Skal homoseksuelle have lov til at adoptere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

SussieThyssen

Nadia&Daniel skriver:

Jeg er ikke helt selv overbevist ang. det med hjertets valg (siger ikke at det er forkert - men heller ikke rigtigt).. Mennesket er ikke designet til at være homosekuel, men det er noget som er opstået i menneskeheden, erko (stave) er hjertet heller ikke designet til at vælge om man er til kvinder eller mænd.

Bare en lille tanke fra mig

Ehmmm...alle dyr OGSÅ mennesket..har anlæg for homoseksualitet..det er en del af vores genkoncept.
Hos nogle er det blot mere udtalt end hos andre.

Det hendler om feromoner, som er styret af centre i hjernen. Hos nogle er disse centre så større eller mindre og dette afgør så om man er mere eller mindre homosekuel.
Ca 1 ud af 10 er homoseksuel, og det gælder OGSÅ i dyreverdenen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

Nadia&Daniel

Ehmmm...alle dyr OGSÅ mennesket..har anlæg for homoseksualitet..det er en del af vores genkoncept.
Hos nogle er det blot mere udtalt end hos andre.

Det hendler om feromoner, som er styret af centre i hjernen. Hos nogle er disse centre så større eller mindre og dette afgør så om man er mere eller mindre homosekuel.
Ca 1 ud af 10 er homoseksuel, og det gælder OGSÅ i dyreverdenen.

Er dyrene's hjerter så også designet til at valge om de tiltrækkes af hunner eller hanner???? - for det var det jeg kommenteret på...

Anmeld

28. juni 2011

Saram

norenberg skriver:

Min holdning er nej...syntes at hvis folk vælger at leve som homoseksuelle, vælger de også det at få børn fra...vil lige tilføje at jeg bestemt ikke har noget i mod homoseksuelle.....men i min verden er børn frugten af en mand og kvindes kærlighed....og homoseksuelle kan sikkert være lige gode forældre....men jeg syntes altså det virker forkert, et barn skal ikke bo hos to af samme køn....

Hmm.. Nu er jeg selv opvokset med en mor der er lesbisk og hele min barndom har levet sammen med en kvinde. Jeg har haft en FANTASTISK barndom! Fik lige lyst til at fortælle dig det! Kunne ikke have haft en bedre barndom og opvækst. Kan  ikke lade være med at tænke: Skulle jeg så have været en abort/en plet på lagnet/osv., hvis alle tænkte som du?

// Sara Alrø, som er stolt over at være mor til lille Filuca Nora.

Anmeld

28. juni 2011

SussieThyssen

Er dyrene's hjerter så også designet til at valge om de tiltrækkes af hunner eller hanner????

Det har INTET med hjerter at gøre..det handler udelukkende om kemi.
Hvorfor tror du, at vi bliver tiltrukket af lige præcis den vi gør?
Feromoner (duftstoffer) og hjernemæssig afgørelse.
Når vi mødes med andre mennesker, så udveksler vi alle foskellige hormonelle duftstoffer, og vores hjerne finder så forskellige matches..personer vi kemisk kan passe sammen med, og som vil være den største fordel at holde sig til.

Hvis man fx tager fugleverdenen..så vælger mange hunfugle en han med temmeligt feminine feromoner, fordi hun rent kemisk ved at han vil være god til at passe ungerne og sørge for både hende og dem.
Men hvem er faderen til hendes unger?? IKke ham.
Hun damper lige over i nabohaven og parrer sig med den store maskulint og feromonpumpede han, igen fordi hun rent kemisk ved, at de unger han leverer har større overlevelseschancer.
Hendes gemal hjemme i reden får også lov at parre sig med hende, men ofte vil hun eliminere de fleste af hans æg.

Det er barskt ja, men vi er langt mere kemisk styrrede and man bryder sig om at tænke på.
Vel har hjerter en del at sige, men langt fra alt. Og vedrørende homoseksualitet, så har hjertet intet at sige, det er rent fysisk betinget.

Anmeld

28. juni 2011

Nadia&Daniel

SussieThyssen skriver:

Det har INTET med hjerter at gøre..det handler udelukkende om kemi.
Hvorfor tror du, at vi bliver tiltrukket af lige præcis den vi gør?
Feromoner (duftstoffer) og hjernemæssig afgørelse.
Når vi mødes med andre mennesker, så udveksler vi alle foskellige hormonelle duftstoffer, og vores hjerne finder så forskellige matches..personer vi kemisk kan passe sammen med, og som vil være den største fordel at holde sig til.

