anikaingibjorg skriver:
det er åbenbart videnskabeligt bevist at drenge børn har godt af at blive ammet så lang tid som overhovede er muligt da de kan udvikle sig hurtigere.. og med piger så gør det ingen forskel efter 9 måneder, pga at de ikke har brug for nogen hjælp til at udvikles hurtigere da de er altid mere udvirklede når de kommer op i en højere alder. og min søn skal gerne blive en klog dreng.. han får fiske olie, spiser mange grønsager, og sund mad.. og jeg ammer ham! og ja jeg er så stolt af det! 
Men var det ikke noget med at sundhedsstyrelsen for ikke så længe siden overvejede om de ikke skulle sætte den grænse ned som de har pt (6 måneder) til 4 måneder, fordi de kemikalier osv. som vi som voksne har vil blive vidergivet til vores børn gennem amning.
Jeg ammede til baby var 9 måneder, det var passende for mig.
WHO anbefaler op til 2 år (så vidt jeg husker) Men det tænker jeg mest er for f.eks de børn der får deres næring fra mælk (f.eks børn i Afrika)
Jeg synes dog det er fint at alle gør som de ønsker, om det er amning 6 måneder, 2 år, ingen amning osv. man må jo gøre som man synes er rigtig for en selv.
Anmeld