mine forældre vil ik acceptere ham :( Lidt langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2011

LenaJohansen

Stefanie8 skriver:

Jeg ville ikke lytte til min mor og jeg ville følge mit hjerte og jeg ville slet ikke finde mig i at blive valgt fra pga mine egne personlige valg som kun vedkommer mig (med mindre denne mand udgør en fare for dig og Jeres datter) - der er ingen garantier i livet og intet som er forudsigeligt og hvis du mener at det kan fungere igen, så I sammen kan være en lille familie når han kommer ud, synes jeg du træffer det rigtige valg. 

Det er jo underordnet hvad han sidder inde for, man kan altså godt være en rigtig dejlig person fordi man har siddet i fængsel og hvis det ikke er fordi han kun lige når og være ude i en måneds tid før han ryger ind igen og dette er et fast mønster, ville jeg slet ikke være nervøs. Det må være en trist situation at stå i for dig og jeg kan forstille mig at du glæder dig meget til at han er hjemme igen. 

Når det så er sagt, - vil jeg give de andre piger lidt ret i at de fleste mødre har ret i mange ting, fordi de har livserfaringen med sig, og som en af de andre piger, klogt, skriver, - kan hun se på det uden forelskelsesbrillerne - så uden at kende denne mand eller dig, vil jeg nok lige råde dig til at stile dig selv nogle spørgsmål, - som fx: Hvorfor udviklede jeg pludseligt sådan et had til ham? Er han hvad jeg og min datter har brug for eller ville vi i bund og grund være bedre tjent uden ham?  - men men men, hun burde ikke "tvinge" dig til at vælge mellem Jer (med mindre han er psykopat og det nævner du jo ikke rigtigt noget om)  og hun burde ikke blande sig så voldsomt uanset hvad du har fortalt hende og hvor meget DU har hadet ham, for som du selv skriver, skal hun jo ikke elske ham, bare accepterer dit valg.... 

Ihh det ville også bare være nemmere, hvis man kendte Jer begge to... Så svært at skulle "dømme" et forhold og 2 mennesker man ikke kender ud fra en kort beskrevet beretning 

Men en  skal du da ha' og jeg håber at det hele går iorden, for det er bedre at have et  end et  - du skal bare finde løsningen på hvad der er helt 100 % rigtigt for dig og Jeres datter 

han er bestemt ikke voldig anlagt... Han er den dejligste person.. og det er ikke noget jeg siger bare for at sige noget... 

Kan nikke genkende til det du skriver...

Mange tak for et positivt indlæg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

1000Ben

Rockertand skriver:

Det er ABSOLUT ikke underordnet, hvad manden spjælder den for - hvis han sidder inde, fordi han har banket hende, mens hun var gravid (hvilket jeg ikke ved noget om), så vil jeg da nok mene, at det har en betydning.

Det er underordnet i forhold til os.... Man kan jo tydeligt mærke at TS ikke vil sige det og alligevel bliver det nævnt i hvert et svar som noget af det vigtigste fordi folk er enormt nysgerrige (forståeligt nok). Ja det er ikke lige så smart at vende tilbage til en mand der sidder inde for hustruvold, men man kan virkelig ryge ind for mange mange forskellige ting. De virkelige spørgsmål er jo om hun skal lade sig underkue af sin mors mening og finde sig i at blive fravalgt for at have ændret mening, som så tilfældigvis ikke lige passer hendes mor - vel at mærke fordi hendes mor føler at hun har brugt mange timer på at lytte på sin datter som havde det skidt. En mor som ikke kan se længere end det og som vender rundt og bliver fornærmet over at have skulle bruge tid på noget som så bliver ændret, kan heller ikke liiiiige have den bedste dømmekraft, efter min mening..... Det er enormt barnligt af hende synes jeg. Jeg synes bare folk har været ret hårde ved TS og jeg ville bare pointerer, at man altså ikke behøver at være en skidt person fordi man sidder i fængsel. 

