og vi siger lige wow..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

TineA

Wow.. Tillykke.. Eller hvad man nu siger? Dét er altså vildt!

Hatten af for det, jeg kunne aldrig gøre det, selvom det jo er det mest naturlige at die, meeeen... I mit hovede er det kun dyr der bør die så længe (ved godt, at vi også er "dyr") Jeg synes ikke, at der er behov for amning/flaske når barnet får rigtig mad..

Bare min holdning..

Mht videoen.. Dér sætter jeg græsen - blev faktisk skdt tilpas af at se den..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

Wimmie

W.. skriver:

Mht videoen.. Dér sætter jeg græsen - blev faktisk skdt tilpas af at se den..

Det gjorde jeg også....tænk at stå på hovedet så længe...

Anmeld

15. juli 2011

Mum33

Wimmie skriver:

Må jeg spørge hvad du mener med at du ikke vil byde dit barn det?

Ja selvfølgelig. Vores livsstil  og levevis i dag gør desværre, at vi ophober en masse giftstoffer. Disse udskilles via modermælken. Det er ingen grund til ikke at amme og selvfølgelig er der mange gode ting ved amning også, men efter ½ år ser jeg ingen grund til at påføre mine børn denne unødvendige tilførsel af giftstoffer.Du kan bl.a. læse om det her og der er også flere artikler du kan downloade hvis du søger på fænomenet:  

http://kvinder.bt.dk/menu/kaerlighed/vis/laes/amning-forgifter-din-baby/ 

Så jeg går ind for amning af børn, men vil ikke byde mit barn at "langtidsamme" ham, for det tror jeg ikke er bedst for mit barn. Han skal have sund varieret økologisk mad. Men det er bare min ide om dette "emne"

Mvh Lisbeth

Anmeld

15. juli 2011

Wimmie

I.E.K. skriver:

Ja selvfølgelig. Vores livsstil  og levevis i dag gør desværre, at vi ophober en masse giftstoffer. Disse udskilles via modermælken. Det er ingen grund til ikke at amme og selvfølgelig er der mange gode ting ved amning også, men efter ½ år ser jeg ingen grund til at påføre mine børn denne unødvendige tilførsel af giftstoffer.Du kan bl.a. læse om det her og der er også flere artikler du kan downloade hvis du søger på fænomenet:  

http://kvinder.bt.dk/menu/kaerlighed/vis/laes/amning-forgifter-din-baby/ 

Så jeg går ind for amning af børn, men vil ikke byde mit barn at "langtidsamme" ham, for det tror jeg ikke er bedst for mit barn. Han skal have sund varieret økologisk mad. Men det er bare min ide om dette "emne"

Mvh Lisbeth

Jeg giver dig delvist ret; lever man usundt, bruger/omgås man en masse kemiske stoffer og får man mange E-numre, så vil det jo gå i modermælken, så hvis man langtidsammer skal man jo leve lige som det anbefales når man fuldtidsammer de første måneder.

Man fuldtidsammer jo ikke mere end højst 6 måneder (de fleste også kortere tid), så dét med sund, varieret (og økologisk) kost kan man jo sagtens gøre selvom man "fritidsammer".

Men tak for din forklaring; jeg var nervøs for at din begrundelse bundede i nogle fordomme omkring hvad der er "ulækkert" eller "perverst" som nogle antyder - og at det var derfor du ikke ville udsætte dit barn for det - sundhed og velvære er jo en helt anden tin

Anmeld

15. juli 2011

Davidsen87

Jeg syntes det er kanon sejt du gør det!!!!!!!!  Jeg ammer min søn, han er 10mdr og håber virkelig han vil blive længe endnu

Anmeld

15. juli 2011

raca

Wimmie skriver:

Jeg giver dig delvist ret; lever man usundt, bruger/omgås man en masse kemiske stoffer og får man mange E-numre, så vil det jo gå i modermælken, så hvis man langtidsammer skal man jo leve lige som det anbefales når man fuldtidsammer de første måneder.

Man fuldtidsammer jo ikke mere end højst 6 måneder (de fleste også kortere tid), så dét med sund, varieret (og økologisk) kost kan man jo sagtens gøre selvom man "fritidsammer".

