uenig om opdragelse, mishandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

MaybeBaby

Anonym skriver:

Hej piger.. vi har et kæmpe problem herhjemme, som ofte bliver noget vi diskuterer om, og kommer op at skændes over..

Min mand er meget gammeldags hvad det angår opdragelse, og det stik modsatte af pædagogisk..

fx mente han at vores søn på 3 år skulle have kolde brusebade når han tissede i bukserne, for at gøre ham bange for det så han stoppede.. jeg mener det er børnemishandling, men det kan han bare ikke se, og der er ikke noget i verden jeg kan gøre for at bevise at han ikke har ret....

forleden dag snakkede vi om kæledyr. om vi skulle lade vores søn få et hvis han ville. det måtte han gerne, men på den betingelse at han HELT SELV skal passe det, og hvis han glemmer at give det mad så det bliver sygt, skal han tvinges til selv at slå dyret ihjel! han siger at ellers lærer han aldrig at tage ansvar.. her talte vi så om når han blev lidt ældre, ca 8-9 år.. men det kunne jeg ALDRIG drømme om at tvinge mit barn til. jeg får ondt i hjertet bare af at tænke på det

hvis ikke det bliver sådan, siger min mand at vi ikke skal have kæledyr

er det bare mig der er for blødsøden, eller er min mand galt på den? er det overhovedet lovligt det han har gang i??

hilsen en fortvivlet mor.

Jeg har aldrig før skrevet en kommentar til indlæg, hvor folk har spurgt til opdragelse, da det er SÅDAN en personlig sag og ALLE er forskellige, men jeg må tilstå, at jeg helt fik kvalme, da jeg læste det her. Ét er at man tænker: hvordan kan én i dagens Danmark have sådan en Lektor Blomme holdning? Hvor gammel er han? Men det vi alle nok reagerer så kraftigt over, er at en lille uskyldig forsvarsløs dreng udsættes for sådan en mishandling. OG AT DU TILLADER DET!!! det kan godt være du er uenig i behandlingen, ved at sige det til ham, men du VISER det jo ikke. Han lyder ikke til at være én, der har respekt for dine ord, så der skal noget handling til, og det kan KUN gå for langsomt. Måske du ikke vil gå fra ham, men en pakket taske og hjem til forældrene kan måske få ham til at høre efter. Hvis ikke så ville jeg KRAFTIG overveje, om min søns skal opdrages i den tro, at det er sådan mennesker skal behandles. Han er med garanti allerede en skadet dreng, men vil du virkelig fortsætte det her og ende med at være mor til en ødelagt dreng bare for at være i et forhold til én, der meget tydeligt også inderst inde er en ødelagt søn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Muhmi

Zeus skriver:

Synes i skal passe på ikke at skræmme hende væk.. Nu her hun her, og spørger om hjælp, og har allerede skrevet flere gange, at hun vil søge proffesionel hjælp..

Man kunne jo evt lave en aftale om, at hun opdaterer herinde, om hvad de finder ud af, og hvis hun ikke gør det, SÅ kan de kigge på, hvem det var.. Eller at hun kan skrive en pb til en moderator om hvem hun er, så de ved hvem hun er, og kan følge lidt med på sidelinien?

Nu kan hun jo nå at slette sin profil i mellemtiden og så kan man ikke finde frem til hende...... Det er ikke for at "skræmme" hende væk at jeg siger det her... Det er simpelthen fordi det ikke lyder som om hun har tænkt sig at forlade den mand der udsætter hendes barn for unødig behandling......

Anmeld

25. august 2011

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Det er fint at du vil gøre noget ved det... Men du vil jo ikke skride fra den mand der mishandler dit barn og så er du i mine øjne ligeså skyldig som han er.......... Det er virkelig ikke fair at du vil blive ved med at udsætte dit barn for sådan en opdragelse og selvom det "kun" er sket én gang er det én gang for meget og du burde sige at du elsker dit barn højere end en mand der bestemt ikke lyder til at ville ændre sig, bare fordi du siger at han skal.......

hvis han vover at gøre det igen, så skrider jeg... men det håber jeg ikke han gør, og det tror jeg heller ikke!

Anmeld

25. august 2011

Silja&Noam

Jeg elsker mit barn højere end min kæreste så jeg havde forladt med det samme! Ville aldrig ku være sammen med en der har de holdninger. Jeg ville aldrig være tryg ved at lade barnet være alene med ham! Det ville jeg slet ik ku holde ud.. Forstår dig slet ik!

Anmeld

25. august 2011

Zeus

Muhmi skriver:

Nu kan hun jo nå at slette sin profil i mellemtiden og så kan man ikke finde frem til hende...... Det er ikke for at "skræmme" hende væk at jeg siger det her... Det er simpelthen fordi det ikke lyder som om hun har tænkt sig at forlade den mand der udsætter hendes barn for unødig behandling......

