sukke til fødselsdagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2011

Mi

henh01 skriver:

det er rigtigt.. Men er der en årsag tila t man bør introducerer dem for sukker når de bliver 1 år? De ved jo ikke hvad de går glip af

Aner det ikke, men min fornuft siger mig at det handler om mængden og omfanget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

henh01

Mi skriver:

Aner det ikke, men min fornuft siger mig at det handler om mængden og omfanget.

Det er vi helt enige om..

Jeg tror han får en bolle måske med lidt glasur! Og så kan han få kage til claras 8 års fødselsdag der er han 1 år og 9 mdr eller ved en anden lejlighed på et andet tidspunkt hvor der er kage

Anmeld

11. oktober 2011

Carl-Emil's mor

henh01 skriver:

har du en opskrift på en kage uden sukker?

nej jeg gør det bare ud af hovedet

Men jeg googlede i sin tid kage uden sukker med dadler
altså så er det jo stadigvæk sukker men det er ikke det rafineret "farlige" upædagogiske sukker  

Anmeld

11. oktober 2011

henh01

Höör skriver:

nej jeg gør det bare ud af hovedet

Men jeg googlede i sin tid kage uden sukker med dadler
altså så er det jo stadigvæk sukker men det er ikke det rafineret "farlige" upædagogiske sukker  

folk med sukkersyge laver vel også kager uden sukker. der må være nogen at finde.

Anmeld

11. oktober 2011

Carl-Emil's mor

henh01 skriver:

folk med sukkersyge laver vel også kager uden sukker. der må være nogen at finde.

Yeaps

Anmeld

11. oktober 2011

Palaja

merethe skriver:

I en stor skål putter du et lag æblemos, så et lag med makronrasp og så et lag med æblemos igen. Til slut et lag med flødeskum.

Bare for at være lidt irriterende så er det altså æblekage og ikke bondepige med slør du har lavet. Bondepige med slør er med rugbrød/ymerdrys istedet for makronrasp, men ellers er fremgangsmåden den samme  

Anmeld

11. oktober 2011

Palaja

Marie fik en lille kage til sin fødselsdag. Forsøgte at begrænse sukkermængden lidt så ingen syltetøj eller glasur  Den var med flødeskum og bananer. Og hun grattede lidt med den, men spiste ikke ret meget. 

Hun synes det var sjovt og gæsterne synes hun var skøn og dejlig. Så her var det et hit

Anmeld

11. oktober 2011

Isabella_mor

jeg syntes villads skal have sin egen lille bitte fødselsdagskage... jeg kan jo gøre den lækker med en masse bær ((hvad jeg lige kan finde i januar)) og så kan jeg jo selv smide nogle bunde sammen som ikke er spækket til med sukker... ikke fordi jeg er sukkerforskrækket, men jeg syntes måske ikke at det nødvendigvis behøver være en sukkerbombe...

Anmeld

12. oktober 2011

Mi

henh01 skriver:

Det er vi helt enige om..

Jeg tror han får en bolle måske med lidt glasur! Og så kan han få kage til claras 8 års fødselsdag der er han 1 år og 9 mdr eller ved en anden lejlighed på et andet tidspunkt hvor der er kage

Det kan i jo også gøre.

Anmeld

12. oktober 2011

Mor-til-asta-09

henh01 skriver:

Hejsa

fik jeres barn/børn sin egen kage til sin 1 års fødselsdag?

begrund gerne

Herhjemme fik asta sin egen lagkage. Og gym leger ikke med maden den dag idag, og fik det heller ikke dårligt bagefter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.