uenig om opdragelse, mishandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Stakkels stakkels dreng!! Jeg er dybt rystet over, at du kan stå til og se dit barn blive mishandlet. Håber virkelig for din drengs skyld, at du flytter nu. Hvad bliver ikke det næste??!! Jeg tør virkelig ikke, at tænke på det!

ikke gør det værre end det er.. han ved nu at jeg ikke vil finde mig i det, aldrig mere, og at vi smutter hvis det sker... har tænkt mig at få noget rådgivning proffesionelt, så han ved hvad det rigtige er...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Fenja09

Jeg får det godt nok dårligt af at læse at nogen kan have sådanne holdninger til børneopdragelse og ikke nok med det, at du som mor har set på at han har haft jeres søn under den kolde bruser for at tisse i bukserne. Kan godt være at det "kun" er sket én gang, men det er én gang for meget!

Jeg har ikke engang født vores første endnu og ved at uanset hvad, så kommer mit barn i første række i alle henseender. Synes det er dybt foruroligende at læse og er ked af at jeg ikke kan komme med et svar der kan hjælpe jer. Tror din mand skal have læsset af for de ting der er sket i hans barndom, i kunne evt søge noget familie psykolog så i er sammen om det ellers skal din mand have noget prof. uden dig.

Lige et spørgsmål - tissede jeres søn stadig i bukserne efter han havde været under bruseren? Hvis ja, så kan du jo bruge det som et argument, at hans metode til at få det afhjulpet ikke virker!

/Fenja (39+1)

Anmeld

25. august 2011

Bare-mig

Så længe du bliver og ser på at han mishandler ham, er du mindst ligeså skyldig som ham - du skriver selv at du føler skyld fordi du har kigget på mens han har "opdraget" på jeres søn - hvad var det han gjorde ved ham uden du greb ind??

Hvis jeres søn fortæller om hvad der foregår der hjemme vil kommunen jo gribe ind - og som sagt når du ikke har taget dit barn og fået ham væk og i sikkerhed er du jo mindst ligeså skyldig (også i kommunens øjne..)

Anmeld

25. august 2011

Zeus

Anonym skriver:

kan man snakke/ få rådgivning af kommunen?? så vil jeg da det... mange tak, det var et svar som dette jeg søgte.

Der er bland andet familiekonsulenter (har selv haft 2), som kan komme hjem til én selv.. Der snakker man for eksempel om de problemstillinger man har haft siden sidst, om der er noget forældrene er uenige om, hvordan familien trivedes som helhed, om der skal andet hjælp til, osv.. De er gode i mange situationer.. Så er der vist også et familiecenter i flere kommuner, men det kender jeg ikke så meget til, men har dog kun hørt positive ting

Det de som regel vil gøre, er at lave en §50 undersøgelse, hvor de går ind og kigger på, hvilken form for hjælp familien/barnet har brug for.. Der spørger de blandt andet ind til éns egen opvækst, både moren og farens, éns netværk, uddannelse, de her basale ting.. Når den er lavet, bliver den taget med til et møde, hvor de kigger på, hvilken form for hjælp de kan tilbyde.. I vil selvfølgelig også blive spurgt om, i selv har noget i tankerne.. Det kan tage et par uger, også er i igang  Nogen gange tager det selvfølgelig lidt længere tid, men her har de været hurtige..

Anmeld

25. august 2011

FruStolpe

Moster Lagkage skriver:

sådan er de mishandlingssager sikkert startet rundt omkring, brønderslev osv. men ja jeg håber også at det er en joke. ellers burde mor være skredet for længe siden, i min verden skal man altid sætte sine børn højest.

Jeg er enig med dig (kan jo ikke lade være at læse med)

Det er jo direkte kvalmende at tænke på eventuelle konsekvenser af be/mis -handlingen 

Carina

Anmeld

25. august 2011

Anonym trådstarter

Mor til Maj skriver:

Så længe du bliver og ser på at han mishandler ham, er du mindst ligeså skyldig som ham - du skriver selv at du føler skyld fordi du har kigget på mens han har "opdraget" på jeres søn - hvad var det han gjorde ved ham uden du greb ind??

Hvis jeres søn fortæller om hvad der foregår der hjemme vil kommunen jo gribe ind - og som sagt når du ikke har taget dit barn og fået ham væk og i sikkerhed er du jo mindst ligeså skyldig (også i kommunens øjne..)

jeg har grebet ind, og der er ikke sket noget siden....

Anmeld

25. august 2011

Muhmi

FruStolpe skriver:

Kan man det?
Det ville være en go ide. For hvis det er seriøst, så er det absolut en sag for kommunen...

Carina

Ja det kan man... Hvis vi anmelder så kan en moderator se hvem der står bag indlægget, finde en IP-adresse på personen og så kan man melde det til polititet som så finder ud af hvor IP-adressen hører til........ Det overvejer jeg virkelig seriøst at gøre....

Anmeld

25. august 2011

serinasmor

Anonym skriver:

jeg elsker jo manden. kan ikke bare smutte.. er der ikke nogen man kan tale med sammen, som han vil lytte på? desuden hader han pædagogik, så hvis jeg kommer med et argument inden for det er det no go..

i min kommune findes der rådgivning man kan gå til anonymt for forældre med børn 0-13år... mon ikke han vil lytte til dem ??

Anmeld

25. august 2011

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg er enig med dig (kan jo ikke lade være at læse med)

Det er jo direkte kvalmende at tænke på eventuelle konsekvenser af be/mis -handlingen 

Carina

bare rolig... så slemt kan det aldrig blive... jeg har sat en stopper for det, men vil helt klart søge rådgivning så eventuelle lign sager ikke sker

Anmeld

25. august 2011

FruStolpe

Anonym skriver:

bare rolig... så slemt kan det aldrig blive... jeg har sat en stopper for det, men vil helt klart søge rådgivning så eventuelle lign sager ikke sker

Men det er jo allerede sket..... Det har du jo selv skrevet

Carina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.