Hvor lang tid ammer/ammede i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

svanen73

Jeg har godt nok svaret under ½ år...men det var kun 1 uge. Jeg ammede ik mine tvillinger, men her med min søn ville jeg gerne...men efter 1 uge stoppede jeg.

Jeg har fået KS og har haft meget ondt i den forbindelse + jeg så oz havde ondt i boobsene, kunne slet ik holde sønnen ind til mig...så jeg valgte at stoppe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

Muffin_girl

132319 skriver:

Første gang sagde han selv fra lige efter at han var startet i vuggestue, han var 8 måneder Det passede mig fint, da jeg var ved at være træt af det.

Denne gang ammer jeg stadig. -Meget Min datter er 10 måneder og DYBT afhængig af mine bryster!
Jeg stopper når hun er 1 år, der går min personlige grænse

Okay er rart at vide jeg ikke er den eneste som føler der er en personlig grænse..  

Anmeld

14. juli 2011

Millesmammi

jeg ammede til mille var 2 måneder, ville rigtig gerne længere - men hun tog ikke rigtig på, og blev aldrig mæt, for hun ville kun hænge i brystet i 5 minutter af gangen.. så startede jeg med at give flaske da hun var 2 måneder, og hun blev meget mere rolig, og glad, så det var jo nok en god ting. men håber det går bedre næste gang!

Anmeld

14. juli 2011

saxa

Den første ammede jeg til hun var 10mdr, dog begyndte hun med lidt grød omkring de 5mdr. Jeg stoppede udelukkende fordi hun selv valgte det fraHer med nummer 2 var det noget kortere, her stoppede han allerede med at ville have bryst omkring de 6-7mdr, men det passede også moren fint så kom han bare på flasken..

Anmeld

14. juli 2011

IngenKoPåIsen

Ammede desværre kun lige knap 6 uger, da min datter havde rigtig mange problemer med at tage fat.. Hun SKREG og SKREG HVER gang det var spisetid, og derimellem skreg hun fordi hun var sulten.. Jeg ringede til min SP to gange for at få hjælp- men uden held.. Jeg havde en MANDLIG SP som en af gangene sagde til mig "Jeg kender ALLE følelserne omkring amning" mh mh, yeah right du gør! En dag fik jeg nok, og det er både det værste og det bedste jeg nogensinde har gjort!

..Jeg havde fra starten af sagt jeg ville amme i 4 mdr.

Anmeld

14. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min søn havde jeg problemer med, at amme fra start af og han fik supplerende i 5 uger, så ville han ikke mig mere, men kun flaskerne.

Min datter ammede jeg fuldt ud i 3 mdr., og 1 mdr. på supplerende og så var det udelukkende flaske.

Min personlige grænser går ved 6 mdr.

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

svanen73 skriver:

Jeg har godt nok svaret under ½ år...men det var kun 1 uge. Jeg ammede ik mine tvillinger, men her med min søn ville jeg gerne...men efter 1 uge stoppede jeg.

Jeg har fået KS og har haft meget ondt i den forbindelse + jeg så oz havde ondt i boobsene, kunne slet ik holde sønnen ind til mig...så jeg valgte at stoppe.

Må jeg spørge hvorfor du ikke ammede dine tvillinger? Var da ærgeligt med din søn, og håber du er kommet dig godt bagefter KS

Anmeld

14. juli 2011

_-Kathrine-_

Min søn er 3 mdr lige om lidt, og jeg vil gerne amme til han er 1/2 år - det har ihvertfald hele tiden været meningen.. Havde en lidt hård start på amningen hvor det gjorde ondt i næsten 10 uger... det gør stadig ondt, men ikke så slemt som før...

Han spiser stadig ca hver 2 time, og må indrømme at det er ikke noget jeg synes er lige hyggeligt hver gang.. men jeg gør det fordi han har bedst af det - og når han så stopper op engang imellem mens han spiser, kigger han op og griner over hele 5øren...-så kan jeg godt amme lidt endnu

Anmeld

14. juli 2011

Wimmie

AalborgPigen skriver:

Nu er der meget snak om amning.. Jeg kunne godt tænke mig hvor lang tid i har ammet eller planlægger om amme..  

Jeg har selvfølgelig også en mening.. Og jeg tænker omkring de 6 mdr så vil jeg stoppe,,, Men kan sagtens være jeg ændrer mening i situationen..

Så kom med jeres input og begrund gerne jeres valg..

(Og hold venligst en pæn tone)  

Jeg har stemt blank da jeg ikke har født endnu og jeg ikke ved om jeg er i stand til at amme (fik en brystreduktion i 2008), men hvis jeg kan og baby vil, regner jeg i hvert fald med at amme mindst et halvt år...

Når jeg siger mindst, så er det fordi jeg i princippet gerne ville amme 1-1½ år, men jeg ved ikke hvordan jeg har det med det til den tid - er rimelig blufærdig, så jeg ved ikke om jeg ville kunne gøre det ude - det vil tiden jo vise.

Synes det er fedt med dem der kan, tør og vil amme i længere tid

Anmeld

14. juli 2011

Muffin_girl

Millesmammi skriver:

jeg ammede til mille var 2 måneder, ville rigtig gerne længere - men hun tog ikke rigtig på, og blev aldrig mæt, for hun ville kun hænge i brystet i 5 minutter af gangen.. så startede jeg med at give flaske da hun var 2 måneder, og hun blev meget mere rolig, og glad, så det var jo nok en god ting. men håber det går bedre næste gang!

Kan da kun sige  Når din datter blev glader er det da klart et plus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.