Mor siger nej.. far siger nej... NEJ!.. Forstå det nu!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Vælg jeres kampe.

Han lyder jo som et fuldstændig normalt barn.
Spørgsmålet er så bare hvordan man anskuer situationen.

Jeg ville ikke gide blande mig i fx skufferne. Han hygger sig og udforsker. Sæt evt en børnesikring på skufferne med evt lightere, knive, porcelæn eller andet han absolut ikke skal rode med.

Jeg kan godt forstå I ikke er vilde med at han vil klatre på borde og trapper. Men stolene ville jeg ikke blande mig forfærdeligt meget i.
Ja, han kan falde ned. Men han dør sandsynligvis ikke af det.

Måske det er mig der både er en ravnemor og samtidigt ikke opdrager, men jeg lader min søn på 21 mdr være en bulderbasse med FÅ, men KLARE grænser og det virker vist bedre, hvis ikke alt det sjove er forbudt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

Loa

Gud hvor er han bare lækker..... Han ligner jo slet ikke en lille bølle

Men ud over det, så lyder det som min datter.... Nøøøj hvor kommer vi også til at sige nej mange gange herhjemme.... Selvom vi allerhelst vil vise hende et andet alternativ frem for at sige nej......

Men mon ikke det "bare" er en fase? (Her håber vi i hvert fald....)

Anmeld

23. september 2011

B&J

den periode har vi også haft men det går over der er ikke andet for det i gør flyt ham og sige nej selv om det er møg hårdt og ja 1sek. ja så sker der noget nyt...

vores dreng vil altid selv med gaffel osv når han spiser og lad ham være is i maven som vi har fået afvide selv om det er svært i starten

men sender dig en masse krammer og håber han snart stopper

og en lille smukke lækker fyr det er han selv om han prøver mor og far af

Anmeld

23. september 2011

Ryberg

Tullen85 skriver:

Altså jeg siger nej, eller det vil mor ikke have du gør, og prøver at aflede ham, men ja det er super svært, især når de har SÅ meget temperement.

Hans kravlegård ryger også om 3 uger, men kun fordi vi flytter og ikke har plads mere, men han har bare lidt legetøj og hans sækkestol der i og så kører jeg det f.eks. foran tv'et så kompler han helt af, Sikker ikke den mest pædagogiske metode men den hjælper rigtig godt her hjemme. Han siger selv til når han vil op, ofte spørge jeg ham om han vil op og så siger han nej...

Jeg har brugt den mest efter han begyndte at kravle og gå rundt, især hvis jeg lige skal ud og ryge på altanen eller hvis jeg skal snakke i telefon (for det må jeg ikke for ham, så vil han have den hehe) og har været rigtig rigtig glad for den efter han er blevet ældre... Ved ikke om det normalt at bruge den i den her alder, men når de er helt små ligger de jo bare, og så er den jo faktisk ret overflødig.. :-D

jamen hvis det har fungeret med kravlegården er det jo bare kanon... har slet ikke haft den tanke at man kunne bruge den i så lang tid...

her handler vi heller ikke altid efter den bedste pædagogik, men hvem siger også hvad der er det rigtige at gøre.. man kan ikke putte børn i kasser og sige en ting er den rigtige måde.... børn er forskellige og man bliver nødt til at behandle dem forskelligt..

Anmeld

23. september 2011

Maja88

i skal aflede meget meget før....

tage ham af trappen og så sige:

Jeg kan godt se du synes det er sjovt at kravle på trappen men det er farligt for man kan falde ned og slå sig. men prøv at se her du kan ???? med din ??

Anmeld

23. september 2011

Ryberg

RGN skriver:

Vælg jeres kampe.

Han lyder jo som et fuldstændig normalt barn.
Spørgsmålet er så bare hvordan man anskuer situationen.

Jeg ville ikke gide blande mig i fx skufferne. Han hygger sig og udforsker. Sæt evt en børnesikring på skufferne med evt lightere, knive, porcelæn eller andet han absolut ikke skal rode med.

