hvad skal jeg lige stille op?? (pengenød)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2011

Anonym

Anonym skriver:

Min datter har det ikke specielt godt i sin tremmeseng, hun vågner nogle gange om natten pga. at hun hamrer hovedet ind i tremmerne og hendes ben kommer i klemme imellem. Men jeg har ikke råd til at købe en sengerand? Og jeg har ikke muligheder for - genbrug, mødrehjælp eller lignende. (Vil helst ikke uddybe hvorfor)

Hun sover stadig med babydyne (+betræk osv.) og det har jeg heller ikke råd til at købe i junior strl. :s 

hvad eller hvordan kan jeg komme væk fra det på den aller billigste måde? Er det billigere at lave selv? eller??

Vil ikke spørge nogen om det, da jeg synes det er virkelig pinligt. Og er selvfølgelig også ano af samme grund.

Fandt lige noget på dba, ved godt du siger pengene ikke er store, men hvad med dette.

http://www.dba.dk/juniordyne-har-3-juniordyn/id-76 665866/

http://www.dba.dk/super-soed-sengerand-ukendt/id-7 6642389/

denne seng fra ikea

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/0011575 1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

Fenja09

Jeg tror desværre ikke, at det er billigere at sy selv - slet ikke, hvis man er ligeglad med om tingene er brugte, for så vil det klart være billigst at finde det brugt.

Som andre skriver så kan du ligge noget i siderne af sengen, så hun ikke får benene ud mellem tremmerne og bruge det som sengerand indtil du har råd til at købe noget.

Du skulle måske bare søge tingene gratis, enten herinde eller på DBA, GulogGratis ect. Er sikker på, at der er en del herinde som meget gerne vil hjælpe, hvis de har tingene liggende.

Håber du finder en løsning.

/Fenja

Anmeld

9. august 2011

Loa

Anonym skriver:

Min datter har det ikke specielt godt i sin tremmeseng, hun vågner nogle gange om natten pga. at hun hamrer hovedet ind i tremmerne og hendes ben kommer i klemme imellem. Men jeg har ikke råd til at købe en sengerand? Og jeg har ikke muligheder for - genbrug, mødrehjælp eller lignende. (Vil helst ikke uddybe hvorfor)

Hun sover stadig med babydyne (+betræk osv.) og det har jeg heller ikke råd til at købe i junior strl. :s 

hvad eller hvordan kan jeg komme væk fra det på den aller billigste måde? Er det billigere at lave selv? eller??

Vil ikke spørge nogen om det, da jeg synes det er virkelig pinligt. Og er selvfølgelig også ano af samme grund.

Jeg tænker også hvor i landet du er fra?

Jeg har også en sengerand jeg sagtens kan donere

Anmeld

9. august 2011

Kamelia

Jeg har også en sengerand i lyserød og hvid du må få!

Anmeld

9. august 2011

Topp

Anonym skriver:

hvis ikk man har råd til at købe en dyne og en sengerand evt. brugt - jaaaa kan man så forsørge sit barn??

hva når der skal købes tøj - legetøj - mad osv??

du får da børnepenge til det selv samme

Anmeld

9. august 2011

mamiolvi

Anonym skriver:

Jeg undre mig bare over hvorfor genbrug ikke kan bruges... i bund og grund kan Ts hellere ikke tage i mod fra andre herinde det er jo også genbrug .. håber du finder en løsning for det er da en træls sitiation du står i

Anmeld

9. august 2011

chriwi

Att: Topp,

Der er jo desværre nogle i Dk som har en så stram økonomi, at alt udover alm forsørgelse ikke muligt.

Min mand og jeg giver hvert år 3000kr til Mødrehjælpen - og giver dem personligt,  - du vil blive overrasket hvor mange  i DK, som ikke har råd til at holde Jul - "simple" ting som andre ser som en selvfølge (juletræ, and - små gaver, juleguf med mere) er der simpelthen ikke råd til.

Så har man en økonomi hvor der ikke er plads til afvigelser, kan en sengerand til 299.- sagtens være en umulig udgift.

Kh Christina

www.mmwfoto.dk

Anmeld

9. august 2011

Topp

chriwi skriver:

Der er jo desværre nogle i Dk som har en så stram økonomi, at alt udover alm forsørgelse ikke muligt.

Min mand og jeg giver hvert år 3000kr til Mødrehjælpen - og giver dem personligt,  - du vil blive overrasket hvor mange  i DK, som ikke har råd til at holde Jul - "simple" ting som andre ser som en selvfølge (juletræ, and - små gaver, juleguf med mere) er der simpelthen ikke råd til.

Så har man en økonomi hvor der ikke er plads til afvigelser, kan en sengerand til 299.- sagtens være en umulig udgift.

Kh Christina

www.mmwfoto.dk

jeg er selv alene med mine 2 børn - og de ting der her mangles er ting som barnet ikke har brug for de første 4-5 måneder - så jo syntes ærlig talt det virker lidt underligt - hvis IKK man har kunne spare sammen i de 9 måneder man var gravid eller tiden efter - jeg undres..

jeg er heller ikke rig - men man kan få meget billigt - hvis man kigger i go tid.

jeg syntes det er anonymt tiggeri - så kan man i det mindste stå frem med rejst pande og BE om hjælpen DIREKTE

Anmeld

9. august 2011

hekran

Anonym skriver:

jeg kan forestille mig, at man kan tage et lagen og lægge det i klemme under hendes madras og så opover tremmerne, så det dækker hele siden. Var det noget?

Anmeld

9. august 2011

henh01

chriwi skriver:

Kh Christina

www.mmwfoto.dk

du har ret, men i dette tilfælde kan genbrug ikke bruges og har man vitterligt ingen penge så har man ikke råd til at være kræsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.