Men tak for din forklaring; jeg var nervøs for at din begrundelse bundede i nogle fordomme omkring hvad der er "ulækkert" eller "perverst" som nogle antyder - og at det var derfor du ikke ville udsætte dit barn for det - sundhed og velvære er jo en helt anden tin

ja den er nemlig meget dobbelt den med Modermælk/erstaning.. som er lavet af ko mælk fra køer derindånder den samme luft som os+ den voldsommebehandlig i fremstillings prossesn.

man kan også finde artikler der mener det modsatte og med "eksperter" der mener det modsatte.. eksperter er ikke en beskyttet titel så alle kan udnævne sig selv. så man gå bag kilden og bag dem der har valgt lige netop at bringe den nyhed..mener den er fra den gang der var en voldsom ammedebat i medierne for og i mod langtidsamning og han var så en af mangekort hver side trak..

og ja det er fint der bliver sat ? ved den ophobede gift i vores kroppe.. men hvis man lever fornuftigt og fravælger kemi så tror jeg stadig på at amning er rigtig godt

Anmeld

15. juli 2011

tinasmor

anikaingibjorg skriver:

det er åbenbart videnskabeligt bevist at drenge børn har godt af at blive ammet så lang tid som overhovede er muligt da de kan udvikle sig hurtigere.. og med piger så gør det ingen forskel efter 9 måneder, pga at de ikke har brug for nogen hjælp til at udvikles hurtigere da de er altid mere udvirklede når de kommer op i en højere alder. og min søn skal gerne blive en klog dreng.. han får fiske olie, spiser mange grønsager, og sund mad.. og jeg ammer ham! og ja jeg er så stolt af det!

Men var det ikke noget med at sundhedsstyrelsen for ikke så længe siden overvejede om de ikke skulle sætte den grænse ned som de har pt (6 måneder) til 4 måneder, fordi de kemikalier osv. som vi som voksne har vil blive vidergivet til vores børn gennem amning.

Jeg ammede til baby var 9 måneder, det var passende for mig.

WHO anbefaler op til 2 år (så vidt jeg husker) Men det tænker jeg mest er for f.eks de børn der får deres næring fra mælk (f.eks børn i Afrika)

Jeg synes dog det er fint at alle gør som de ønsker, om det er amning 6 måneder, 2 år, ingen amning osv. man må jo gøre som man synes er rigtig for en selv.

Anmeld

15. juli 2011

Vingummien

Ben&Jerry skriver:

hahahahahah... ej det er jo for komisk..unødvendig fornøjelse ??

Er i hvert fald ikke for barnets skyld, tænker jeg... Så hellere en sut

Anmeld

15. juli 2011

raca

tinasmor skriver:

Men var det ikke noget med at sundhedsstyrelsen for ikke så længe siden overvejede om de ikke skulle sætte den grænse ned som de har pt (6 måneder) til 4 måneder, fordi de kemikalier osv. som vi som voksne har vil blive vidergivet til vores børn gennem amning.

Jeg ammede til baby var 9 måneder, det var passende for mig.

WHO anbefaler op til 2 år (så vidt jeg husker) Men det tænker jeg mest er for f.eks de børn der får deres næring fra mælk (f.eks børn i Afrika)

Jeg synes dog det er fint at alle gør som de ønsker, om det er amning 6 måneder, 2 år, ingen amning osv. man må jo gøre som man synes er rigtig for en selv.

nej... det har der ikke været.. de kom frem til at de IKKE ville ændre deres anbefalinger.. da der var tunger vejende grunde for at forsætte en at stoppe med at amme ved 4mdr

ko mælk er jo heller ikke et rent produkt og erstantning er jo voldforarbejdet+ giver mange dårlig mave.

Anmeld

15. juli 2011

Neon

anikaingibjorg skriver:

haha, jeg kan huske en gang hvor jeg var i svømmehallen med min svog og min søsters børn og min søn. og jeg har en amme badedragt SELF .. og folk bare gloede.. Jeg smilte bare ! haha

Fint nok man har lyst til at amme længe.. Men at gøre det offentligt overskrider mine grænser.. Jeg synes faktisk det er lidt irriterende at folk synes at de skal have lov til at gøre hvad de vil i det offentlige rum, uden omtanke om andres menneskers behov.. At amme et spædbarn er noget andet, for det er et behov som skal stilles nu og her! et barn på 2 år kan godt indtage føde på en anden måde. Og jeg har det egentlig også bedst med at man ikke ammer spædbørn lige i fjæset på én, man må gerne være bare en smule diskret og ikke sidde med patten fremme. Men det er bare min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.