Jeg kan godt forstå I ikke er vilde med at han vil klatre på borde og trapper. Men stolene ville jeg ikke blande mig forfærdeligt meget i.
Ja, han kan falde ned. Men han dør sandsynligvis ikke af det.

Måske det er mig der både er en ravnemor og samtidigt ikke opdrager, men jeg lader min søn på 21 mdr være en bulderbasse med FÅ, men KLARE grænser og det virker vist bedre, hvis ikke alt det sjove er forbudt.

uha han får skam også lov.. han må gerne kravle op på stolene, det var nu nærmere spisebordet jeg ikke vil have han kravler op på...

TV bænken, det er fordi han slår på vores fladskærm.. og så har han løbet på den en enkelt gang og faldt og slog hans fortand igennem læben... avs..

vi har børnesikring på de farlige skabe og skuffer.... og han har en skuffe i køkkenet med plastic ting som han må rode med, og han har en skuffe i tv bænken....

vi har ikke så meget opbevaringsplads, så vi kan ikke flytte alle vores ting, og de skuffer og skabe der er tilbage, er der ting i som kan gå i stykker, derfor vi ikke vil have han skal pille i dem..... han skal vel også lære at han ikke må, hvis man sikrer ALT, så er der jo ikke noget nej...

tak for svar

Anmeld

23. september 2011

Ryberg

Loa skriver:

Gud hvor er han bare lækker..... Han ligner jo slet ikke en lille bølle

Men ud over det, så lyder det som min datter.... Nøøøj hvor kommer vi også til at sige nej mange gange herhjemme.... Selvom vi allerhelst vil vise hende et andet alternativ frem for at sige nej......

Men mon ikke det "bare" er en fase? (Her håber vi i hvert fald....)

tak skal du have

håber virkelig også bare det er en fase.... en fase som allerede har varet lang tid...

de kan virkelig være nogle bøller de små...

Anmeld

23. september 2011

Ryberg

Maja88 skriver:

i skal aflede meget meget før....

tage ham af trappen og så sige:

Jeg kan godt se du synes det er sjovt at kravle på trappen men det er farligt for man kan falde ned og slå sig. men prøv at se her du kan ???? med din ??

vi afleder ham også i det øjeblik vi kan se han skal til at gøre det....

men han kan lege med noget legetøj, og så er jeg lige 2 sek. uopmærksom, og så kravler han imellem trinene op på trappen...

jeg ved godt hvad det er han vil deroppe, og derfor lader vi ham også komme derop så han kan få sin nysgerrighed stillet... men han må bare ikke kravle derop hver gang..

(han har værelse ovenpå...)

Anmeld

23. september 2011

Ryberg

B&J skriver:

den periode har vi også haft men det går over der er ikke andet for det i gør flyt ham og sige nej selv om det er møg hårdt og ja 1sek. ja så sker der noget nyt...

vores dreng vil altid selv med gaffel osv når han spiser og lad ham være is i maven som vi har fået afvide selv om det er svært i starten

men sender dig en masse krammer og håber han snart stopper

og en lille smukke lækker fyr det er han selv om han prøver mor og far af

jamen vi lader ham også selv spise, om det er med fingre, gaffel eller ske er op til ham..

Det er bare så synd at se at han virkelig prøver og maden falder af ske/gaffel hele tiden inden det når op til munden, og der vil vi jo gerne hjælpe lidt til og så bliver han bare så hysterisk...

gad vide hvornår det stopper....

og tusind tak

Anmeld

23. september 2011

Maja88

KittyGirl skriver:

vi afleder ham også i det øjeblik vi kan se han skal til at gøre det....

men han kan lege med noget legetøj, og så er jeg lige 2 sek. uopmærksom, og så kravler han imellem trinene op på trappen...

jeg ved godt hvad det er han vil deroppe, og derfor lader vi ham også komme derop så han kan få sin nysgerrighed stillet... men han må bare ikke kravle derop hver gang..

(han har værelse ovenpå...)

ja men hvordan skal en så lille dreng forstå det..

at det er ok jeg må nogen gange, men andre gang er det ikke...

enten eller...

men anderkend hans følelser... det der med: jeg kan godt forstå du bliver sur, men ....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.