Først elskede du ham - så gik du fra ham og mente, du hadede ham - nu elsker du ham igen. Parallelt med dette lod du først din mor være din støtte, da du hadede ham - eller mente, du hadede ham - og nu er HUN din "fjende", fordi hun ikke bakker dig op i dit nye syn på manden.
For mig at høre er du meget usikker og alt for let at påvirke - du går fra at elske og til at hade og til at elske igen, og hvornår kan din mor egentlig vide, at du er tilregnelig? Hvordan kan hun fæste lid til, at NU er dine følelser ægte - og at de ikke svinger tilbage igen om en tid? Du har sågar trukket din mor ind i sagen om samvær - du har involveret Statsamtet og, undskyld mig, spildt deres tid med en sag, som du nu ser helt anderledes på, fordi du pludselig har fået øjnene op for, at han er en fremragende far... Skal din mor ændre fuldstændigt syn på ham på rekordtid og opfatte det, som om det er DIG, der i hele "had-perioden" har taget fejl? Det er store krav at stille til en bekymret mor!!
Jeg ville helt afgjort gøre som din mor, hvis min datter stod i en tilsvarende situation - ikke på vilkår, om jeg ville kunne slå en streg over alt det, der var passeret, og stole på, hun pludselig så klart og var i stand til at træffe den rigtige beslutning.
At han sidder i fængsel pga. "jer begge to" ville selvfølgelig heller ikke gøre sagen bedre - det er ikke ligefrem et tegn på, at I er gode for hinanden, set udefra.
Jeg mener helt grundlæggende, at du er nødt til at klappe hesten og besinde dig, før du træffer nogle afgørende beslutninger om din OG DIN DATTERS fremtid. Hvordan kan du vide, at du ikke om en måned eller to "opdager", at du har opbygget en falsk kærlighed til ham nu?
Anmeld