mine forældre vil ik acceptere ham :( Lidt langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2011

LenaJohansen

Rockertand skriver:

Prøv at have en mere moden indgang til det hele.

Det har jeg bestemt.. Jeg har ikk lyst til at skrive hvorfor han sidder inde... For det er sagen uvedkommende..

Og jeg VED dette nok skal lykkes... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

SD21

Stefanie8 skriver:

Synes bare ikke man kan dømme et menneske ud fra den oplysning at han sidder i fængsel... slet slet ikke.... og synes godt nok du bliver hugget ned herinde for at spørge om din mor kan tillade sig at stille dig sådan et ultimatum... Men havde jeg været af anden holdning end den jeg skriver, havde du også fået det af vide - men det er vel i bund og grund også det en debat handler om herinde på dejlige baby.dk  

Jeg giver dig helt ret i at man ikke altid bare kan dømme på at et menneske sidder i fængsel, men i dette tilfælde må det alligevel være en rimeligt stor forbrydelse siden det er så vigtigt for ts at holde det tæt ind til kroppen hvorfor han sidder inde.

Anmeld

7. juli 2011

1000Ben

Rockertand skriver:

Til din historie: Nej, hun er ikke en skidt person - men dumt og irrationelt handlende, ja, det tror jeg da lige - og når man forvolder skade på andre, så kommer man i fængsel, sådan er det - og det er så uanset, at man i et splitsekund har gjort sig selv til dommer og udøvende magt i forhold til en observans, - og hvad hun i øvrigt har involveret sig i af fritidsaktiviteter, er irrelevant - og man kan sagtens være en skidt person, selvom man har et CV som hendes, det er der mange pædofile, der også har (jeg siger ikke, at hun er en skidt person eller pædofil, det er givet som eksempel).

Nu kender moderen så lige manden lidt bedre end os, så jeg hælder til, at hun har vurderet sagen godt nok - og selvom hun (udover egen erfaring) skulle have hørt lidt forskelligt dårligt om svigersønnen, så tror jeg da nok, at han selv har slået det fast med syvtommersøm, når han render og laver kriminalitet, som han skal afsone, det er altså ikke normal svigersøn-adfærd, og ja, vi er kun menneskelige og kører lidt for stærkt og tager en kuglepen med hjem fra arbejdet og skriver lidt for meget på forsikringsanmeldelsen, men vi kommer da ikke i fængsel som en del af vores alle sammens hverdag

Altså jeg tror ikke lige vi bliver enige, hvad angår denne sag. Jeg mener at det er meget svært at dømme et menneske man ikke kender, fordi vi sidder med en opslysning der hedder at manden sidder i fængsel, og derfor kan det da sagtens tænkes at "mor" har 100 % ret, men sagens kerne er, at hverden du eller jeg kan svare. TS har jo blot forsøgt at få belyst om "mor" er i sin gode ret til at stille TS i et dilemma som dette og bestemt ikke haft til hensigt at starte en konkurrence om hvem herinde der kan jorde ham mest..... 

Min pointe med min historie om min veninde er jo blot at en pige som har 100 % styr på livet (fritidsinteresser er her relevante for at give et fornuftigt billede af hendes person) træffer et splitsekund af et valg, der ændre hendes liv og medfører at hun kommer ind bag gitter.... - så vi ved jo ikke om TS'es kæreste har haft et svagt øjeblik, hvor han måske har truffet et valg som han ellers normalt aldrig ville have truffet.... 

Jeg synes bare ikke at man kan dømme på den oplysning at han sidder inde, - TS skriver jo også at han har gjort alt hvad der står i hans magt for at se sin datter og at han er en dejlig og kærlig person... Men det er der ikke nogen der ser herinde.... 

Så hverken du eller jeg kan give TS det svar hun har brug for, da vi ikke kender de indvolverede personligt og som du siger "hører" historien fra én side og én side alene, så der vil jeg give dig helt ret  

Anmeld

7. juli 2011

1000Ben

SD21 skriver:

Jeg giver dig helt ret i at man ikke altid bare kan dømme på at et menneske sidder i fængsel, men i dette tilfælde må det alligevel være en rimeligt stor forbrydelse siden det er så vigtigt for ts at holde det tæt ind til kroppen hvorfor han sidder inde.

Det kunne være spirituskørsel (det ville jeg da også være flov over at indrømme, hvis det var mig) - det kan være computerhacking... forsikringsbedrageri... det kan være så mange ting. Men selv hvis vi vidste hvad han havde gjort, så ville det stadig ikke ændre mit syn på, at man stadig ikke kan sætte folk under en kam og dømme  

Anmeld

7. juli 2011

Mi

Din mor er bekymret for dit, det er hendes lod i livet. Hvis min datter først blev så meget uvenner med sit barns far, som det lyder til du er blevet, og brugte mig til at læsse af på, så ville jeg også komme til at føle vrede overfor ex svigersønnen. Og jeg ville ikke kunne tilgive ham, blot fordi min datter kunne, fængsel eller ej.

