mine forældre vil ik acceptere ham :( Lidt langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2011

millemai

MoarMaiken skriver:

Neej nej, vores sag er på ingen måde som deres!

Vi har været sammen  5 år uden pause, vi er helt enige omkring vores søn, han har aldrig været inde og sidde og vi har aldrig hadet hinanden!

- I kører meget i af man har været/ er i fængsel. Hurra for fordomme

- Hun har brug for støtte, og bruger sin mor. Det er vel normalt! Men i sidste ende er det hende valg - og ikke mors! Mor skal give gode råd og støtte, men ikke forvente at hun har det afgørende ord. Sådan er det bare!

Du skriver "I kører meget i af man har været/ er i fængsel. Hurra for fordomme " ... Jeg kan kun tale for mig selv. Men læser du mine indlæg vil du se, at jeg fokuserer ikke specielt meget på fængselsdommen, mere på samspillet af de faktorer som jeg også skriver til dig. Men ja, hvis du mener at det er en fordom, at man ikke vil være i et forhold med en kriminel eller en misbruger ... så er jeg indrømmet fordomsfuld. Jeg mener dog ikke det har noget med fordomme at gøre, men mere er en realistisk tilgang til hverdagen. Jeg vil efter at være blevet mor ikke tage chancer med sådanne forhold - det har jeg set for mange ting til at ville.

Selvfølgeligt har man ret til at støtte sig op af sin mor. Men alt i livet har konsekvenser. Og selvfølgeligt er det svært for en mor at acceptere en 180 graders ændring i opførsel, hvis man udefra kan se at det ikke er en positiv en af slagsen.

Vi bliver nok ikke enige Det er jo også i orden. Jeg håber det bedste for TS og håber at hun modbeviser alle råd og påstande fra hendes mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

JustinsMoar

millemai skriver:

Du skriver "I kører meget i af man har været/ er i fængsel. Hurra for fordomme " ... Jeg kan kun tale for mig selv. Men læser du mine indlæg vil du se, at jeg fokuserer ikke specielt meget på fængselsdommen, mere på samspillet af de faktorer som jeg også skriver til dig. Men ja, hvis du mener at det er en fordom, at man ikke vil være i et forhold med en kriminel eller en misbruger ... så er jeg indrømmet fordomsfuld. Jeg mener dog ikke det har noget med fordomme at gøre, men mere er en realistisk tilgang til hverdagen. Jeg vil efter at være blevet mor ikke tage chancer med sådanne forhold - det har jeg set for mange ting til at ville.

Selvfølgeligt har man ret til at støtte sig op af sin mor. Men alt i livet har konsekvenser. Og selvfølgeligt er det svært for en mor at acceptere en 180 graders ændring i opførsel, hvis man udefra kan se at det ikke er en positiv en af slagsen.

Vi bliver nok ikke enige Det er jo også i orden. Jeg håber det bedste for TS og håber at hun modbeviser alle råd og påstande fra hendes mor.

Som jeg skrev i mit første indlæg "Vend den om og se det fra din mors side, hvordan ville du have det? "Din mor elsker dig og passer bare på dig!" ...

Jeg tror til dels vi er enige..

- Og jeg vil da heller ikke finde en kriminel kæreste, men skulle min kæreste (som jeg er sammen med nu) dumme sig - så ville jeg da ikke gå fra ham pga. han skulle spjælde den lidt!

Anmeld

8. juli 2011

LenaJohansen

MoarMaiken skriver:

Vi har været sammen  5 år uden pause, vi er helt enige omkring vores søn, han har aldrig været inde og sidde og vi har aldrig hadet hinanden!

- Hun har brug for støtte, og bruger sin mor. Det er vel normalt! Men i sidste ende er det hende valg - og ikke mors! Mor skal give gode råd og støtte, men ikke forvente at hun har det afgørende ord. Sådan er det bare!

Mener jeg jo også

Anmeld

8. juli 2011

millemai

MoarMaiken skriver:

Som jeg skrev i mit første indlæg "Vend den om og se det fra din mors side, hvordan ville du have det? "Din mor elsker dig og passer bare på dig!" ...

Jeg tror til dels vi er enige..

- Og jeg vil da heller ikke finde en kriminel kæreste, men skulle min kæreste (som jeg er sammen med nu) dumme sig - så ville jeg da ikke gå fra ham pga. han skulle spjælde den lidt!

