Mor siger nej.. far siger nej... NEJ!.. Forstå det nu!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.984 visninger
68 svar
0 synes godt om
23. september 2011

Ryberg

åhhh vi er virkelig igang med er rigtig hård periode herhjemme..  Lasse er 1 år og 4 måneder og ved GUD hvor han prøver grænser af... hvad pokker skal vi gøre for at han forstår et nej? eller han skal være sød? og at det må han ikke?

en typisk 10 minutters stund herhjemme:

Lasse kravler mellem trappetrinnene på trappen, vi går hen og tager ham væk og siger nej Lasse du må ikke kravle på trappen.

derefter går han hen til TV bænken og kravler op på den (han er faldet ned en gang fra den), vi tager ham ned og siger nej og forklarer hvorfor...

Så åbner han skufferne i TV bænken og vi siger nej det må han ikke og henviser til hans skuffe vi har lavet ....

Så bliver han hidsig og løber ud i køkkenet og åbner det første skab, vi lukker og siger nej og forklarer.. så går han hen og åbner en køkkenskuffe... nej.... et skab mere.. nu bærer vi ham ind i stuen og forsøger at få hans opmærksomhed hen på noget legetøj..

så kommer missen, og straks slår han missen i hovedet med legetøj, løfter hende op i halen eller benene.. (missen finder sig i det - men det er ikke iorden!).... nej Lasse...

Så er vi lige 2 minutter uopmærksomme, vupti, så har han kravlet op på spisebordsstolene og videre op på spisebordet og rykker i lampen der hænger over den....

Vi forsøger at lege, snakke, TV, læse bøger, hygge.. ja..

Selv dagplejen har "besvær" med at han virkelig prøver grænser af derovre.....

Aftensmad, vi må IKKE give ham det, rører vi skeen, så skriger han.. han vil selv, hvilket er resultatet af at han ikke får spist særlig meget... (han får altså lov.. for det har vi ingenting imod, vi vil bare gerne hjælpe lidt på vej)..

Det har faktisk stået på et stykke tid..

Har i nogen råd? hjælp, trøstende ord.. et eller andet... for vi føler os som SÅ dårlige forældre fordi vi skal "skælde" ud næsten hele tiden

Da Lasse var 5 uger gammel, sagde min SSP at Lasse er ikke skabt for verden....... det er verden der er skabt for Lasse..... synes nr.2 billede beskriver det meget godt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2011

Christina.78

nå søde billeder..og her er vi også i trods alderen og ordet nej kommer desværre oftere end ja for tiden

håber det bare er en fase..

Anmeld

23. september 2011

Ryberg

Christina.78 skriver:

nå søde billeder..

tak

Anmeld

23. september 2011

Carl-Emil's mor

KittyGirl skriver:

åhhh vi er virkelig igang med er rigtig hård periode herhjemme..  Lasse er 1 år og 4 måneder og ved GUD hvor han prøver grænser af... hvad pokker skal vi gøre for at han forstår et nej? eller han skal være sød? og at det må han ikke?

en typisk 10 minutters stund herhjemme:

Lasse kravler mellem trappetrinnene på trappen, vi går hen og tager ham væk og siger nej Lasse du må ikke kravle på trappen.

derefter går han hen til TV bænken og kravler op på den (han er faldet ned en gang fra den), vi tager ham ned og siger nej og forklarer hvorfor...

Så åbner han skufferne i TV bænken og vi siger nej det må han ikke og henviser til hans skuffe vi har lavet ....

Så bliver han hidsig og løber ud i køkkenet og åbner det første skab, vi lukker og siger nej og forklarer.. så går han hen og åbner en køkkenskuffe... nej.... et skab mere.. nu bærer vi ham ind i stuen og forsøger at få hans opmærksomhed hen på noget legetøj..

så kommer missen, og straks slår han missen i hovedet med legetøj, løfter hende op i halen eller benene.. (missen finder sig i det - men det er ikke iorden!).... nej Lasse...

Så er vi lige 2 minutter uopmærksomme, vupti, så har han kravlet op på spisebordsstolene og videre op på spisebordet og rykker i lampen der hænger over den....

Vi forsøger at lege, snakke, TV, læse bøger, hygge.. ja..

Selv dagplejen har "besvær" med at han virkelig prøver grænser af derovre.....

Aftensmad, vi må IKKE give ham det, rører vi skeen, så skriger han.. han vil selv, hvilket er resultatet af at han ikke får spist særlig meget... (han får altså lov.. for det har vi ingenting imod, vi vil bare gerne hjælpe lidt på vej)..

