Mor siger nej.. far siger nej... NEJ!.. Forstå det nu!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2011

B&J

KittyGirl skriver:

jamen vi lader ham også selv spise, om det er med fingre, gaffel eller ske er op til ham..

Det er bare så synd at se at han virkelig prøver og maden falder af ske/gaffel hele tiden inden det når op til munden, og der vil vi jo gerne hjælpe lidt til og så bliver han bare så hysterisk...

gad vide hvornår det stopper....

og tusind tak

ja tingene faldte også her hjemme i starten og vi prøvede også at hjælpe men uhh ha da da som kom hisiper frem i ham hihihihih..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

Ryberg

B&J skriver:

ja tingene faldte også her hjemme i starten og vi prøvede også at hjælpe men uhh ha da da som kom hisiper frem i ham hihihihih..

hidsigproppe

Det bedste han ved, er at få flutes til aftensmad.. han sidder bare og gumler sådan et helt et...

nok fordi det kan han håndtere

Anmeld

23. september 2011

Ryberg

Maja88 skriver:

ja men hvordan skal en så lille dreng forstå det..

at det er ok jeg må nogen gange, men andre gang er det ikke...

enten eller...

men anderkend hans følelser... det der med: jeg kan godt forstå du bliver sur, men ....

den skal jeg nok blive bedre til... forsøger at huske den.. men glemmer den indimellem i farten/frustrationen..

tak for det...

Anmeld

23. september 2011

B&J

KittyGirl skriver:

hidsigproppe

Det bedste han ved, er at få flutes til aftensmad.. han sidder bare og gumler sådan et helt et...

nok fordi det kan han håndtere

jaaa har i prøvet med kød feks frikadeller give ham små men hele...

vores dreng hader alt der bliver skåret ud også fordi så kan han side med det i hånden også

Anmeld

23. september 2011

Isabella_mor

Höör skriver:

Personligt ville jeg bliver SINDSYG hvis det var folk konstant sagde nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej til mig.. 

Hvis det var min søn ville jeg med det samme han gør noget han ikke måtte afbryde det han var igang med og starte en ny aktivitet op med ham..

Sådan har det altid været når jeg har arbejdet med børn...

Også lyder han bare til at være ude i noget trods så rigtig mange  og super mange tanker herfra ...

Er sikker på at I nok skal få fundet nogle gode løsninger på det 

ja det tænkte jeg også... giv ham noget andet at lave... 

lav noget med ham, læs en bog, giv ham et eller andet legetøj han ikke har set i længe, leg gemmeleg, spil musik eller sådan noget... 

sådan så det ikke bare er nej  nej nej nej nej nej hele tiden... 

Anmeld

23. september 2011

Bare mig..

Min er på samme alder som lasse. -Fra maj sidste år. Tro mig, det du skriver lyder MEGET bekendt. Desværre!
Jeg er også ved at blive sindssyg og samtidig føler jeg mig rigtig led, at jeg siger så meget nej i forhold til ja. Det er virkelig frustrerende, men jeg husker mig hele tiden på, at det nok er sådan for alle i perioder. Men ja, det er skide hårdt når de perioder er en realitet og man står midt i det :-(

Vi må vidst bare krydse fingre for, at det snart er ovre. :-)

Anmeld

23. september 2011

Ryberg

B&J skriver:

jaaa har i prøvet med kød feks frikadeller give ham små men hele...

vores dreng hader alt der bliver skåret ud også fordi så kan han side med det i hånden også

hvad vi kan give ham helt giver vi ham helt, hvis det altså er til at bide over...

Men han er ikke så vild med frikadeller.... vildt mærkeligt.. han ELSKER pølser.... han stjal alle farmands pølser fra hans pizza idag

Anmeld

23. september 2011

Ryberg

Nicolinesmor170510 skriver:

Min er på samme alder som lasse. -Fra maj sidste år. Tro mig, det du skriver lyder MEGET bekendt. Desværre!
Jeg er også ved at blive sindssyg og samtidig føler jeg mig rigtig led, at jeg siger så meget nej i forhold til ja. Det er virkelig frustrerende, men jeg husker mig hele tiden på, at det nok er sådan for alle i perioder. Men ja, det er skide hårdt når de perioder er en realitet og man står midt i det :-(

Vi må vidst bare krydse fingre for, at det snart er ovre. :-)

DEJLIGT at høre jeg ikke er alene!!!

Har virkelig haft en følelse af at jeg står alene med det her...

jeg har fået et super godt tip, og det er at tage noget legetøj væk og finde det frem indimellem, så har han noget "nyt" og spændende at give sig til..

alt det der står i stuen er jo noget han ser hele tiden og dermed bliver det også kedeligt.... i længden..

ved ikke om det er noget du gør hjemme? det er ihvertfald blevet mit lille håb...

for jeg hader efterhånden ordet NEJ... nej... NEJ...

Ahh. du er Nicolines mor... Mille83 er min veninde, hendes Nicoline er også fra 170510... det er lidt sjovt...

Så ja, vores børn er lidt på samme stadie..

Må jeg spørge om noget andet?

Hvor langt er din pige med sprog og andre færdigheder?

Anmeld

23. september 2011

B&J

KittyGirl skriver:

hvad vi kan give ham helt giver vi ham helt, hvis det altså er til at bide over...

Men han er ikke så vild med frikadeller.... vildt mærkeligt.. han ELSKER pølser.... han stjal alle farmands pølser fra hans pizza idag

hihihhihihi sådan 

Anmeld

23. september 2011

Mor til Frederic og Freya

vil nok helt undlade at bruge ordet nej...

vi har sjælendt brugt det herhjemme, det er negativt og ikke særlig meget opbyggende.

Ned i hans højde, få kontakt og sige; lasse, jeg vil ikke have du.... og tager ham evt et nyt sted hen, som gerne skal være mere spændende end at rende tilbage - eller prøve på noget nyt. 

Det kan hurtigt gå hen og blive en negativ opmærksomheds cirkel - hvor han gør ting der er forbudt for at få jeres opmærksomhed. 

Bliver han ved og går i selvsving ville jeg nok sætte ham så han lige kunne slappe lidt af. 

Vi har altid haft en skuffe i køkkenet der var hans, ligeledes i tv bordet - hvor han havde en skuffe og skab i højre side og vores ting i venstre. Han har aldrig rigtig gidet at pille i vores ting, om det er fordi han har noget der sit i det samme som os - det aner jeg ikke.

han har stadig sin side i tv bordet, nu bare med børnemusik han kan vælge og lidt legesager.

Gad vide om i har snuppet vores trodsalder? frederic har de 3 år og der er ikke spor af den endnu... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.