Anmeld

7. juli 2011

camilla28

se jeg har valgt min mand frem for min mor  har ikke snakket med hende i 7 år  min ælste er 6 regn den selv ud

hun er velkommen og hun må gerne møde sine børnebørn  .. hun er bare ikke intresseret

nej nej mor er der ikke altid og hun har bestem ikke altid ret

Anmeld

7. juli 2011

LenaJohansen

Stefanie8 skriver:

Det er underordnet i forhold til os.... Man kan jo tydeligt mærke at TS ikke vil sige det og alligevel bliver det nævnt i hvert et svar som noget af det vigtigste fordi folk er enormt nysgerrige (forståeligt nok). Ja det er ikke lige så smart at vende tilbage til en mand der sidder inde for hustruvold, men man kan virkelig ryge ind for mange mange forskellige ting. De virkelige spørgsmål er jo om hun skal lade sig underkue af sin mors mening og finde sig i at blive fravalgt for at have ændret mening, som så tilfældigvis ikke lige passer hendes mor - vel at mærke fordi hendes mor føler at hun har brugt mange timer på at lytte på sin datter som havde det skidt. En mor som ikke kan se længere end det og som vender rundt og bliver fornærmet over at have skulle bruge tid på noget som så bliver ændret, kan heller ikke liiiiige have den bedste dømmekraft, efter min mening..... Det er enormt barnligt af hende synes jeg. Jeg synes bare folk har været ret hårde ved TS og jeg ville bare pointerer, at man altså ikke behøver at være en skidt person fordi man sidder i fængsel. 

Anmeld

7. juli 2011

LenaJohansen

camilla28 skriver:

se jeg har valgt min mand frem for min mor  har ikke snakket med hende i 7 år  min ælste er 6 regn den selv ud

hun er velkommen og hun må gerne møde sine børnebørn  .. hun er bare ikke intresseret

nej nej mor er der ikke altid og hun har bestem ikke altid ret

lyder trist for dig at din mor kan holde sig væk så længe..

Min mor skal nok blive go igen, det er bare et spørgsmål om tid... 

Anmeld

7. juli 2011

Rockertand

Stefanie8 skriver:

Vi kommer absolut ikke fra samme slags samfund, kan jeg høre, men forskellige meninger er også godt.

I min verden sidder man inde, hvis man har gjort noget kriminelt af en vis kaliber, eller hvis man har overtrådt loven gentagne gange. Hans lovovertrædelse må altså være af en vis størrelsesorden, ellers kom han ikke ind at spjælde - og hvis det har involveret vold, så er der et faremoment overfor hans omgangskreds - trådstarter må selv vælge, om hun vil bankes eller hvad det så end drejer sig om - men det lille barn har ikke noget valg.....og jeg ville aldrig sælge mit barn til fordel for en fantasiforestilling om familiedrømmen, der så lynhurtigt udvikler sig til et mareridt.

- og så spørger jeg lige - hvorfor skriver du, at hun ikke skal lade sig underkue af moderens mening?? Kunne det tænkes, at det drejer sig om en bekymret mor, der vil sit barn og barnebarn det bedste og forsøger at hjælpe barnet til at træffe fornuftige beslutninger i stedet for at leve i en drømmeverden uden realitetssans? Tænk på, at vi hører historien fra barnets side - et barn, som selv er mor, og som burde vide, at man ALTID vil sit barn det bedste.....

Anmeld

7. juli 2011

LenaJohansen

Rockertand skriver:

Vi kommer absolut ikke fra samme slags samfund, kan jeg høre, men forskellige meninger er også godt.

I min verden sidder man inde, hvis man har gjort noget kriminelt af en vis kaliber, eller hvis man har overtrådt loven gentagne gange. Hans lovovertrædelse må altså være af en vis størrelsesorden, ellers kom han ikke ind at spjælde - og hvis det har involveret vold, så er der et faremoment overfor hans omgangskreds - trådstarter må selv vælge, om hun vil bankes eller hvad det så end drejer sig om - men det lille barn har ikke noget valg.....og jeg ville aldrig sælge mit barn til fordel for en fantasiforestilling om familiedrømmen, der så lynhurtigt udvikler sig til et mareridt.

- og så spørger jeg lige - hvorfor skriver du, at hun ikke skal lade sig underkue af moderens mening?? Kunne det tænkes, at det drejer sig om en bekymret mor, der vil sit barn og barnebarn det bedste og forsøger at hjælpe barnet til at træffe fornuftige beslutninger i stedet for at leve i en drømmeverden uden realitetssans? Tænk på, at vi hører historien fra barnets side - et barn, som selv er mor, og som burde vide, at man ALTID vil sit barn det bedste.....