Jeg fatter heller ikke, at hun bliver.. Jeg var smuttet for længe siden! Men hun ved selv at hun ikke kan få sig selv til det endnu, også er det da bedre at guide hende til, hvor hun kan få den nødvendige hjælp, så hun selv kan finde den, frem for at snakke om at melde hende til kommunen (hvilket jeg også havde set som en nødvendighed, hvis jeg vidste hvem det var, og hun ikke selv snakkede om prof. hjælp).. I hendes situation, så er det da langt at foretrække, at hun selv stiller op på kommunen og siger "der er noget galt derhjemme, vil i ikke godt hjælpe mig".

Hun efterspørger jo netop hjælp, så giv hende den da..

Anmeld

25. august 2011

MortilCilas

Puha, det er jo sindsygt det han mener :O
Der var noget i dr. phil på et tidspunkt, om en mor der gav sin kolde bade, og fik ham til at side med hot chilo sovs i munden osv, når han havde lavet noget han ikke måtte. Der var en der vidst havde sat det her ind.

Men helt ærligt .. jeg er helt paff, hvordan kan man få sig selv til at sige sådan ? Det lære ham jo ikk ansvar, ifølge mig. Men en frygt, og en forkert respekt. Det er en go ide at give sit barn et kæledyr, så de lære ansvar, men de skal da have hjælp, de aner jo ingen ting om at passe det altså!

Og det med kolde bade, kan gøre ham nervøs, og måske øge det med at tisse i bukserne. Og han vil da være bange for at gøre noget galt

Undskyld min mening, men synes bestem IKKE at hans holdninger er okay.

Anmeld

25. august 2011

Storken

Syntes den her tråds ip skal spores og anmeldes. Ingen ved om trådens starter rent faktisk tager kontakt til diverse selv man har lov at håbe. Man kan sagtens lave en falsk opdatering hvor livet med de kolde brusebade ect fortsætter. Jeg vil ikke kunne leve med den uvished. Jeg er bange for det barns trivsel,og moderens for den sags skyld

Anmeld

25. august 2011

Zeus

Cilas skriver:

Puha, det er jo sindsygt det han mener :O
Der var noget i dr. phil på et tidspunkt, om en mor der gav sin kolde bade, og fik ham til at side med hot chilo sovs i munden osv, når han havde lavet noget han ikke måtte. Der var en der vidst havde sat det her ind.

Men helt ærligt .. jeg er helt paff, hvordan kan man få sig selv til at sige sådan ? Det lære ham jo ikk ansvar, ifølge mig. Men en frygt, og en forkert respekt. Det er en go ide at give sit barn et kæledyr, så de lære ansvar, men de skal da have hjælp, de aner jo ingen ting om at passe det altså!

Og det med kolde bade, kan gøre ham nervøs, og måske øge det med at tisse i bukserne. Og han vil da være bange for at gøre noget galt

Undskyld min mening, men synes bestem IKKE at hans holdninger er okay.

Jeg har også set klippet.. Tror aldrig jeg glemmer den

Anmeld

25. august 2011

Muhmi

Zeus skriver:

Jeg fatter heller ikke, at hun bliver.. Jeg var smuttet for længe siden! Men hun ved selv at hun ikke kan få sig selv til det endnu, også er det da bedre at guide hende til, hvor hun kan få den nødvendige hjælp, så hun selv kan finde den, frem for at snakke om at melde hende til kommunen (hvilket jeg også havde set som en nødvendighed, hvis jeg vidste hvem det var, og hun ikke selv snakkede om prof. hjælp).. I hendes situation, så er det da langt at foretrække, at hun selv stiller op på kommunen og siger "der er noget galt derhjemme, vil i ikke godt hjælpe mig".

Hun efterspørger jo netop hjælp, så giv hende den da..

Jeg vil også gerne hjælpe hende og det er bestemt ikke fordi jeg vil være en total heks at jeg siger som jeg gør... Men hvem herinde kan holde øje med at hun tager på kommunen..? Ærlig talt, det kan altså godt være noget hun bare skriver for at få os til at lade være med at melde hende til kommunen???

JEG vil ikke have set på sådan et her indlæg og bagefter finde ud af at hun har stået og kigget på at hendes søn bliver mishandlet og VIDE at jeg KUNNE have gjort noget for at stoppe det!

Anmeld

25. august 2011

FruStolpe

Muhmi skriver:

Jeg vil også gerne hjælpe hende og det er bestemt ikke fordi jeg vil være en total heks at jeg siger som jeg gør... Men hvem herinde kan holde øje med at hun tager på kommunen..? Ærlig talt, det kan altså godt være noget hun bare skriver for at få os til at lade være med at melde hende til kommunen???

JEG vil ikke have set på sådan et her indlæg og bagefter finde ud af at hun har stået og kigget på at hendes søn bliver mishandlet og VIDE at jeg KUNNE have gjort noget for at stoppe det!

Jeg kunne ikke ha sagt det bedre.

Carina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.