træningen når jeg kan.
Jeg har ikke tiden til et ekstra arbejde - og desuden - jeg prioriterer tiden til at være sammen med mit barn og fokusere på studiet når han sover.
Og selv hvis jeg havde et fuldtidsarbejde, så ville jeg ikke prioritere arbejdet frem for at knægten kunne få børnefamilieydelsen for sig selv. ;-)
Jeg kan virkelig ikke se det ih så forfærdelige i at jeg lader børnefamilieydelsen være en del af budgettet. Han har som sagt alle de ting han har brug for. og jeg sætter også lidt over på hans børneopsparing til når han bliver ældre.
Hvorfor skulle jeg spare noget med 130.000 kroner op til knægten, hvis jeg står nu og har brug for de penge - som er en børnefamilieydelse- for at sikre vores overlevelse . Det er jo ikke hans løn, men et beløb vi får som familie.
Det er fint at du har haft muligheden for at få de penge selv til tøj og lommepenge - det fik jeg også da jeg var 14 år og frem, og det er også noget HELT andet til den tid.
LIge nu forholder jeg mig til at jeg har en søn på 2,5 år. Han har brug for tøj, legetøj (ikke i overdrevne mængder), sko, overtøj, møbler og oplevelser/stimulering. Derudover har han også brug for et sted at bo, mad på bordet og sin mor!
Jeg opfylder hans behov ved at gøre tingene som jeg gør - og det kan jeg da virkelig ikke se det store problem i. Det har fungeret indtil videre, og knægten mangler som sagt ikke noget.
Siger ikke du skal undskylde. Ved også godt at dine formuleringsevner ikke altid er lige stærke. Men prøv at læse det igennem igen og se om det måske ikke lyder noget negativt i forhold til hvad du gerne vil mene (hvilket jeg dog tvivler på efterhånden).
Debatten omkring børnefamilieydelsen er jo ganske god, men man skal ikke dunkes i hovedet for at tage andre valg.