hvad skal jeg lige stille op?? (pengenød)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2011

cnmigo

jeg har en prinsesse sovepose hvor lynlåsen er i stykker, men selve soveposen kunne man nok med en smule snilde sy om til en større dyne?

Skal kun koste forsendelsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

Anonym trådstarter

Bondefruen skriver:

Nej, men det er også svært at hjælpe Ano, netop fordi hun ikke skriver hvorfor hun ik vil

Men håber da på en forklaring, jeg ville tilbyde hende en sengerand, men aner jo heller ik hvor hun bor.... Og den er jo også brugt, så venter og håber på at høre hvorfor hun ik har mulighed for genbrug

jeg har skrevet grunden her i tråden.

Og nu må i ikke misforstå det hele, min datter mangler intet, andet end det jeg har skrevet her og måske en voksipose (eller hvad der nu kan gøre det at hun ikke sparker dynen af udenfor i kulden) Jeg har hele tiden haft råd til at købe ting til hende, det har jeg bare ikke lige pt. og jeg hader det, har normalt VIRKELIG meget styr på økonomien, det har bare været hårde tider lige her for tiden.

Anmeld

10. august 2011

Aprilmor11

chriwi skriver:

Att: Topp,

Der er jo desværre nogle i Dk som har en så stram økonomi, at alt udover alm forsørgelse ikke muligt.

Min mand og jeg giver hvert år 3000kr til Mødrehjælpen - og giver dem personligt,  - du vil blive overrasket hvor mange  i DK, som ikke har råd til at holde Jul - "simple" ting som andre ser som en selvfølge (juletræ, and - små gaver, juleguf med mere) er der simpelthen ikke råd til.

Så har man en økonomi hvor der ikke er plads til afvigelser, kan en sengerand til 299.- sagtens være en umulig udgift.

Kh Christina

www.mmwfoto.dk

Hej

Ville enlig bare fortælle at jeg syns at det er rigtig fedt at i doner penge til mødrehjælpen, det er en stor hjælp for os som faktisk handler og gerne ville søge julehjælp og ferie, derfra .. Jeg aflevere kun det tøj min søn vokser fra .. Men det med at i giver kontant donering, syns jeg er rigtig flot .. Det tager jeg virkelig hatten af for .

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

oerbaek skriver:

hvad med, som andre har skrevet, at dele en voksen dyne over i 2 så har du 2 junior dyner, det har jeg selv gjort og det virker helt perfekt måske det var en mulighed

ja det lyder faktisk meget fornuftigt, kunne spørge mine forældre om de ikke har en ekstra dyne liggende et sted 

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

rimor skriver:

Jeg har junior sengetøj du gerne må få gratis. Skriv PB hvis du er int?

er det til pige?

Jeg ved godt at jeg ikke kan tillade mig selv, at være kræsen, men jeg kan bare godt lide at tingene ser i orden ud  specielt når det nu ikke er altid jeg har det så dårligt pengemæssigt.

Og som før skrevet, jeg vil jo ikke have at folk ser det 

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

cnmigo skriver:

jeg har en prinsesse sovepose hvor lynlåsen er i stykker, men selve soveposen kunne man nok med en smule snilde sy om til en større dyne?

Skal kun koste forsendelsen.

Det er rigtig pænt af dig  

Men hvordan tænker du, man kan forvandle det til en dyne ? 

Anmeld

10. august 2011

Aprilmor11

Topp skriver:

jeg er selv alene med mine 2 børn - og de ting der her mangles er ting som barnet ikke har brug for de første 4-5 måneder - så jo syntes ærlig talt det virker lidt underligt - hvis IKK man har kunne spare sammen i de 9 måneder man var gravid eller tiden efter - jeg undres..

jeg er heller ikke rig - men man kan få meget billigt - hvis man kigger i go tid.

jeg syntes det er anonymt tiggeri - så kan man i det mindste stå frem med rejst pande og BE om hjælpen DIREKTE

De første 4-5 måneder ? Min søn er 3 måneder og ligger i sin egen seng nu .. Nogen kommer jo i deres seng allerede fra de kommer hjem fra sygehuset .. Jeg har også atået alene og gøre det endnu, og havde jeg ikke fået hjælp havde jeg heller ikke haft råd til alt det som skulle købes .. Jeg levede af 300 om måneden i 10 måneder .. Så det kan godt være hårdt .. Men jeg købte så også meget brugt .. Udover seng, barnevogn, dyne sengerand, badekar og alle sådan nogen ting ..

Anmeld

10. august 2011

Anonym

Lagener og tæpper fungerer for os. Han har endnu ikke en sengerand i fx sin kravlegård, da vi heller ikke har så mange penge. Men sådan nogen ting sparer vi op til hen ad vejen, hvis vi gerne vil ha det

Kender dog mange der ikke har købt de dyre sengerande, men blot brugt tykke tæpper. Det kan sagtens lade sig gøre.

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

gravid20 skriver:

Hvad med bare at tage en dyne eller et lagen og sætte i klemme  

- når du nu er anonym, kan du så ikke uddybe lidt hvorfor du ikke kan bruge genbrug/mødrehjælp?? det kan da ikke gøres billigere, og tingene er jo ikke nødvendigvis grimme eller slidt bare fordi at der er andre der har haft dem først '

håber du finder en løsning 

Jeg har udybt hvorfor.

Anmeld

10. august 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lagener og tæpper fungerer for os. Han har endnu ikke en sengerand i fx sin kravlegård, da vi heller ikke har så mange penge. Men sådan nogen ting sparer vi op til hen ad vejen, hvis vi gerne vil ha det

Kender dog mange der ikke har købt de dyre sengerande, men blot brugt tykke tæpper. Det kan sagtens lade sig gøre.

hun har så heller ikke noget til sin kravlegård.

Men det nytter ikke noget med noget tyndt, da hun er en rigtig bulderbasse og hamrer hovedet ind i tremmerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.