Anonym skriver:
kan man snakke/ få rådgivning af kommunen?? så vil jeg da det... mange tak, det var et svar som dette jeg søgte.
Der er bland andet familiekonsulenter (har selv haft 2), som kan komme hjem til én selv.. Der snakker man for eksempel om de problemstillinger man har haft siden sidst, om der er noget forældrene er uenige om, hvordan familien trivedes som helhed, om der skal andet hjælp til, osv.. De er gode i mange situationer.. Så er der vist også et familiecenter i flere kommuner, men det kender jeg ikke så meget til, men har dog kun hørt positive ting 
Det de som regel vil gøre, er at lave en §50 undersøgelse, hvor de går ind og kigger på, hvilken form for hjælp familien/barnet har brug for.. Der spørger de blandt andet ind til éns egen opvækst, både moren og farens, éns netværk, uddannelse, de her basale ting.. Når den er lavet, bliver den taget med til et møde, hvor de kigger på, hvilken form for hjælp de kan tilbyde.. I vil selvfølgelig også blive spurgt om, i selv har noget i tankerne.. Det kan tage et par uger, også er i igang
Nogen gange tager det selvfølgelig lidt længere tid, men her har de været hurtige..
Anmeld