uenig om opdragelse, mishandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

Storken

Hvis hun sletter sig,kan hendes ip så ikke spores længere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Brams

Anonym skriver:

Hej piger.. vi har et kæmpe problem herhjemme, som ofte bliver noget vi diskuterer om, og kommer op at skændes over..

Min mand er meget gammeldags hvad det angår opdragelse, og det stik modsatte af pædagogisk..

fx mente han at vores søn på 3 år skulle have kolde brusebade når han tissede i bukserne, for at gøre ham bange for det så han stoppede.. jeg mener det er børnemishandling, men det kan han bare ikke se, og der er ikke noget i verden jeg kan gøre for at bevise at han ikke har ret....

forleden dag snakkede vi om kæledyr. om vi skulle lade vores søn få et hvis han ville. det måtte han gerne, men på den betingelse at han HELT SELV skal passe det, og hvis han glemmer at give det mad så det bliver sygt, skal han tvinges til selv at slå dyret ihjel! han siger at ellers lærer han aldrig at tage ansvar.. her talte vi så om når han blev lidt ældre, ca 8-9 år.. men det kunne jeg ALDRIG drømme om at tvinge mit barn til. jeg får ondt i hjertet bare af at tænke på det

hvis ikke det bliver sådan, siger min mand at vi ikke skal have kæledyr

er det bare mig der er for blødsøden, eller er min mand galt på den? er det overhovedet lovligt det han har gang i??

hilsen en fortvivlet mor.

Det lyder som om din mand har haft en forfærdelig barndom

Jeg ville faktisk være bange for at lade mit barn være alene med ham, hvis jeg var dig

Anmeld

25. august 2011

Muhmi

Storken skriver:

Hvis hun sletter sig,kan hendes ip så ikke spores længere?

Forhåbentlig hvis vi når at anmelde inden hun sletter sig... Tror dog hun har slettet sig nu her........

Jeg vil bare ikke have der sker den dreng noget!!!

Anmeld

25. august 2011

millemai

Anonym skriver:

jeg skal nok selv skaffe hjælp... syntes i blæser det op til noget det ikke er.. jeg melder sku ikke folk fordi de har givet deres barn en røvfuld en gang... vi vil altid stå i kommunens system hvis nogen melder os.. det er der ikke grund til. så skal 75 % af dks befolkning meldes fordi de en gang har slået eller gjort nogw andet i strid med loven.

Ville egentligt ikke skrive noget til denne tråd, da jeg synes den er så ulykkelig som noget kan være.

Men tror du helt seriøst at 75% af dks befolkning har gjort noget så graverende, at de kan meldes til kommunen for mishandling/misrøgt af deres børn? I så fald skal du vist tænke på at få en anden omgangskreds. Jeg kender ikke een der har løftet en hånd overfor deres børn - og gjorde jeg, ville jeg ikke være bleg for at melde dem.

Mener ikke at tråden skal være en "slå trådstarter i hovedet", men et så højt tal som 75% kan man ikke bare slynge ud og forvente den bliver ædt. Derudover skal du nok være opmærksom på, at hvis du ser mishandling eller andre ting i dit hjem, så har du pligt til at melde det. I modsat fald ses du som medskyldig i en hvilken som helst domstol.

Jeg ved at du siger det ligger i fortiden, men du må sætte stopper for denne type opførsel. Du skriver også at I for nyligt har talt om anskaffelsen af et dyr og kommer ind på pasning/aflivning. Vil det sige, at hvis jeres barn fik en labrador - så skulle barnet selv slå denne ihjel, i tilfælde af sygdom?

Din mand skal altså i en form for terapi, hvis han mener at hans tanker/opdragelsesmetoder er i orden.

Anmeld

25. august 2011

Zeus

Muhmi skriver:

Jeg vil også gerne hjælpe hende og det er bestemt ikke fordi jeg vil være en total heks at jeg siger som jeg gør... Men hvem herinde kan holde øje med at hun tager på kommunen..? Ærlig talt, det kan altså godt være noget hun bare skriver for at få os til at lade være med at melde hende til kommunen???

JEG vil ikke have set på sådan et her indlæg og bagefter finde ud af at hun har stået og kigget på at hendes søn bliver mishandlet og VIDE at jeg KUNNE have gjort noget for at stoppe det!

