Rockertand skriver:
Til din historie: Nej, hun er ikke en skidt person - men dumt og irrationelt handlende, ja, det tror jeg da lige - og når man forvolder skade på andre, så kommer man i fængsel, sådan er det - og det er så uanset, at man i et splitsekund har gjort sig selv til dommer og udøvende magt i forhold til en observans, - og hvad hun i øvrigt har involveret sig i af fritidsaktiviteter, er irrelevant - og man kan sagtens være en skidt person, selvom man har et CV som hendes, det er der mange pædofile, der også har (jeg siger ikke, at hun er en skidt person eller pædofil, det er givet som eksempel).
Nu kender moderen så lige manden lidt bedre end os, så jeg hælder til, at hun har vurderet sagen godt nok - og selvom hun (udover egen erfaring) skulle have hørt lidt forskelligt dårligt om svigersønnen, så tror jeg da nok, at han selv har slået det fast med syvtommersøm, når han render og laver kriminalitet, som han skal afsone, det er altså ikke normal svigersøn-adfærd, og ja, vi er kun menneskelige og kører lidt for stærkt og tager en kuglepen med hjem fra arbejdet og skriver lidt for meget på forsikringsanmeldelsen, men vi kommer da ikke i fængsel som en del af vores alle sammens hverdag 
Altså jeg tror ikke lige vi bliver enige, hvad angår denne sag. Jeg mener at det er meget svært at dømme et menneske man ikke kender, fordi vi sidder med en opslysning der hedder at manden sidder i fængsel, og derfor kan det da sagtens tænkes at "mor" har 100 % ret, men sagens kerne er, at hverden du eller jeg kan svare. TS har jo blot forsøgt at få belyst om "mor" er i sin gode ret til at stille TS i et dilemma som dette og bestemt ikke haft til hensigt at starte en konkurrence om hvem herinde der kan jorde ham mest.....
Min pointe med min historie om min veninde er jo blot at en pige som har 100 % styr på livet (fritidsinteresser er her relevante for at give et fornuftigt billede af hendes person) træffer et splitsekund af et valg, der ændre hendes liv og medfører at hun kommer ind bag gitter.... - så vi ved jo ikke om TS'es kæreste har haft et svagt øjeblik, hvor han måske har truffet et valg som han ellers normalt aldrig ville have truffet....
Jeg synes bare ikke at man kan dømme på den oplysning at han sidder inde, - TS skriver jo også at han har gjort alt hvad der står i hans magt for at se sin datter og at han er en dejlig og kærlig person... Men det er der ikke nogen der ser herinde....
Så hverken du eller jeg kan give TS det svar hun har brug for, da vi ikke kender de indvolverede personligt og som du siger "hører" historien fra én side og én side alene, så der vil jeg give dig helt ret