Skal homoseksuelle have lov til at adoptere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

N&J

Nadia&Daniel skriver:

Jeg er ikke helt selv overbevist ang. det med hjertets valg (siger ikke at det er forkert - men heller ikke rigtigt).. Mennesket er ikke designet til at være homosekuel, men det er noget som er opstået i menneskeheden, erko (stave) er hjertet heller ikke designet til at vælge om man er til kvinder eller mænd.

Bare en lille tanke fra mig

Fysiologisk set så er mænd "designet" til analsex, det er kvinder ikke, men det har intet at gøre med hvad hjertet vælger, hjertet er jo "bare" et muskel, men det at være til samme køn fx., er jo biologisk bestemt, så det har intet med valg at gøre - hvad man er til, der hvor der er et valg - er hvorvidt man vælger at leve "som man er" eller som andre syntes man bør leve, og så er man jo ikke tro mod sig selv - og sådan håber jeg da ingen ønsker man skal leve.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

LilyMarleen

SussieThyssen skriver:

Ehmm..det er faktisk ikke noget menneskene er blevet "enige" om.
Det er en del af din fysiske kemi i hjernen.
Blot til orientering

Hvor har du hørt det fra ??

Anmeld

28. juni 2011

Mor-til-asta-09

Helt sikkert ja. De kan være ligeså gode forældre som os andre

Anmeld

28. juni 2011

N&J

SussieThyssen skriver:

Det har INTET med hjerter at gøre..det handler udelukkende om kemi.
Hvorfor tror du, at vi bliver tiltrukket af lige præcis den vi gør?
Feromoner (duftstoffer) og hjernemæssig afgørelse.
Når vi mødes med andre mennesker, så udveksler vi alle foskellige hormonelle duftstoffer, og vores hjerne finder så forskellige matches..personer vi kemisk kan passe sammen med, og som vil være den største fordel at holde sig til.

Hvis man fx tager fugleverdenen..så vælger mange hunfugle en han med temmeligt feminine feromoner, fordi hun rent kemisk ved at han vil være god til at passe ungerne og sørge for både hende og dem.
Men hvem er faderen til hendes unger?? IKke ham.
Hun damper lige over i nabohaven og parrer sig med den store maskulint og feromonpumpede han, igen fordi hun rent kemisk ved, at de unger han leverer har større overlevelseschancer.
Hendes gemal hjemme i reden får også lov at parre sig med hende, men ofte vil hun eliminere de fleste af hans æg.

Det er barskt ja, men vi er langt mere kemisk styrrede and man bryder sig om at tænke på.
Vel har hjerter en del at sige, men langt fra alt. Og vedrørende homoseksualitet, så har hjertet intet at sige, det er rent fysisk betinget.

ja, de har så også lavet en videnskabelig undersøgelse der viser at kvinder ikke bliver tiltrukket af de samme mænd når de er på p-piller, som når de ikke er.. , en lille smule skræmmende

Anmeld

28. juni 2011

LilyMarleen

http://da.wikipedia.org/wiki/Homoseksualitet

Anmeld

28. juni 2011

N&J

LilyMarleen skriver:

Altså uanset hvad der står i det link, så er wikipedia altså ikke en troværdig kilde, den kan man dumpe på..

Anmeld

28. juni 2011

LilyMarleen

N&J skriver:

Altså uanset hvad der står i det link, så er wikipedia altså ikke en troværdig kilde, den kan man dumpe på..

Det kan sagtens være, men det er ikke andet end gætterier. Og det er det også fra den her side. Jeg er bare af den mening at det er ens eget valg. Det er vel ligeså godt som når du og alle andre har en anden mening.

Og vi kommer vist ikke det her nærmere!.

Jeg er af den opfattelse. Og selvom jeg er af den opfattelse, så betyder det da overhovedet ikke at jeg har noget i mod homoer eller andre, eller om de må adoptere eller aj. Folk lever som de vil, og heldigvis for det.

Anmeld

28. juni 2011

Wimmie

LilyMarleen skriver:

Wikipedia er ikke en troværdig kilde at bruge som argument - men hvis du endelig vil bruge den, så står der ikke noget om at homoseksualitet er et valg.

Der står:

Det vides ikke bestemt, hvordan en persons seksuelle orientering bliver fastlagt. Der eksisterer inden for forskningen to strømninger:

• Essentialisme, der mener, at homoseksualitet og heteroseksualitet er medfødte dispositioner og skyldes særlige gener eller hormonniveauer under graviditeten.
  • Konstruktivisme, der mener, at homoseksualitet og heteroseksualitet er kulturelt bestemte kategorier.

Det sidste kan vel ikke engang betragtes som "noget man selv vælger" hvis det virkelig er en "miljøpåvirkning" eller kulturelt bestemt.

Anmeld

28. juni 2011

LilyMarleen

Wimmie skriver:

Wikipedia er ikke en troværdig kilde at bruge som argument - men hvis du endelig vil bruge den, så står der ikke noget om at homoseksualitet er et valg.

Der står:

Det vides ikke bestemt, hvordan en persons seksuelle orientering bliver fastlagt. Der eksisterer inden for forskningen to strømninger:

• Essentialisme, der mener, at homoseksualitet og heteroseksualitet er medfødte dispositioner og skyldes særlige gener eller hormonniveauer under graviditeten.
  • Konstruktivisme, der mener, at homoseksualitet og heteroseksualitet er kulturelt bestemte kategorier.

Det sidste kan vel ikke engang betragtes som "noget man selv vælger" hvis det virkelig er en "miljøpåvirkning" eller kulturelt bestemt.

Der er vi så uenige :-)

Anmeld

28. juni 2011

Camillee

Jeg har stemt ja!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.