Hvis man fx tager fugleverdenen..så vælger mange hunfugle en han med temmeligt feminine feromoner, fordi hun rent kemisk ved at han vil være god til at passe ungerne og sørge for både hende og dem.
Men hvem er faderen til hendes unger?? IKke ham.
Hun damper lige over i nabohaven og parrer sig med den store maskulint og feromonpumpede han, igen fordi hun rent kemisk ved, at de unger han leverer har større overlevelseschancer.
Hendes gemal hjemme i reden får også lov at parre sig med hende, men ofte vil hun eliminere de fleste af hans æg.

Det er barskt ja, men vi er langt mere kemisk styrrede and man bryder sig om at tænke på.
Vel har hjerter en del at sige, men langt fra alt. Og vedrørende homoseksualitet, så har hjertet intet at sige, det er rent fysisk betinget.

Det med hjertet, var det jeg gav kommentar på - ikke andet.. Det med mennesket, har vi været vores opfattelse på (og sådan vil det altid være) Jeg er personligt blevet opdraget med en ting og nogle andre med andre ting..

Anmeld

28. juni 2011

SussieThyssen

Nadia&Daniel skriver:

Det med hjertet, var det jeg gav kommentar på - ikke andet.. Det med mennesket, har vi været vores opfattelse på (og sådan vil det altid være) Jeg er personligt blevet opdraget med en ting og nogle andre med andre ting..

Jamen men man skal da have lov til at have sin opdragelse..helt sikkert 

Men det har da intet med videnskabelige facts at gøre

Nå..det var også blot en strøtanke

Anmeld

28. juni 2011

N&J

LilyMarleen skriver:

Det er jo noget man selv vælger. Alt hvad du gør her i verden er noget man selv vælger.

Menneskene er blevet "enige" om at det at være homo, ikke er noget man selv vælger! -

Nej, det er mennesket nu ikke blevet enige om - det var da et underlig statement. der er adskillige eksempler i historien på at homoseksuelitet var normalt, og hvis vi skulle leve efter hvad vi som mennesker havde valgt, så skulle kvindens seksualitet også være blevet undertrykt  heldigvis er vi blevet klogere også når det gælder homoseksualitet, fandme godt "vi" ikke kan vælge alt for andre mennesker, men har vores egen frie vilje, og dermed mener jeg ikke man "vælger" at være homoseksuel, det er noget man er, ligesom man er rødhåret eller lignende.

Anmeld

28. juni 2011

Wimmie

LilyMarleen skriver:

Jeg siger at man selv vælger hvad man er til, og hvad man ikke er til. Sådan ser jeg det.

Hvornår tog du dit valg?

For jeg kan ikke huske at have taget et valg.... jeg kan faktisk ikke engang huske at have gjort mig overvejelser omkring hvilket køn jeg var til - jeg husker min første forelskelse da jeg var omkring 7 år, og det var bestemt ikke noget jeg selv valgte - det var der bare....

Anmeld

28. juni 2011

Louisiana

Det er en farlig debat... Der skal ikke mange uheldige formuleringer til, før folk hidser sig op.

Men altså, jeg synes ikke homoseksuelle generelt bare skal have lov til at adoptere - lige såvel, som heteroseksuelle par ikke bare skal have lov. Det er jo en vurderingssag, om man er egnet til det.

Det er ikke forældres ret, at få børn - det er børns ret, at få forældre. Alle skal ikke bare have lov til, at blive forældre! Ligesom de forældre i Brønderslevsagen. De kan jo faktisk bare få flere børn, hvis de har lyst, og det er helt forkert! (Og NEJ, jeg sammenligner ikke homoseksuelle med forældrene i Brønderslevsagen).

Men tilbage til homoseksuelles ret til børn - jeg synes f.eks. at ham Gustav fra 'Dagens mand' (som vist nok er med i 'For lækker til love') er helt uegnet som forælder. Til gengæld kender jeg selv nogle homoseksuelle, som helt bestemt ville blive de bedste forældre, men de har aldrig ønsket sig børn. Jeg havde også en kvindelig religionslærer (som også var uddannet præst), som havde børn med sin kone, og de havde været udsat for lidt af hvert fra omverdenen. De var blevet chikaneret på det groveste fordi de havde børn - og det er sgu synd for børnene!

Min holdning er nok lidt blandet

Anmeld

28. juni 2011

Wimmie

Jeg forstår heller ikke helt hvorfor nogle skulle vælge at være homoseksuel hvis de f.eks. lever i et miljø hvor det ikke er acceptabelt og hvor de risikerer at komme i fængsel eller blive dræbt pga. deres seksualitet.

Hvorfor skulle man i så fald tage det valg at være til samme køn i stedet for det modsatte?

Hvorfor vil man udsætte sig selv for disse pinsler hvis man "bare" kan lade være?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.