hvad skal jeg lige stille op?? (pengenød)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2011

chriwi

Hvem siger den skal koste 299,- hvis man virkelig mangler penge hvorfor vil man så ikke tage imod noget der er brugt, som ingen gang er slidt?

Vi har da heller ikke de store penge, men man ved ens børn vokser, så her køber vi tingene i god tid, det gjorder vi feks med dyner og sådan, netop fordi de lige pludselig bare vokser, og så det godt at være et skridt foran.

Hvis man mangler penge, og ikke vil tage imod brugt, som folk herinde endda vil forære væk, så ligger man som man har redt.

Se mit svar op over - jeg har ikke opfattet det som om trådstarter ikke ønskede at få noget brugt - svarede kun udfra hun ikke havde råd.

I en situation hvor man ikke har penge, kan man ikke tillade sig at være kræsen - der er vi 120% enige, men det skriver hun intet om - hun skriver hun ikke har muligheden (hun kan bo på en øde ø, eller 55km fra nærmeste genbrugsbutik, og har ingen cykel - der er mange muligheder)

Kh Christina

www.mmwfoto.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

Hvem?

Muhmi skriver:

Det kan da godt være det er det de mener... Men der står absolut ingen steder at hun ikke VIL! Det kan da godt være at hun ikke vil fordi det er brugt... Men jeg synes ikke at det på nogen måde er fair at skrive at man ikke kan tillade sig at være kræsen osv osv osv når man ikke har hørt en forklaring på hvorfor....

Nej, men det er også svært at hjælpe Ano, netop fordi hun ikke skriver hvorfor hun ik vil

Men håber da på en forklaring, jeg ville tilbyde hende en sengerand, men aner jo heller ik hvor hun bor.... Og den er jo også brugt, så venter og håber på at høre hvorfor hun ik har mulighed for genbrug

Anmeld

9. august 2011

baby012

Hvad med bare at tage en dyne eller et lagen og sætte i klemme  

- når du nu er anonym, kan du så ikke uddybe lidt hvorfor du ikke kan bruge genbrug/mødrehjælp?? det kan da ikke gøres billigere, og tingene er jo ikke nødvendigvis grimme eller slidt bare fordi at der er andre der har haft dem først '

håber du finder en løsning 

Anmeld

9. august 2011

Mi

Vi brugte bare et lagen som sengerend. Vi flettede det ind mellem tremmerne, det virkede perfekt, og så er det også så højt, da de ikke får ben og arme op over renden.

Jeg undre mig over hvorfor du ikke kan gå i mødrehjælp eller genbrug. Der er nemlig ofte dyner. Jeg købte selv en brugt voksen dyne til mine tvillingepiger, klippede den over, syede over den klippede kant, og vupti har man to juniordyner

Anmeld

9. august 2011

Nalle

chriwi skriver:

Se mit svar op over - jeg har ikke opfattet det som om trådstarter ikke ønskede at få noget brugt - svarede kun udfra hun ikke havde råd.

I en situation hvor man ikke har penge, kan man ikke tillade sig at være kræsen - der er vi 120% enige, men det skriver hun intet om - hun skriver hun ikke har muligheden (hun kan bo på en øde ø, eller 55km fra nærmeste genbrugsbutik, og har ingen cykel - der er mange muligheder)

Kh Christina

www.mmwfoto.dk

Der står også hun ikke vil uddybe det, så tvivler på det er derfor

Anmeld

9. august 2011

foto på lærred

Jeg ved ikke om det med at du ikke kan have noget brugt har noget at gøre med at din barn evt. er multiallergiker eller lign. Men hvis det ikke er derfor, har du så ikke nogle venninder, noget familie, nogle bekendte som du kan låne nogle ting af? Jeg tror jeg har en ekstra sengerend i kælderen et sted som du gerne må få (men den har tidligere været i brug)

Anmeld

9. august 2011

Muhmi

Bondefruen skriver:

Nej, men det er også svært at hjælpe Ano, netop fordi hun ikke skriver hvorfor hun ik vil

Men håber da på en forklaring, jeg ville tilbyde hende en sengerand, men aner jo heller ik hvor hun bor.... Og den er jo også brugt, så venter og håber på at høre hvorfor hun ik har mulighed for genbrug

Jeg giver dig helt ret i at det bestemt er svært at hjælpe en anonym... Men hun kunne jo skrive en pb til den hun gerne vil overtage en sengerand fra og så bede om at det bliver holdt hemmeligt...

Jeg kan godt forstå at der er nogle der har svært ved at tage imod hjelp fra andre og synes det er flovt... Det er jo lidt en æv-situation at stå i, at man ikke har råd til ting til sit barn...  Jeg mener også selv, at hvis man beder om hjælp så kan man ikke være kræsen... Men der er jo ikke blevet bedt om hjælp i form af almisser, der er blevet bedt om hjælp til evt. nogle gode billige råd til et alternativ til en sengerand

Anmeld

9. august 2011

Hvem?

Muhmi skriver:

Jeg giver dig helt ret i at det bestemt er svært at hjælpe en anonym... Men hun kunne jo skrive en pb til den hun gerne vil overtage en sengerand fra og så bede om at det bliver holdt hemmeligt...

Jeg kan godt forstå at der er nogle der har svært ved at tage imod hjelp fra andre og synes det er flovt... Det er jo lidt en æv-situation at stå i, at man ikke har råd til ting til sit barn...  Jeg mener også selv, at hvis man beder om hjælp så kan man ikke være kræsen... Men der er jo ikke blevet bedt om hjælp i form af almisser, der er blevet bedt om hjælp til evt. nogle gode billige råd til et alternativ til en sengerand

Nemli og det der med lagnet, var sgu da smart - havde aldrig selv kommet på det

Men jeg har nok også en holdning der slet ik ska komme frem i sådan en debat her, men jeg vil da gerne hjælpe, men det er som skrevet før lidt svær, især hvis det er fordi TS ik vil have brugt.....

Anmeld

9. august 2011

sandorff

hompibompi;-) skriver:

Tag nogle dynebetræk og træk dem rundt i sengen som en sengerand

det var skisme da en god ide!

Anmeld

9. august 2011

6800

Anonym skriver:

Min datter har det ikke specielt godt i sin tremmeseng, hun vågner nogle gange om natten pga. at hun hamrer hovedet ind i tremmerne og hendes ben kommer i klemme imellem. Men jeg har ikke råd til at købe en sengerand? Og jeg har ikke muligheder for - genbrug, mødrehjælp eller lignende. (Vil helst ikke uddybe hvorfor)

Hun sover stadig med babydyne (+betræk osv.) og det har jeg heller ikke råd til at købe i junior strl. :s 

hvad eller hvordan kan jeg komme væk fra det på den aller billigste måde? Er det billigere at lave selv? eller??

Vil ikke spørge nogen om det, da jeg synes det er virkelig pinligt. Og er selvfølgelig også ano af samme grund.

En voksen dyne er dobbelt størrelse af en junior dyne...så hvis du har en ekstra voksen dyne, så sy den to steder på midten med 1 cm afstand og klip imellem de 2 syninger, og vupti, så har du 2 junior dyner...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.