sukke til fødselsdagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2011

henh01

twinboys skriver:

Ja det har begge mine drenge fået og selvfølgelig skulle de da det...

Må børn ikke svine... Hvad så når de så spiser grød første gang selv...???

Børn behøver jo ikke en kæmpe 1års fødselsdagskage, men en lille en... og nej ingen børn æder en hel kage selv...

Majbritt

Noam grisser sørme også til hverdag når han spiser.. Det jeg tænker er om der er en grund til at lige han skal have en kage til sin fødselsdag - han har aldrig smagt sukker og ligger i den høje ende med en kampvægt på 12 kg (har tabt et kilo før vejede han 13 - er dog også 84 lang) Han sover uroligt om natten og sukkeret vil måske forværer dette...

Min datter fik en kage til sin for 6 år siden, meeeen det var noget andet dengang - i dag er man mere oplyst synes jeg..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

henh01

merethe skriver:

Nej han fik ikke sin egen kage. Til min drengs 1års fødselsdag severede jeg bondepige med slør. Søren elskede nemlig æblemos. Jeg tænker at det gør jeg nok også til Mie's 1års fødselsdag.

Hvad er bondepige med slør?

Anmeld

11. oktober 2011

henh01

Zeus skriver:

JA! Det får hun

Hun har smagt kage før, og hun skal bestemt ikke snydes på sin egen fødselsdag Og hun får lov til at grise lige så meget som hun lyster, hun spiser allerede selv sin mad Medmindre vi får suppe, så styrer vi skeen

Hun kommer til at elske det Kage smager godt

Anmeld

11. oktober 2011

henh01

varsel-endt-barsel skriver:

Min skal have kage når han fylder 1 år. Han har også allerede smagt (han er 10 mdr) og han har ikke haft ondt i maven eller haft svær ved at falde i søvn osv.

Jeg tror også nogen gagne at jeg er ekstra afslappet, for har aldrig ført en streng politik. selvfølgelig så fodre jeg ham ikke med usunde sager konstant, men han må gerne smage. 

ALt med måde, på min måde  Min søn han har det hvertfald godt... Og jeg arbejder endda selv i en branche med fokus på træning og sundhed, så det er ikke fordi at jeg ikke går op i det. Men tager det bare stille og roligt  Det er vist den facon der passer bedst til vores familie

...men synes intet ondt om dem der mener modsat! Forskellighed er fedt! Også selvom linket her måske kan læses sådan, men det er kun pga den gennerelle sarkastiske tone på bloggen 

http://www.varsel-endt-barsel.com/2011/10/mormor-gir-kage.html

Jeg tror jeg har det modsat fordi jeg altid har døjet med overvægt, min datter ligger også i den høje ende og det gør Noam også - og har begge gjort det siden de blev født (4220g og 4210g)

det der popper op hele tiden er at der jo ikke er en grund til at "tvinge" det ned over ham - han skal nok vise interesse for det på et tidspunkt.. Men ja er sgu i tvivl.

Anmeld

11. oktober 2011

henh01

K&S skriver:

Anton fik ikke sin egen lille kage, men fik et stykke af hans fødselsdagskager, jeg havde lavet til hele familien

Jeg tænker jeg måske laver en fælles kage til de voksne og større børn. Og så måske en bolle med en smule glasur og et flag i til ham. Glasur har han heller aldrig smagt før og det kan man jo begrænse til det minimale således han ikke får problemer med maven.

Anmeld

11. oktober 2011

henh01

Höör skriver:

Det gør han når han en gang fylder et år

Og den bliver bagt uden sukker for at være rigtig bræk pædagogisk korrekt heheh men ellers bliver resten upædagogisk korrekt med flødeskum og det hele og jeg glæder mig

Vil skide på om det er korrekt eller ej, jeg bestemmer selv og jeg han må svine alt det han vil  

har du en opskrift på en kage uden sukker?

Anmeld

11. oktober 2011

Mi

K&S skriver:

Skønt billede  jo mere beskidt, jo sjovere har det været

Nemlig!!!

Og mine børn har det meget sjovt

Anmeld

11. oktober 2011

henh01

Mi skriver:

Jeps, maja fik i hvert fald, en mini lagkage. Hun sad med hænderne begravet dybt nede i lagkagebunde, flødeskum og chokolade. Hun eeeelskede det, og selv oldemor nød at se hende. Oldemor sagde noget i stil med, at det da også var noget pjat at børn i "gamle dage" ikke måtte svine med maden  

Skønne billeder

hvad angår grisseriet så må man gerne grisse herhjemme, det er kun sukkeret jeg er i tvivl om.

Anmeld

11. oktober 2011

henh01

ESV skriver:

Ja for mor ville SÅ gerne have billeder af den lille pige med fingrene i sin helt egen kage (hun spiste den så overhovedet ikke hun kan ikke lide flødeskum/kagecreme osv....)

God pige..

Anmeld

11. oktober 2011

henh01

Mi skriver:

Nemlig!!!

Og mine børn har det meget sjovt

haha du vasker meget kan jeg forstå..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.