Rockertand skriver:
Vi kommer absolut ikke fra samme slags samfund, kan jeg høre, men forskellige meninger er også godt.
I min verden sidder man inde, hvis man har gjort noget kriminelt af en vis kaliber, eller hvis man har overtrådt loven gentagne gange. Hans lovovertrædelse må altså være af en vis størrelsesorden, ellers kom han ikke ind at spjælde - og hvis det har involveret vold, så er der et faremoment overfor hans omgangskreds - trådstarter må selv vælge, om hun vil bankes eller hvad det så end drejer sig om - men det lille barn har ikke noget valg.....og jeg ville aldrig sælge mit barn til fordel for en fantasiforestilling om familiedrømmen, der så lynhurtigt udvikler sig til et mareridt.
- og så spørger jeg lige - hvorfor skriver du, at hun ikke skal lade sig underkue af moderens mening?? Kunne det tænkes, at det drejer sig om en bekymret mor, der vil sit barn og barnebarn det bedste og forsøger at hjælpe barnet til at træffe fornuftige beslutninger i stedet for at leve i en drømmeverden uden realitetssans? Tænk på, at vi hører historien fra barnets side - et barn, som selv er mor, og som burde vide, at man ALTID vil sit barn det bedste.....
Ok, jeg har en veninde som har siddet inde..... en mørk aften da hun var på vej hjem fra en fest 19 år gammel, hørte hun en lyd fra en forhave - hun stoppede naturligvis op (drikker ikke så var 100 % ædru) I haven ligger en pige i fuld gang med at blive gennemtæsket og voldtaget af en meget meget stor mand - Hun reagerer og finder havelågen, løber ind og hopper op på ryggen af dette monster - finder en sten og slår ham mange gange i hovedet, men manden slipper hende stadig ikke, - han giver min veninde en albue lige i hovedet så hun falder bagover og slår sit hovede på et cykelstativ (på det her tidspunkt er der pænt meget blod, har set politirapportens billeder) Hun ser sort og besluttter sig for at få denne pige reddet og stoppet denne mand (vi taler om en pige som gik i gymnasiet, ikke tidligere straffet og meget kærlig og dejlig personlighed) Hun finder (efter at være blevet slået bagover) en forholdsvist stor sten og giver ham ét sidste gok i nøden - manden sidder idag i kørestol som en grøntsag og min veninde fik en ret lang fængselsdom for at have hjulpet en anden pige i nød - Er hun en skidt person? Hele hendes liv er ødelagt, hvad angår uddannelse, job osv - pigen havde fritidsjob på et børnehjem, var frivillig i mange forskellige hjælpeorganisationer m.m - så derfor siger jeg at man bestemt ikke behøver være et skidt menneske fordi man sidder inde og at der kan ligge mange grunde bag. Så vi behøver bestemt ikke være opvokset i forskellige samfund, bare have oplevet noget forskelligt her i livet.
Jeg ved godt at én mor altid vil deres børn det bedste (eller i hvert fald 95 % af mødre) Men kunne det tænkes at denne mor var så snævresynet at det eneste hun ser, er at manden sidder inde og glemmer at se på hvad der står bag og hvordan han ellers er som person??? Det tror jeg nemlig hurtigt er meget meget muligt oven i det, at hun nok har hørt rimelig hårde og personlige facts om deres forhold.... Hvor mange ting har vi alle ikke gjort, som hvis fremlagt af vores bedre halvdel eller x-halvdel, ville lyde forfærdeligt i svigerforældres ører? Vi er kun menneskelige.