Zeus skriver:
Det JEG kunne frygte var, at nu er hun kommet ud af busken, og har fortalt nogen, at der er foregået noget slemt hjemme ved dem.. Hvis vi så straks flyver op, og melder dem på stedet, så vil hun da bare have lært, at holde munden lukket en anden gang!
Og det samme med andre forældre i samme situation.. Det eneste de vil se i denne tråd er, at hvis man åbner lågen, så bliver man meldt med det samme, uden en jordisk chance for, at reagere selv..
Hun har taget et kæmpe spring ved at fortælle det herinde, og der skal man vise hende, at dét var den bedste beslutning hun kunne have taget, istedet for at få hende til at fortryde det i samme sekund, der kommer svar..
Der sidder alt for mange børn derude, som har en dagligdag med psykisk og fysisk vold, og JEG tror fuldt og fast på, at hvis de forældre selv står frem og beder om hjælp, så skal de også tilbydes en eller anden form for hjælp..
Jeg tror ikke at den her tråd, vil få andre med lign problemer til at stå frem.. Så bliver de bare i busken, hvor hverken børn eller mødre får den hjælp de har brug for, fordi de er bange for omverdenens reaktion
Jeg kan virkelig godt forstå din holdning og har tendens til selv at hælde til den... For selvfølgelig skal man have lov at spørge om råd, uden at blive meldt til kommunen.... Det der bare fik mig til at reagere som jeg gjorde/gør er at hun tager ham i forsvar... Hvilket er klassisk eksempel på at hun ikke har tænkt sig at gøre noget ved det....