sukke til fødselsdagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2011

K&S

henh01 skriver:

Hejsa

fik jeres barn/børn sin egen kage til sin 1 års fødselsdag?

begrund gerne

Anton fik ikke sin egen lille kage, men fik et stykke af hans fødselsdagskager, jeg havde lavet til hele familien

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2011

Carl-Emil's mor

henh01 skriver:

Hejsa

fik jeres barn/børn sin egen kage til sin 1 års fødselsdag?

begrund gerne

Det gør han når han en gang fylder et år

Og den bliver bagt uden sukker for at være rigtig bræk pædagogisk korrekt heheh men ellers bliver resten upædagogisk korrekt med flødeskum og det hele og jeg glæder mig

Vil skide på om det er korrekt eller ej, jeg bestemmer selv og jeg han må svine alt det han vil  

Anmeld

11. oktober 2011

henh01

roenlund skriver:

nej det gør han ikke, jeg synes det er oget grisseri og der er heldighvis ikke tradition for det hverken i min eller kærestens familie...

hermed ikke sagt at han ikke for lov at smage lidt kage til sin fødselsdag...

Okay er lidt i vildrede. Min datter fik sin egen for ´6 år siden, meeeeen jeg er i tvivl om mindstemanden skal have det. Han har aldrig smagt sukker; kage osv.. og tænker at det ikke nødvendigvis behøves at blive introduceret for ham endnu.

Anmeld

11. oktober 2011

Mi

Jeps, maja fik i hvert fald, en mini lagkage. Hun sad med hænderne begravet dybt nede i lagkagebunde, flødeskum og chokolade. Hun eeeelskede det, og selv oldemor nød at se hende. Oldemor sagde noget i stil med, at det da også var noget pjat at børn i "gamle dage" ikke måtte svine med maden  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. oktober 2011

ESV

Ja for mor ville SÅ gerne have billeder af den lille pige med fingrene i sin helt egen kage (hun spiste den så overhovedet ikke hun kan ikke lide flødeskum/kagecreme osv....)

Anmeld

11. oktober 2011

henh01

MoarHvidovre skriver:

Nej, hverken vores dreng eller pige fik deres egen kage til deres 1 års fødselsdag. Mad er ikke til, at lege med. Det er desuden forvirrende for dem, at de lige pludselig den ene gang godt må sidde og lege med kagen.

Selvfølgelig har de begge fået et stykke og en ske i hånden

Min datter fik en kage da hun blev 1 år for 6 år siden og som jeg husker var der ingen problemer i at spise pænt efterfølgende. Faktisk ser jeg noget udvikling i at børn får lov at spise med hænderne, da den taktile sans kommer i brug og udfører hele sanseoplevelsen der er igennem mad Men jeg er i tvivl om hvorvidt den lille skal have en kage da han ikke endnu har smagt sukker af nogen art (foruden frugt selvf) For 6 år siden var man midnre oplyst ift. børns sundhed end man er i dag og det er nok det der gør mig i tvivl.
Han er begyndt at spise selv og dette er også noget værre grisseri, men jeg har stadig endnu ikke set en voksen på en restaurent sidde og spise med fingrene

Anmeld

11. oktober 2011

henh01

Mussen2 skriver:

Nej, de gjorde hun ikke. Jeg kan ikke se det er at gøre dem en tjeneste. De forstår jo ikke hvorfor og får måske ondt i maven og kan da ikke gennemskue hvorfor de ikke skal have det næste gang der er kage. Sådan lidt sat på spidsen.

Børn er vel heller ikke vant til at blive proppet med sukker, så jeg tror faktisk ikke det er en rar fornemmelse for dem, når de har fortæret en hel kage.

Jeg glemmer aldrige en fra min mødregruppe som havde købr en chokolade julekalender til hendes barn, som hun fik da barnet var 7 mdr. gammel det er slet ikke i min ånd

Så nej det fik min datter ikke

Hold da op - en chokolade julekalender som 7 mdr????? Måske er jeg sippet, men i min verden høre det sig da overhovedet ikke hjemme.. Men ja jeg er også meget mere sippet hvad angår sukker end de fleste og det er jo heller ikke altid godt at være så striks.

Anmeld

11. oktober 2011

K&S

Mi skriver:

Jeps, maja fik i hvert fald, en mini lagkage. Hun sad med hænderne begravet dybt nede i lagkagebunde, flødeskum og chokolade. Hun eeeelskede det, og selv oldemor nød at se hende. Oldemor sagde noget i stil med, at det da også var noget pjat at børn i "gamle dage" ikke måtte svine med maden  

Skønt billede  jo mere beskidt, jo sjovere har det været

Anmeld

11. oktober 2011

henh01

norenberg skriver:

Ja alle mine unger har fået en fødselsdags kage til deres 1 års dag, og ingen af dem har fået ondt i maven af at spise for meget som andre skriver...de har spist det de kunne og selv sagt fra som de gør med alt andet mad....og med hensyn til grisseri...ja og hvad så det er jo kun den ene gang...de har ikke efterfølgende sadt og grisset fordi de nu prøvede det den dag....og når min yngste søn bliver 1 år til jul får han også sin egen kage...

Min søn grisser med alt mad.. Han er lige begyndt at spise selv og det er helt ok at man også kommer til at bruge fingrene .- de skal have lov at mærke på sagerne. Jeg er bare i tvivl om der er nogen grund til at introducere ham for sukker - han har endnu ikke smagt noget endnu.

Anmeld

11. oktober 2011

Maja88

Mi skriver:

hold nu op en lækkermås

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.