hvad skal jeg lige stille op?? (pengenød)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2011

chriwi

du har ret, men i dette tilfælde kan genbrug ikke bruges og har man vitterligt ingen penge så har man ikke råd til at være kræsen.

Den del havde jeg ikke lige opfanget "sorry" - og er helt enig.

Kh Christina

www.mmwfoto.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

skønneunger

sengerand har jeg aldrig brugt, eller det vil sige jeg havde en til min første søn men arme og ben skulle nok finde ud alligevel, så det gad jeg ikke igen men hvis du syntes den er nødvendig så gør som nogle siger, brug et lagen eller lignende.

Du kan jo give hende din dyne og sove med et tæppe selv? ellers kan man få dyner helt ned til 100 kr i jysk junior dyne måske lidt dyrere men så køb en voksen.

Anmeld

9. august 2011

Maja88

Topp skriver:

jeg er selv alene med mine 2 børn - og de ting der her mangles er ting som barnet ikke har brug for de første 4-5 måneder - så jo syntes ærlig talt det virker lidt underligt - hvis IKK man har kunne spare sammen i de 9 måneder man var gravid eller tiden efter - jeg undres..

jeg er heller ikke rig - men man kan få meget billigt - hvis man kigger i go tid.

jeg syntes det er anonymt tiggeri - så kan man i det mindste stå frem med rejst pande og BE om hjælpen DIREKTE

er så meget med dig...

har bl.a selv købt en junior dyne til 100kr i bilka..

Anmeld

9. august 2011

Nalle

chriwi skriver:

Att: Topp,

Der er jo desværre nogle i Dk som har en så stram økonomi, at alt udover alm forsørgelse ikke muligt.

Min mand og jeg giver hvert år 3000kr til Mødrehjælpen - og giver dem personligt,  - du vil blive overrasket hvor mange  i DK, som ikke har råd til at holde Jul - "simple" ting som andre ser som en selvfølge (juletræ, and - små gaver, juleguf med mere) er der simpelthen ikke råd til.

Så har man en økonomi hvor der ikke er plads til afvigelser, kan en sengerand til 299.- sagtens være en umulig udgift.

Kh Christina

www.mmwfoto.dk

Hvem siger den skal koste 299,- hvis man virkelig mangler penge hvorfor vil man så ikke tage imod noget der er brugt, som ingen gang er slidt?

Vi har da heller ikke de store penge, men man ved ens børn vokser, så her køber vi tingene i god tid, det gjorder vi feks med dyner og sådan, netop fordi de lige pludselig bare vokser, og så det godt at være et skridt foran.

Hvis man mangler penge, og ikke vil tage imod brugt, som folk herinde endda vil forære væk, så ligger man som man har redt.

Anmeld

9. august 2011

Muhmi

Anonym skriver:

Og jeg har ikke muligheder for - genbrug, mødrehjælp eller lignende. (Vil helst ikke uddybe hvorfor)

Vil ikke spørge nogen om det, da jeg synes det er virkelig pinligt. Og er selvfølgelig også ano af samme grund.

Men siden du jo er anonym, så kan du vel godt forklare hvorfor du ikke vil/kan/må bruge mødrehjælp/genbrug??

Ville da være meget rart at vide hvorfor du ikke kan, så man ikke tror at det er fordi du ikke kan lide brugte ting og derfor laver nogle lidt ikke så pæne indlæg om at du "ikke kan tillade dig at være kræsen"

Anmeld

9. august 2011

Muhmi

Altså jeg læser ingen steder i hendes indlæg at hun IKKE VIL have brugte ting!! Hvorfor skal i altid male fanden på væggen!?

Anmeld

9. august 2011

Topp

du kan hos www.babyhome.dk købe Gaia & ko sengerand til 200 kr + en sovepose til 150 kr. så bliver det ikke billigere for nye ting.

Det har jeg selv købt

http://www.babyhome.dk/gaia-ko-sovepose-mange-farver-outlet.html

http://www.babyhome.dk/gaia-ko-sengerand-boo-boo-girl-outlet.html

Anmeld

9. august 2011

Hvem?

Anonym skriver:

Min datter har det ikke specielt godt i sin tremmeseng, hun vågner nogle gange om natten pga. at hun hamrer hovedet ind i tremmerne og hendes ben kommer i klemme imellem. Men jeg har ikke råd til at købe en sengerand? Og jeg har ikke muligheder for - genbrug, mødrehjælp eller lignende. (Vil helst ikke uddybe hvorfor)

Hun sover stadig med babydyne (+betræk osv.) og det har jeg heller ikke råd til at købe i junior strl. :s 

hvad eller hvordan kan jeg komme væk fra det på den aller billigste måde? Er det billigere at lave selv? eller??

Vil ikke spørge nogen om det, da jeg synes det er virkelig pinligt. Og er selvfølgelig også ano af samme grund.

Altså Babysam kører tilbud nu på en sommer-juniordyne med hovedpude til 129,95,- kr.

Og Ikea har nogle billige sengerande.

Tror bestemt ik det kan laves billigere selv.

Anmeld

9. august 2011

Hvem?

Muhmi skriver:

Altså jeg læser ingen steder i hendes indlæg at hun IKKE VIL have brugte ting!! Hvorfor skal i altid male fanden på væggen!?

Min datter har det ikke specielt godt i sin tremmeseng, hun vågner nogle gange om natten pga. at hun hamrer hovedet ind i tremmerne og hendes ben kommer i klemme imellem. Men jeg har ikke råd til at købe en sengerand? Og jeg har ikke muligheder for - genbrug, mødrehjælp eller lignende. (Vil helst ikke uddybe hvorfor)

Hun sover stadig med babydyne (+betræk osv.) og det har jeg heller ikke råd til at købe i junior strl. :s 

hvad eller hvordan kan jeg komme væk fra det på den aller billigste måde? Er det billigere at lave selv? eller??

-----------------------

Tror du ik det er det, de mener, dem der skriver hun ik vil bruge genbrug??

Anmeld

9. august 2011

Muhmi

Bondefruen skriver:

-----------------------

Tror du ik det er det, de mener, dem der skriver hun ik vil bruge genbrug??

Det kan da godt være det er det de mener... Men der står absolut ingen steder at hun ikke VIL! Det kan da godt være at hun ikke vil fordi det er brugt... Men jeg synes ikke at det på nogen måde er fair at skrive at man ikke kan tillade sig at være kræsen osv osv osv når man ikke har hørt en forklaring på hvorfor....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.