uenig om opdragelse, mishandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

Mathilde

Uha stort stort kram til dig

Jeg vil ærligt indrømme, at hvis min kæreste havde samme holdninger som din, ville jeg faktisk ikke turde lade mit barn være alene med ham

Ved ikke hvad du skal gøre...desværre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Hej piger.. vi har et kæmpe problem herhjemme, som ofte bliver noget vi diskuterer om, og kommer op at skændes over..

Min mand er meget gammeldags hvad det angår opdragelse, og det stik modsatte af pædagogisk..

fx mente han at vores søn på 3 år skulle have kolde brusebade når han tissede i bukserne, for at gøre ham bange for det så han stoppede.. jeg mener det er børnemishandling, men det kan han bare ikke se, og der er ikke noget i verden jeg kan gøre for at bevise at han ikke har ret....

forleden dag snakkede vi om kæledyr. om vi skulle lade vores søn få et hvis han ville. det måtte han gerne, men på den betingelse at han HELT SELV skal passe det, og hvis han glemmer at give det mad så det bliver sygt, skal han tvinges til selv at slå dyret ihjel! han siger at ellers lærer han aldrig at tage ansvar.. her talte vi så om når han blev lidt ældre, ca 8-9 år.. men det kunne jeg ALDRIG drømme om at tvinge mit barn til. jeg får ondt i hjertet bare af at tænke på det

hvis ikke det bliver sådan, siger min mand at vi ikke skal have kæledyr

er det bare mig der er for blødsøden, eller er min mand galt på den? er det overhovedet lovligt det han har gang i??

hilsen en fortvivlet mor.

Ja undskyld mig, men din mand skulle efter min mening aldrig have haft lov at få børn!!! Jeg er målløs over at det i hans verden er normalt at "opdrage" på den måde!!! Har i ikke snakket børneopdragelse inden ifik børn?!

Anmeld

25. august 2011

Muhmi

Zeus skriver:

Det JEG kunne frygte var, at nu er hun kommet ud af busken, og har fortalt nogen, at der er foregået noget slemt hjemme ved dem.. Hvis vi så straks flyver op, og melder dem på stedet, så vil hun da bare have lært, at holde munden lukket en anden gang!

Og det samme med andre forældre i samme situation.. Det eneste de vil se i denne tråd er, at hvis man åbner lågen, så bliver man meldt med det samme, uden en jordisk chance for, at reagere selv..

Hun har taget et kæmpe spring ved at fortælle det herinde, og der skal man vise hende, at dét var den bedste beslutning hun kunne have taget, istedet for at få hende til at fortryde det i samme sekund, der kommer svar..

Der sidder alt for mange børn derude, som har en dagligdag med psykisk og fysisk vold, og JEG tror fuldt og fast på, at hvis de forældre selv står frem og beder om hjælp, så skal de også tilbydes en eller anden form for hjælp..

Jeg tror ikke at den her tråd, vil få andre med lign problemer til at stå frem.. Så bliver de bare i busken, hvor hverken børn eller mødre får den hjælp de har brug for, fordi de er bange for omverdenens reaktion

Jeg kan virkelig godt forstå din holdning og har tendens til selv at hælde til den... For selvfølgelig skal man have lov at spørge om råd, uden at blive meldt til kommunen.... Det der bare fik mig til at reagere som jeg gjorde/gør er at hun tager ham i forsvar... Hvilket er klassisk eksempel på at hun ikke har tænkt sig at gøre noget ved det....

Anmeld

25. august 2011

dorthemus

Anonym skriver:

det har han

Jamen så er du lige så afstumpet og skyldig når du lader sådan noget ske mod din egen søn!!Skynd dig at løb før det er for sent....også for dig!!

Anmeld

25. august 2011

Zeus

Cilas skriver:

Rigtigt, fra Rusland. Sad lige og tænkte hvor fra. Det er jo sindsygt . at man så ikke kan behandle dem ordenligt ..

Tænk at adoptere et barn, bare for at mishandle det.. Det samme med den der plejefamilie ovre på lolland? Eller var det Lolland? Som havde mishandlet plejebørn de sidste 20 år

Anmeld

25. august 2011

FruStolpe

dorthemus skriver:

Jamen så er du lige så afstumpet og skyldig når du lader sådan noget ske mod din egen søn!!Skynd dig at løb før det er for sent....også for dig!!

Anmeld

25. august 2011

Stjernestoev

Jeg indrømmer gerne at jeg har taget kontakt til socialministeriet ang. den sag her, og sendt dem et link.
Så må du jo bruge alle dine undskylninger overfor dem, hvis de finder ud af noget!

Anmeld

25. august 2011

Laulund87

Stjernestoev skriver:

Jeg indrømmer gerne at jeg har taget kontakt til socialministeriet ang. den sag her, og sendt dem et link.
Så må du jo bruge alle dine undskylninger overfor dem, hvis de finder ud af noget!

Anmeld

25. august 2011

Muhmi

Stjernestoev skriver:

Anmeld

25. august 2011

FruStolpe

Muhmi skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.