Mac donalds :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2011

LotteN

Lærke fik først en nu her da hun blev 3 år. Men hun har smagt vores pin frites.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2011

Hasselnødden

Elias blev et år (han er 17 mrd nu) inden han smagte pommes fra MacD, han vil til gengæld heller ikke have andet derfra og vi supplere med kartofler, frikadeller, pastaskruer, frugt eller mos og det spiser han lystigt af og er også vild med hjemmelavede pommes. Vi har ikke nogen forbud herhjemme, vi laver mad med måde og vi hælder helt klart alle tre mere til hjemmelavet god gedigen gammeldags mad herhjemme, som kun farmanden kan lave det  Mor her er sjældent ved kødgryderne.

Anmeld

19. juli 2011

Fenris

Tvillingemor90 skriver:

Årh jeg er bare SÅ ENIG ! Mine søskende har nogle venner i børnehave alder og indskoling, de er slet ikke til at styre i nærheden af sli, lagkage eller saftevand - da disse ting er bandlyst derhjemme. Det er så slemt at det næsten er pinligt for dem når de er til fødselsdage mm. Og synes sku det er lidt synd.. for børnene ved jo godt hvad slik og søde sager og MAC D er når de kommer i den alder (længe leve reklame)..

Har også hørt at de børn der vokser op i familier hvor junk og slik er forbudt har meget svært ved at styrer det når de flytter hjemmefra, og tit ender som overvægtige.. tror på en sund balance.

For at svare på dit spørgsmål så fik mine piger lov at få mac d mad første gang da de var lidt over 1 år. Kan ikke undgå det (uden det bliver synd), da vi et par gange har været på Mac D og spise med deres mostre og fastre i alderen 3-9 år .. Og selvfølgelig må de også godt smage så (er sikker på de nok skal klare den) .. synes forresten det er super fedt at man kan få gulerødder og mælk til de små hvis det er det man vil ..

lige mine ord

Anmeld

19. juli 2011

L.J.L

Apples skriver:

lige mine ord

Anmeld

19. juli 2011

SSL

Wimmie skriver:

Nu er det ikke fordi jeg vil nægte dem alt hvad der er usundt indtil de bliver teenagere - jeg vil bare aldrig udsætte dem for noget så (i min verden) ulækkert som McD og deres "affaldskød"

Mine børn vil ikke få slik og fast food før de når børnehavealderen - dette bunder i at jeg for det første ikke ser nogen grund til det og for det andet har vi hang til overvægt i min familie og min mands, så jeg har ingen intentioner om at fremme det. Naturligvis vil de da få lov til at smage alt muligt når de er ovre "baby-alderen" - men jeg holder stadig på at det skal være ordentlig kvalitet og gode råvarer

Nej, det var heller ikke ment sådan, og jeg forstod det slet ikke som at dine børn ikke måtte få noget overhovedet af usundt Mht. Overvægt, er det jo også forældrenes ansvar når ikk de er ældre og selv kan styre det så det er jo kun dejligt at I tænker sådan Men vi er ret enige, pånær hvornår de må smage - men altså, jeg har ikk taget stilling til det endnu, det kan også neget vel være at det først bliver den dag hun inviteres til børne fødselsdag på mc'donalds

Anmeld

19. juli 2011

SSL

Tvillingemor90 skriver:

Årh jeg er bare SÅ ENIG ! Mine søskende har nogle venner i børnehave alder og indskoling, de er slet ikke til at styre i nærheden af sli, lagkage eller saftevand - da disse ting er bandlyst derhjemme. Det er så slemt at det næsten er pinligt for dem når de er til fødselsdage mm. Og synes sku det er lidt synd.. for børnene ved jo godt hvad slik og søde sager og MAC D er når de kommer i den alder (længe leve reklame)..

Har også hørt at de børn der vokser op i familier hvor junk og slik er forbudt har meget svært ved at styrer det når de flytter hjemmefra, og tit ender som overvægtige.. tror på en sund balance.

For at svare på dit spørgsmål så fik mine piger lov at få mac d mad første gang da de var lidt over 1 år. Kan ikke undgå det (uden det bliver synd), da vi et par gange har været på Mac D og spise med deres mostre og fastre i alderen 3-9 år .. Og selvfølgelig må de også godt smage så (er sikker på de nok skal klare den) .. synes forresten det er super fedt at man kan få gulerødder og mælk til de små hvis det er det man vil ..

Jeg tænker at det er en hårdfin balance at finde men jeg tager det ganske afslappet Herhjemme kan fredags slik også være frugt skåret i stykker og sådan bliver det også når vi får vores pige :-)

Anmeld

19. juli 2011

SSL

L.J.L skriver:

Helt enig alt med måde, men herhjemme får han lov at smage stort set alt og jeg vil ikke nægte ham søde sager hvis vi andre også guffer. Jeg håber han får et naturligt forhold til de usunde sager når han bliver større, så vi netop ikke kommer ud i nogle situationer hvor han føler han skal grovæde når der er sødt på bordet..

Jeg skrev det også en gang i en anden mad tråd, og der fik jeg også opfattelse af at der var flere der kendte til slik/mad grådige børn, fordi det har været 'forbudt' hjemme Jeg synes selv det ville være en ærgelg tilværelse hvis ikk man nu kører på Mac'd hvis trængn virkelig var til det Alt med måde er meget god tror jeg, at holde sig til

Anmeld

19. juli 2011

Vidunderligeunger

vi har været på mc-drive en tre gange i Albertes første leveår og første gang hun fik en bid af en frit (og det var vitterlig kun en bid) var hun 9 mdr tror jeg.. Så har hun fået op til fem fritter pr. gang efterfølgende.. det ser jeg ikke noget galt i, når hun ellers spiser sundt.. hun smager jo også chokolade, vingummi, kage osv, når vi er nogen steder.. jeg tror alt med måde er en sund holdning

Anmeld

19. juli 2011

L.J.L

MAJ*MOR skriver:

vi har været på mc-drive en tre gange i Albertes første leveår og første gang hun fik en bid af en frit (og det var vitterlig kun en bid) var hun 9 mdr tror jeg.. Så har hun fået op til fem fritter pr. gang efterfølgende.. det ser jeg ikke noget galt i, når hun ellers spiser sundt.. hun smager jo også chokolade, vingummi, kage osv, når vi er nogen steder.. jeg tror alt med måde er en sund holdning

Lige nøjagtig

Anmeld

19. juli 2011

norenberg

min var et år og han vil da bestemt ikke spise deres burger....og forstår han da fuldt ud... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.