Prøver lige IGEN... han er IKKE voldig.. Og har aldrig rørt mig!!!!

Anmeld

7. juli 2011

Frøken J.

Stefanie8 skriver:

Det er jo dig, der drager den konklusion, at vi spørger, fordi vi er nysgerrige. Jeg personligt er totalt ligeglad med, hvad han har siddet inde for. Jeg spørger, fordi jeg mener, at det kan være ret så væsentligt ift. moderens manglende accept af ham, og derfor også utrolig væsentligt ift. trådstarters spørgsmål.

Anmeld

7. juli 2011

1000Ben

Rockertand skriver:

Ok, jeg har en veninde som har siddet inde..... en mørk aften da hun var på vej hjem fra en fest 19 år gammel, hørte hun en lyd fra en forhave - hun stoppede naturligvis op (drikker ikke så var 100 % ædru) I haven ligger en pige i fuld gang med at blive gennemtæsket og voldtaget af en meget meget stor mand - Hun reagerer og finder havelågen, løber ind og hopper op på ryggen af dette monster - finder en sten og slår ham mange gange i hovedet, men manden slipper hende stadig ikke, - han giver min veninde en albue lige i hovedet så hun falder bagover og slår sit hovede på et cykelstativ (på det her tidspunkt er der pænt meget blod, har set politirapportens billeder) Hun ser sort og besluttter sig for at få denne pige reddet og stoppet denne mand (vi taler om en pige som gik i gymnasiet, ikke tidligere straffet og meget kærlig og dejlig personlighed) Hun finder (efter at være blevet slået bagover) en forholdsvist stor sten og giver ham ét sidste gok i nøden - manden sidder idag i kørestol som en grøntsag og min veninde fik en ret lang fængselsdom for at have hjulpet en anden pige i nød - Er hun en skidt person? Hele hendes liv er ødelagt, hvad angår uddannelse, job osv - pigen havde fritidsjob på et børnehjem, var frivillig i mange forskellige hjælpeorganisationer m.m -  så derfor siger jeg at man bestemt ikke behøver være et skidt menneske fordi man sidder inde og at der kan ligge mange grunde bag. Så vi behøver bestemt ikke være opvokset i forskellige samfund, bare have oplevet noget forskelligt her i livet.

Jeg ved godt at én mor altid vil deres børn det bedste (eller i hvert fald 95 % af mødre) Men kunne det tænkes at denne mor var så snævresynet at det eneste hun ser, er at manden sidder inde og glemmer at se på hvad der står bag og hvordan han ellers er som person??? Det tror jeg nemlig hurtigt er meget meget muligt oven i det, at hun nok har hørt rimelig hårde og personlige facts om deres forhold.... Hvor mange ting har vi alle ikke gjort, som hvis fremlagt af vores bedre halvdel eller x-halvdel, ville lyde forfærdeligt i svigerforældres ører? Vi er kun menneskelige.  

Anmeld

7. juli 2011

mor til to papmor til 6.

Jeg vil da så lige tillade mig at bakke Lena bare en smule op. Nu står jeg i den situation, at jeg kender den omtalte person fra inderst til yderst. Jeg vil sige til dig Lena, det er fandme et godt træk i har taget. Jeg ved hvad i har været igennem og kende de forskellige grunde og ja selvfølgelig er der da noget der skal arbejdes med, men for helvede vi lever kun en gang så ja gå ikke glip af chancen, tag den og kæmp for det. Jeg ved at han vil kæmpe, han elsker sin familie og sine piger overalt på jorden, han er en fandens god far, trods han sidder hvor han gør, formår han stadig at give sine børn tryghed omsorg og ikke mindst kærlighed. Jeg ved med sikkerhed han han vil kæmpe får at få et alm liv, jeg tvivler på ingen måde på ham. Han tager sin straf uden jammer og klageri, han ved han har lavet en fejl, men hvem pokker laver ikke fejl gennem livet. Nogle fejl er værre end andre ja, men for pokker da, hvorfor skal man bære nag, hvorfor skal man dømme andre mennesker. Gør hvad du føler er rigtigt Lena, pis med hvad andre siger, følg dit hjerte og kæmp for pokker af hele dit hjerte, så i får det til at fungere det fortjener i alle. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.