Det er en farlig debat... Der skal ikke mange uheldige formuleringer til, før folk hidser sig op.
Men altså, jeg synes ikke homoseksuelle generelt bare skal have lov til at adoptere - lige såvel, som heteroseksuelle par ikke bare skal have lov. Det er jo en vurderingssag, om man er egnet til det.
Det er ikke forældres ret, at få børn - det er børns ret, at få forældre. Alle skal ikke bare have lov til, at blive forældre! Ligesom de forældre i Brønderslevsagen. De kan jo faktisk bare få flere børn, hvis de har lyst, og det er helt forkert! (Og NEJ, jeg sammenligner ikke homoseksuelle med forældrene i Brønderslevsagen).
Men tilbage til homoseksuelles ret til børn - jeg synes f.eks. at ham Gustav fra 'Dagens mand' (som vist nok er med i 'For lækker til love') er helt uegnet som forælder. Til gengæld kender jeg selv nogle homoseksuelle, som helt bestemt ville blive de bedste forældre, men de har aldrig ønsket sig børn. Jeg havde også en kvindelig religionslærer (som også var uddannet præst), som havde børn med sin kone, og de havde været udsat for lidt af hvert fra omverdenen. De var blevet chikaneret på det groveste fordi de havde børn - og det er sgu synd for børnene!
Min holdning er nok lidt blandet 
Anmeld