Det JEG kunne frygte var, at nu er hun kommet ud af busken, og har fortalt nogen, at der er foregået noget slemt hjemme ved dem.. Hvis vi så straks flyver op, og melder dem på stedet, så vil hun da bare have lært, at holde munden lukket en anden gang!

Og det samme med andre forældre i samme situation.. Det eneste de vil se i denne tråd er, at hvis man åbner lågen, så bliver man meldt med det samme, uden en jordisk chance for, at reagere selv..

Hun har taget et kæmpe spring ved at fortælle det herinde, og der skal man vise hende, at dét var den bedste beslutning hun kunne have taget, istedet for at få hende til at fortryde det i samme sekund, der kommer svar..

Der sidder alt for mange børn derude, som har en dagligdag med psykisk og fysisk vold, og JEG tror fuldt og fast på, at hvis de forældre selv står frem og beder om hjælp, så skal de også tilbydes en eller anden form for hjælp..

Jeg tror ikke at den her tråd, vil få andre med lign problemer til at stå frem.. Så bliver de bare i busken, hvor hverken børn eller mødre får den hjælp de har brug for, fordi de er bange for omverdenens reaktion

Anmeld

25. august 2011

Tulle28

Hold da op nogle holdninger din mand har! Jeg er lige kommet hjem fra USA, hvor der kørte indslag i nyhederne omkring en mor der er blevet sigtet for børnemishandling, fordi hun tvang sin søn til at drikke "hot sauce" og gav ham kolde bade... Det er USA, men alligevel... Du kan sikkert finde indslaget på Google og der var også en ekspert der udtalte sig i sagen.

Jeg ved helt ærligt ikke om jeg ville kunne leve med en mand der har sådan nogle holdninger til børneopdragelse... Og jeg håber da ved gud ikke at han har gennemført nogle af hans "ideer"??? For så havde jeg helt sikkert forladt ham på stedet - det er kun dig der kan beskytte din søn mod den slags overgreb.

Anmeld

25. august 2011

MortilCilas

Zeus skriver:

Jeg har også set klippet.. Tror aldrig jeg glemmer den

Heller ikke mig, var forfærdeligt. Også var det vidst et barn hun havde adoptered

Anmeld

25. august 2011

Zeus

Cilas skriver:

Heller ikke mig, var forfærdeligt. Også var det vidst et barn hun havde adoptered

Hun havde vist adopteret ham og hans søster (og en bror mere?) fra Rusland

Anmeld

25. august 2011

MortilCilas

Zeus skriver:

Hun havde vist adopteret ham og hans søster (og en bror mere?) fra Rusland

Rigtigt, fra Rusland. Sad lige og tænkte hvor fra. Det er jo sindsygt . at man så ikke kan behandle dem ordenligt ..

Anmeld

25. august 2011

Lisbeth85

Tulle28 skriver:

Hold da op nogle holdninger din mand har! Jeg er lige kommet hjem fra USA, hvor der kørte indslag i nyhederne omkring en mor der er blevet sigtet for børnemishandling, fordi hun tvang sin søn til at drikke "hot sauce" og gav ham kolde bade... Det er USA, men alligevel... Du kan sikkert finde indslaget på Google og der var også en ekspert der udtalte sig i sagen.

Jeg ved helt ærligt ikke om jeg ville kunne leve med en mand der har sådan nogle holdninger til børneopdragelse... Og jeg håber da ved gud ikke at han har gennemført nogle af hans "ideer"??? For så havde jeg helt sikkert forladt ham på stedet - det er kun dig der kan beskytte din søn mod den slags overgreb.

Det klip fra USA har vist også været herinde og vende... med moren, som vist var stærkt troende (kan dog ikke huske hvilken religion). Nå anywas... så ville jeg, som dig, heller ikke være sammen med en, som har så forkert et syn på opdragelse... føj ha!

Man skal ikke straffe hverken fysisk eller psykisk, men snakke om tingene, så ens børn forstår. De lærer ikke at forstå noget som helst, hvis de får kolde bade, hot sauce eller skal slå dyr ihjel... det eneste man får ud af det, det er et såret barn... både pyskisk og fysisk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.