Det har faktisk stået på et stykke tid..

Har i nogen råd? hjælp, trøstende ord.. et eller andet... for vi føler os som SÅ dårlige forældre fordi vi skal "skælde" ud næsten hele tiden

Da Lasse var 5 uger gammel, sagde min SSP at Lasse er ikke skabt for verden....... det er verden der er skabt for Lasse..... synes nr.2 billede beskriver det meget godt

Personligt ville jeg bliver SINDSYG hvis det var folk konstant sagde nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej til mig.. 

Hvis det var min søn ville jeg med det samme han gør noget han ikke måtte afbryde det han var igang med og starte en ny aktivitet op med ham..

Sådan har det altid været når jeg har arbejdet med børn...

Også lyder han bare til at være ude i noget trods så rigtig mange  og super mange tanker herfra ...

Er sikker på at I nok skal få fundet nogle gode løsninger på det 

Anmeld

23. september 2011

Janni.

Har ingen gode råd men et stort  skal i have, kan sagtens forestille mig hvor hårdt det er for jer 

Anmeld

23. september 2011

Ryberg

Höör skriver:

Personligt ville jeg bliver SINDSYG hvis det var folk konstant sagde nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej til mig.. 

Hvis det var min søn ville jeg med det samme han gør noget han ikke måtte afbryde det han var igang med og starte en ny aktivitet op med ham..

Sådan har det altid været når jeg har arbejdet med børn...

Også lyder han bare til at være ude i noget trods så rigtig mange  og super mange tanker herfra ...

Er sikker på at I nok skal få fundet nogle gode løsninger på det 

jeg synes jo bestemt heller ikke det er sjovt at skulle sige nej, det har vi bare fået råd om at det er det ord vi skal bruge igen og igen? så derfor har vi gjort det...

vi henleder også hans opmærksomhed på andre aktiviteter... det er bare hvis vi så liiiige ordner noget andet, aftensmad eller lign. så laver han "ulykker"...

og tak for svar

Anmeld

23. september 2011

Ryberg

Janni. skriver:

Har ingen gode råd men et stort  skal i have, kan sagtens forestille mig hvor hårdt det er for jer 

det er mega hårdt, mere det at man skal være efter ham... det HADER jeg... vil bare gerne han havde det frit og kunne hygge sig... i stedet for at det skal blive så træls som det er lige nu..

Anmeld

23. september 2011

DitteFisk

Uf hvor kan jeg godt huske den tid!

Jeg tror det eneste i kan gøre er at blive ved med at huske ham på, når han gør noget i ikke vil have ham til.. så små børnb har brug for maaaaange gentagelser før de faktisk forstår det.... for det er jo bare sååååå spændende at åbne de der skuffer osv !! Og så er det bare super ærgeligt at man ikke må!

Prøv evt. at sige hvad i gerne vil have ham til i stedet for, istedet for at sige nej.. Feks hvis han er ved at trække skuffer ud, så distraher ham, med noget af hans legetøj, eller noget andet spændende som han godt må..

Men kender godt de perioder hvor man bare synes man får sagt nej konstant...

Anmeld

23. september 2011

Carl-Emil's mor

KittyGirl skriver:

jeg synes jo bestemt heller ikke det er sjovt at skulle sige nej, det har vi bare fået råd om at det er det ord vi skal bruge igen og igen? så derfor har vi gjort det...

vi henleder også hans opmærksomhed på andre aktiviteter... det er bare hvis vi så liiiige ordner noget andet, aftensmad eller lign. så laver han "ulykker"...

og tak for svar

tag ham med ud og lav aftensmad og andet??

jeg ved godt det lyder ekstrem overskudsagtigt, so sorry men han er jo en kvik dreng det kan man jo høre med det samme så lad ham komme med ud i køkkenet og lave mad
altså forstået som at han kan få en grydeske og en skål f.eks  

Anmeld

23. september 2011

Janni.

KittyGirl skriver:

det er mega hårdt, mere det at man skal være efter ham... det HADER jeg... vil bare gerne han havde det frit og kunne hygge sig... i stedet for at det skal blive så træls som det er lige nu..

Det er også den del af forældrerollen jeg virkelig frygter  Så kan sagtens følge jer, desværre.. 

Men se lyst på det, i siger nej for hans egen sikkerhed. Ved godt han ikke forstår det, men det er jo for hans egen skyld at i siger nej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.