Mor til Frederic skriver:
vil nok helt undlade at bruge ordet nej...
vi har sjælendt brugt det herhjemme, det er negativt og ikke særlig meget opbyggende.
Ned i hans højde, få kontakt og sige; lasse, jeg vil ikke have du.... og tager ham evt et nyt sted hen, som gerne skal være mere spændende end at rende tilbage - eller prøve på noget nyt.
Det kan hurtigt gå hen og blive en negativ opmærksomheds cirkel - hvor han gør ting der er forbudt for at få jeres opmærksomhed.
Bliver han ved og går i selvsving ville jeg nok sætte ham så han lige kunne slappe lidt af.
Vi har altid haft en skuffe i køkkenet der var hans, ligeledes i tv bordet - hvor han havde en skuffe og skab i højre side og vores ting i venstre. Han har aldrig rigtig gidet at pille i vores ting, om det er fordi han har noget der sit i det samme som os - det aner jeg ikke.
han har stadig sin side i tv bordet, nu bare med børnemusik han kan vælge og lidt legesager.
Gad vide om i har snuppet vores trodsalder? frederic har de 3 år og der er ikke spor af den endnu...
Jeg synes nemlig også det er negativt og er virkelig også ked af at bruge det... men hvordan skal jeg ellers lære ham det... for han er virkelig.. virkelig aktiv..
jeg er nemlig også bange for at det går hen og bliver en ond opmærksomhedscirkel.. for lige nu bruger vi jo alt vores krudt på alt det negativt (nej osv.), at vi næsten ingen energi har til at lave noget positivt (lege osv.) hvis du forstår?
han har ligesom frederic også sin egen skuffe i TV skænken, og det er med alle hans CD'er og DVD'er.. stadig lidt fy at lege med, men det er HANS, så det skal han have lov til at kunne hente... men derfor er det stadig spændende at hive mors stearinlys ud af den midterste skuffe og lege med fars PS3 spil i den tredje skuffe....
i køkkenet har vi også en stor skuffe med plastic bøtter og alverdens ting og sager som han bare må tømme og lege med og putte ting i.. det er igen hans skuffe.. så synes virkelig vi har forsøgt at gøre det så godt for ham som muligt..... but he wants MORE 
du må gerne komme og hente lidt af den trodsalder... phew.... vær du glad for at have sådan en dejlig, sød og artig dreng 
aj jeg elsker Lasse, det er slet ikke det.. det er bare ved at være for hårdt alt det her NEJ.... har brug for inspiration.... derfor jeg skriver herinde
tak for svar søde