Så jeg forstår godt din mor. I er begge voksne ligeværdige mennesker, og hun skal jo ikke støtte dig ubetinget i alt, for hun vil jo selvfølgelig også gerne prøve at lede dig udenom det som kan komme til at gøre ondt.

Så må du jo vise din mor, at i faktisk kan få et stabilt forhold, og han må vise hende at han kan være der for jer, når han kommer ud. Med tiden kan i få hende omvendt måske. Men han fortjener ikke at blive tilgivet af hende, blot fordi du vælger at tilgive.

Anmeld

7. juli 2011

SD21

Stefanie8 skriver:

Det kunne være spirituskørsel (det ville jeg da også være flov over at indrømme, hvis det var mig) - det kan være computerhacking... forsikringsbedrageri... det kan være så mange ting. Men selv hvis vi vidste hvad han havde gjort, så ville det stadig ikke ændre mit syn på, at man stadig ikke kan sætte folk under en kam og dømme  

Okay, der er vi så overhovedet ikke enige, for jeg ville da uden tvivl sætte manden i bås som en der aldrig ændrer sig hvis han f.eks sad inde for hustruvold eller lign. Sidder han inde for computerhacking, forsikringsbedrageri eller lign, så er jeg ret sikker på atvts havde fortalt det og så er jeg desuden også ret sikker på at ts havde fået nogle ret anderledes svar end hun har nu, men fordi man tænker noget af det værste netop fordi ts ikke vil fortælle det, så er folk automatisk meget kritiske. Hun kan heller ikke forvente at få et reelt svar når vi ikke aner hvad manden er dømt før.

Anmeld

7. juli 2011

LenaJohansen

mor til to papmor til 6. skriver:

Jeg vil da så lige tillade mig at bakke Lena bare en smule op. Nu står jeg i den situation, at jeg kender den omtalte person fra inderst til yderst. Jeg vil sige til dig Lena, det er fandme et godt træk i har taget. Jeg ved hvad i har været igennem og kende de forskellige grunde og ja selvfølgelig er der da noget der skal arbejdes med, men for helvede vi lever kun en gang så ja gå ikke glip af chancen, tag den og kæmp for det. Jeg ved at han vil kæmpe, han elsker sin familie og sine piger overalt på jorden, han er en fandens god far, trods han sidder hvor han gør, formår han stadig at give sine børn tryghed omsorg og ikke mindst kærlighed. Jeg ved med sikkerhed han han vil kæmpe får at få et alm liv, jeg tvivler på ingen måde på ham. Han tager sin straf uden jammer og klageri, han ved han har lavet en fejl, men hvem pokker laver ikke fejl gennem livet. Nogle fejl er værre end andre ja, men for pokker da, hvorfor skal man bære nag, hvorfor skal man dømme andre mennesker. Gør hvad du føler er rigtigt Lena, pis med hvad andre siger, følg dit hjerte og kæmp for pokker af hele dit hjerte, så i får det til at fungere det fortjener i alle. 

Tusind tak... Jeg elsker ham, så jeg er ligeglad med hvad andre mener...

Der er ingen Lena uden Stig

Anmeld

7. juli 2011

1000Ben

SD21 skriver:

Okay, der er vi så overhovedet ikke enige, for jeg ville da uden tvivl sætte manden i bås som en der aldrig ændrer sig hvis han f.eks sad inde for hustruvold eller lign. Sidder han inde for computerhacking, forsikringsbedrageri eller lign, så er jeg ret sikker på atvts havde fortalt det og så er jeg desuden også ret sikker på at ts havde fået nogle ret anderledes svar end hun har nu, men fordi man tænker noget af det værste netop fordi ts ikke vil fortælle det, så er folk automatisk meget kritiske. Hun kan heller ikke forvente at få et reelt svar når vi ikke aner hvad manden er dømt før.

Jeg synes altså at denne debat er ved at være svær, for kan også se det fra dit synspunkt - tror det ville være nemmere hvis man kendte både TS og manden + "mor".... 

Anmeld

7. juli 2011

SD21

Stefanie8 skriver:

Jeg synes altså at denne debat er ved at være svær, for kan også se det fra dit synspunkt - tror det ville være nemmere hvis man kendte både TS og manden + "mor".... 

Ja, det giver jeg dig ret i

Anmeld

8. juli 2011

JustinsMoar

Ej nu stopper festen!!Min svigermor hader mig som pesten, - jeg har absolut intet gjort hende!Eller jo - jeg tog hendes eneste søn og og fil et barn med ham.. Av av Hun har flere gange sagt til ham at jeg ikke er den rette for ham, og han skulle gå fra mig... Skulle han også gå fra mig, fordi hun siger det? - fordi mor ved bedst og mor er der aaaltid. Modsat en kæreste!!? He better not! TS, det er en meget svær situtation du står i. Og det er hverken fair for dig, din mor, din kæreste eller din datter! Din mor elsker dig, og vil gøre alt for at passe på dig. Det er dét vi mødre er til for. Prøv at sæt dig i hendes sted.. Hvordan ville du have det? Håber i finder ud af det sammen! Ellers, giv hende noget tid - måske den bare skal sluges?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.