SSL skriver:
Men måske opnår man den modsatte effekt ved barnet, ved aldrig at røre maden
jeg ville nok frygte den der "må bare ha" effekt, son jeg mener kan opstå hvis børn det meste af livet er nægtet noget
det lyder lidt overdrevent, men min nevø havde forrige år en ven med hjem til min mor, de var 13 på daværende tidspunkt, og han "gik amok" i min mors jule slikskål, min mor var helt chokeret og måtte på et tidspunkt diskret genne den væk, for hun frygtede han fik ondt i maven osv, men da hun så fortæller min søster dette, får hun afvide at moren er sundheds fanatiker, hun har ALDRIG haft slik eller det der ligner i hjemmet og børnene blev introduceret det meget sent, han nærmest 'hunhrede' efter det, da det hjemmefra nok er det forbudte.. Ka du følge mig? Jeg spiser selv Mac'd, men det er vel én dag hver 3.-4. Måned det hænder, nogle gange oftere, andre gange sjældnere, og når der er børn involveret vil det være sjældnere, men jeg kan nok godt finde på alligevel at kører forbi og hente mad, hvis det er der min lyst ligger, det er forhåbentligt 'kun' skadeligt på daglig basis
men jeg vil aldog bruge det som et sted vi kommer når det erfødselsdag eller skal være ved specielle lejligheder, fordi jeg ikk mener der skal gøres et større nummer ud af det, så det vil blive specielt 
Årh jeg er bare SÅ ENIG ! Mine søskende har nogle venner i børnehave alder og indskoling, de er slet ikke til at styre i nærheden af sli, lagkage eller saftevand - da disse ting er bandlyst derhjemme. Det er så slemt at det næsten er pinligt for dem når de er til fødselsdage mm. Og synes sku det er lidt synd.. for børnene ved jo godt hvad slik og søde sager og MAC D er når de kommer i den alder (længe leve reklame)..
Har også hørt at de børn der vokser op i familier hvor junk og slik er forbudt har meget svært ved at styrer det når de flytter hjemmefra, og tit ender som overvægtige.. tror på en sund balance.
For at svare på dit spørgsmål så fik mine piger lov at få mac d mad første gang da de var lidt over 1 år. Kan ikke undgå det (uden det bliver synd), da vi et par gange har været på Mac D og spise med deres mostre og fastre i alderen 3-9 år .. Og selvfølgelig må de også godt smage så (er sikker på de nok skal klare den
) .. synes forresten det er super fedt at man kan få gulerødder og mælk til de små hvis det er det man vil .. 
Anmeld