Du har ret, så er vi til dels enige

Jeg ville ikke acceptere bevidst kriminalitet (det være sig om vi taler vold, økonomisk, spirituskørsel ... kan ikke lige komme på andre). Kærlighed kan få en til at acceptere meget - og du elsker selvfølgeligt din kæreste, det er jeg ikke i tvivl om Men af princip kunne jeg ikke fortsætte i et forhold med en der på ovenstående måder bevidst havde brudt loven. Mit barn skulle ikke se, at jeg (stiltiende eller ej) accepterede lovbrud der er så alvorligt at det straffes ved fængselsstraf ved at blive i et sådanne forhold

Anmeld

8. juli 2011

Peps

Stefanie8 skriver:

Ok, jeg har en veninde som har siddet inde..... en mørk aften da hun var på vej hjem fra en fest 19 år gammel, hørte hun en lyd fra en forhave - hun stoppede naturligvis op (drikker ikke så var 100 % ædru) I haven ligger en pige i fuld gang med at blive gennemtæsket og voldtaget af en meget meget stor mand - Hun reagerer og finder havelågen, løber ind og hopper op på ryggen af dette monster - finder en sten og slår ham mange gange i hovedet, men manden slipper hende stadig ikke, - han giver min veninde en albue lige i hovedet så hun falder bagover og slår sit hovede på et cykelstativ (på det her tidspunkt er der pænt meget blod, har set politirapportens billeder) Hun ser sort og besluttter sig for at få denne pige reddet og stoppet denne mand (vi taler om en pige som gik i gymnasiet, ikke tidligere straffet og meget kærlig og dejlig personlighed) Hun finder (efter at være blevet slået bagover) en forholdsvist stor sten og giver ham ét sidste gok i nøden - manden sidder idag i kørestol som en grøntsag og min veninde fik en ret lang fængselsdom for at have hjulpet en anden pige i nød - Er hun en skidt person? Hele hendes liv er ødelagt, hvad angår uddannelse, job osv - pigen havde fritidsjob på et børnehjem, var frivillig i mange forskellige hjælpeorganisationer m.m -  så derfor siger jeg at man bestemt ikke behøver være et skidt menneske fordi man sidder inde og at der kan ligge mange grunde bag. Så vi behøver bestemt ikke være opvokset i forskellige samfund, bare have oplevet noget forskelligt her i livet.

Jeg ved godt at én mor altid vil deres børn det bedste (eller i hvert fald 95 % af mødre) Men kunne det tænkes at denne mor var så snævresynet at det eneste hun ser, er at manden sidder inde og glemmer at se på hvad der står bag og hvordan han ellers er som person??? Det tror jeg nemlig hurtigt er meget meget muligt oven i det, at hun nok har hørt rimelig hårde og personlige facts om deres forhold.... Hvor mange ting har vi alle ikke gjort, som hvis fremlagt af vores bedre halvdel eller x-halvdel, ville lyde forfærdeligt i svigerforældres ører? Vi er kun menneskelige.  

Efter at have læst hele tråden, bliver jeg simpelthen nødt til at kommentere dette indlæg, også selvom der er risiko for klask

Jeg synes at din veninde har gjort det eneste rigtige. Hvem ved hvad denne voldtægt havde udviklet sig til, hvis hun bare var gået forbi. Jeg synes at det er ufatteligt modigt af hende at reagere på denne måde.

I mit hovede er en mand, der kan gøre disse ting mod et uskyldigt offer, der i øvrigt ikke har en chance for at komme væk, intet værd. Det er hård sagt ja, men føj hvor jeg afskyer mennesker som disse.

Det kan godt være at nogle synes at hendes handling er dum. Men ikke mig, jeg synes hun er en helt og at manden er blevet en grøntsag, er selvfølgelig ikke så godt. Men helt ærligt, så kunne han sgu da lade være med sådan nogle klamme, dumme og fuldstændig sindsyge ting  Jeg bliver så vred og synes at det er dybt uretfærdig, at en pige, der redder en anden pige, skal dømmes på den måde.

Anmeld

8. juli 2011

Peps

MoarMaiken skriver:

Anmeld

8. juli 2011

1000Ben

Peps skriver:

Efter at have læst hele tråden, bliver jeg simpelthen nødt til at kommentere dette indlæg, også selvom der er risiko for klask

Jeg synes at din veninde har gjort det eneste rigtige. Hvem ved hvad denne voldtægt havde udviklet sig til, hvis hun bare var gået forbi. Jeg synes at det er ufatteligt modigt af hende at reagere på denne måde.

I mit hovede er en mand, der kan gøre disse ting mod et uskyldigt offer, der i øvrigt ikke har en chance for at komme væk, intet værd. Det er hård sagt ja, men føj hvor jeg afskyer mennesker som disse.

