uenig om opdragelse, mishandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

serinasmor

Zeus skriver:

Der er bland andet familiekonsulenter (har selv haft 2), som kan komme hjem til én selv.. Der snakker man for eksempel om de problemstillinger man har haft siden sidst, om der er noget forældrene er uenige om, hvordan familien trivedes som helhed, om der skal andet hjælp til, osv.. De er gode i mange situationer.. Så er der vist også et familiecenter i flere kommuner, men det kender jeg ikke så meget til, men har dog kun hørt positive ting

Det de som regel vil gøre, er at lave en §50 undersøgelse, hvor de går ind og kigger på, hvilken form for hjælp familien/barnet har brug for.. Der spørger de blandt andet ind til éns egen opvækst, både moren og farens, éns netværk, uddannelse, de her basale ting.. Når den er lavet, bliver den taget med til et møde, hvor de kigger på, hvilken form for hjælp de kan tilbyde.. I vil selvfølgelig også blive spurgt om, i selv har noget i tankerne.. Det kan tage et par uger, også er i igang  Nogen gange tager det selvfølgelig lidt længere tid, men her har de været hurtige..

det var dem jeg mente ... men kunne ikke finde ud af hvad de hed ... men fandt så også nogle andre ..

de er triste at have brug for .. men rigtig gode at have inden det brænder på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Ja det kan man... Hvis vi anmelder så kan en moderator se hvem der står bag indlægget, finde en IP-adresse på personen og så kan man melde det til polititet som så finder ud af hvor IP-adressen hører til........ Det overvejer jeg virkelig seriøst at gøre....

jeg skal nok selv skaffe hjælp... syntes i blæser det op til noget det ikke er.. jeg melder sku ikke folk fordi de har givet deres barn en røvfuld en gang... vi vil altid stå i kommunens system hvis nogen melder os.. det er der ikke grund til. så skal 75 % af dks befolkning meldes fordi de en gang har slået eller gjort nogw andet i strid med loven.

Anmeld

25. august 2011

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Men det er jo allerede sket..... Det har du jo selv skrevet

Carina

jeg vidste det jo ikke inden han gjorde det vel...

Anmeld

25. august 2011

Zeus

Muhmi skriver:

Ja det kan man... Hvis vi anmelder så kan en moderator se hvem der står bag indlægget, finde en IP-adresse på personen og så kan man melde det til polititet som så finder ud af hvor IP-adressen hører til........ Det overvejer jeg virkelig seriøst at gøre....

Synes i skal passe på ikke at skræmme hende væk.. Nu her hun her, og spørger om hjælp, og har allerede skrevet flere gange, at hun vil søge proffesionel hjælp..

Man kunne jo evt lave en aftale om, at hun opdaterer herinde, om hvad de finder ud af, og hvis hun ikke gør det, SÅ kan de kigge på, hvem det var.. Eller at hun kan skrive en pb til en moderator om hvem hun er, så de ved hvem hun er, og kan følge lidt med på sidelinien?

Anmeld

25. august 2011

Laura.

Anonym skriver:

jeg vidste det jo ikke inden han gjorde det vel...

Men du var vidne til det og greb ikke ind ?!

Jeg håber bare at I får den hjælp I har brug for.

Anmeld

25. august 2011

Muhmi

Anonym skriver:

jeg skal nok selv skaffe hjælp... syntes i blæser det op til noget det ikke er.. jeg melder sku ikke folk fordi de har givet deres barn en røvfuld en gang... vi vil altid stå i kommunens system hvis nogen melder os.. det er der ikke grund til. så skal 75 % af dks befolkning meldes fordi de en gang har slået eller gjort nogw andet i strid med loven.

Det er fint at du vil gøre noget ved det... Men du vil jo ikke skride fra den mand der mishandler dit barn og så er du i mine øjne ligeså skyldig som han er.......... Det er virkelig ikke fair at du vil blive ved med at udsætte dit barn for sådan en opdragelse og selvom det "kun" er sket én gang er det én gang for meget og du burde sige at du elsker dit barn højere end en mand der bestemt ikke lyder til at ville ændre sig, bare fordi du siger at han skal.......

Anmeld

25. august 2011

Zeus

Jeg TROR faktisk også, at man kan få anonym hjælp.. Men prøv at spørge kommunen, de ved det helt sikkert

Anmeld

25. august 2011

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

man kommer herind fordi man vil have hjælå til at finde en løsning på tingene, og så vil i melde til kommunen?? jeg har selv tænkt mig at snakke med dem, så vi kan løse problemerne... det er jo ikke fordi drengen bliver mishandlet hver dag.... det er sket en gang, fo flere mdr siden... han vidste ikke bedre men det gør han nu!

Anmeld

25. august 2011

mn

jeg kan se der ikke rigtig er svaret på det om at dræbe sit eget kæledyr og der må jeg altså henvise til de sager om folk der bliver dømt for at dræbe deres dyr eller mishandle dem, jeg ville da vise manden det og sige så har du et bevis på det er ulovligt.

Anmeld

25. august 2011

B&J

Jeg syntes helt klart i skal skaffe noget hjælp så din mand tanker kommer på andre baner , for det der er virkelig galt, det kan jo blodt ende med jeres dreng tisser mere i bukserne fordi han gør det nr med kold vand og bliver bange for far og mor er den gode kvinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.