Det kan godt være at nogle synes at hendes handling er dum. Men ikke mig, jeg synes hun er en helt og at manden er blevet en grøntsag, er selvfølgelig ikke så godt. Men helt ærligt, så kunne han sgu da lade være med sådan nogle klamme, dumme og fuldstændig sindsyge ting  Jeg bliver så vred og synes at det er dybt uretfærdig, at en pige, der redder en anden pige, skal dømmes på den måde.

Jeg har også altid syntes at det var meget modigt af hende og man ville aldrig tro at hun ville være modig nok til sådan at overfalde en anden mand i det daglige. Hun havde ingen mobil på sig og det var i et ret øde område, så  jeg tror personligt hun har handlet 100 % per instinkt. 

Hun røg i fængsel fordi dommer mente at hun havde slået manden så mange gange i hovedet at han var blevet hjerneskadet og at mindre slag kunne have gjort det for at beskytte pigen - Men det hænger bare ikke sammen med at det var det sidste slag med den store sten som slog ham ud og på dette tidspunkt ligger han stadig oven på pigen - så forstår ikke rigtig dommers argument. 

Hun mistede mange venner, som ikke kunne "acceptere" at hun skulle i fængsel og nu ikke havde den fine lille straffeattest ren mere.... I mine øjne skulle hun have haft en medalje, ikke en fængselsdom, men kan også godt se at vi ikke bare kan gå og slå hinanden med sten i hovedet - jeg tror bare ikke rigtigt at der havde været andre muligheder for at redde den stakkels pige (som i øvrigt var sekunder fra at blive kvalt af denne mand) 

Men tak for din støtte - hun er den dag idag enormt flov over at have siddet inde og har desuden taget en snak med mandens familie som nu sidder tilbage med en hjerneskadet søn, så jeg tror hun forsøger at beabejde sin handling som godt som hun kan 

Anmeld

8. juli 2011

Dansker I Holland

Miss T skriver:

Det er en talemåde! Hun behøver selvfølgelig ikke nødvendigvis at elske ham. Jeg kan godt forstå, at moderen har sine betænkeligheder ved det.. men det er også ud fra de oplysninger, der er givet..

Ja nu kan jeg ikke huske om det var dig som jeg citerede, men det er osse lige meget. Jeg mener bare at hun skrev at hun ikke behøvede at elske ham og så er det jeg ikke forstår at du skriver eller hun skriver at hun forventer at hendes mor skal elske ham, for det stod der jo lige at hun ikke behøvede jo.

Anmeld

9. juli 2011

Miss T

Fru.F.O.N.2011 skriver:

Ja nu kan jeg ikke huske om det var dig som jeg citerede, men det er osse lige meget. Jeg mener bare at hun skrev at hun ikke behøvede at elske ham og så er det jeg ikke forstår at du skriver eller hun skriver at hun forventer at hendes mor skal elske ham, for det stod der jo lige at hun ikke behøvede jo.

Bare glem det. Du ser ikke sætningen som jeg har skrevet den.

Anmeld

9. juli 2011

LotteGabriella

mor til to papmor til 6. skriver:

Jeg vil da så lige tillade mig at bakke Lena bare en smule op. Nu står jeg i den situation, at jeg kender den omtalte person fra inderst til yderst. Jeg vil sige til dig Lena, det er fandme et godt træk i har taget. Jeg ved hvad i har været igennem og kende de forskellige grunde og ja selvfølgelig er der da noget der skal arbejdes med, men for helvede vi lever kun en gang så ja gå ikke glip af chancen, tag den og kæmp for det. Jeg ved at han vil kæmpe, han elsker sin familie og sine piger overalt på jorden, han er en fandens god far, trods han sidder hvor han gør, formår han stadig at give sine børn tryghed omsorg og ikke mindst kærlighed. Jeg ved med sikkerhed han han vil kæmpe får at få et alm liv, jeg tvivler på ingen måde på ham. Han tager sin straf uden jammer og klageri, han ved han har lavet en fejl, men hvem pokker laver ikke fejl gennem livet. Nogle fejl er værre end andre ja, men for pokker da, hvorfor skal man bære nag, hvorfor skal man dømme andre mennesker. Gør hvad du føler er rigtigt Lena, pis med hvad andre siger, følg dit hjerte og kæmp for pokker af hele dit hjerte, så i får det til at fungere det fortjener i alle. 

Til trods for, at jeg ikke ved hvorfor han sidder inde, eller kender trådstarter, ja så er jeg enig

Ser selv en masse skæbner igennem mit arbejde, og jeg kan sige, at det sagtens kan lade sig gøre, kun at begå kriminalitet 1 enkelt gang og lærer af det!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.