Skal homoseksuelle have lov til at adoptere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

modesty

Nu er det sådan med mig, at jeg ikke er til et bestemt køn. Jeg vælger heldigvis selv hvad jeg vil, hvor og hvornår og med hvem. Det kommer og går. Jeg bliver ikke tiltrukket af et bestemt køn. Men af personen.

Og dit andet spørgsmål : Hvor pokker skulle jeg vide det fra?? jeg er ikke tankelæser. Og at gætte, det gider jeg ikke.

Du kan jo ikke bare gå ud fra at alle andre mennesker på den her jord tænker og føler ligesom dig.

Jeg er ligesom dig - jeg bliver også tiltrukket af både mænd og kvinder. Men jeg kender også både mænd og kvinder der ville føle det som et voldsomt overgreb at være sammen med en person enten af samme eller modsatte køn. Folk der er 100% hetero- eller homoseksuelle. Jeg kender homoer der har måttet forlade familie og hjemby fordi de ikke blev accepteret, homoer der var Jehovas Vidner og måtte bryde med hele deres baggrund fordi deres seksualitet ikke var accepteret o.s.v. Hvordan vil du argumentere for at det er et kulturelt betinget valg at man får ar på sjælen resten af livet fordi ens familie slår hånden af én? Hvordan forklarer du de homoer der sidder i fængsel, bliver tævet og myrdet o.s.v. i andre, meget mere undertrykkende lande end vores eget, ved at det er et kulturelt betinget valg? Det at du ikke kan svare på Wimmies spørgsmål nr. 2 viser jo bare at din teori ikke holder vand.

Jeg ved ikke om du kender Kinsey skalaen. Men jeg vil skyde på at du og jeg ligger cirka i midten. Det er det dog langt fra alle der gør.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kinsey_scale

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

Meliora

N&J skriver:

Jeg forstår slet ikke man kan stemme nej, for hvorfor er det overhovedet til diskussion, selvfølgelig skal de have de samme rettigheder som os andre, at de har en anden seksuel preferance ser jeg som irrelevant for deres forældreevner

yep. det er ligeså skørt som at spørge om folk der dyrkede trekanter, s&m, analsex eller andet, skulle have lov at adoptere. Ens sexliv har da INGEN betydning for om man er en god mor/far...

Anmeld

28. juni 2011

Meliora

norenberg skriver:

Min holdning er nej...syntes at hvis folk vælger at leve som homoseksuelle, vælger de også det at få børn fra...vil lige tilføje at jeg bestemt ikke har noget i mod homoseksuelle.....men i min verden er børn frugten af en mand og kvindes kærlighed....og homoseksuelle kan sikkert være lige gode forældre....men jeg syntes altså det virker forkert, et barn skal ikke bo hos to af samme køn....

hvad så med par der ikke selv kan få børn, de må heller ikke få behandling, fordi det så ikke er naturligt?

Eller par som mig og min mand der vælger ICSI behandling for at få raske børn, er det så også forkert, fordi barnet ikke bliver lavet under samleje?

Anmeld

28. juni 2011

N&J

FruRafn skriver:

yep. det er ligeså skørt som at spørge om folk der dyrkede trekanter, s&m, analsex eller andet, skulle have lov at adoptere. Ens sexliv har da INGEN betydning for om man er en god mor/far...

Ja, så ville der først blive ramaskrig hvis "vi" skulle svare på så personlige spørgsmål..

Anmeld

28. juni 2011

LISBETH:-)

FruRafn skriver:

hvad så med par der ikke selv kan få børn, de må heller ikke få behandling, fordi det så ikke er naturligt?

Eller par som mig og min mand der vælger ICSI behandling for at få raske børn, er det så også forkert, fordi barnet ikke bliver lavet under samleje?

Uhhh den debat skal du ikke ribe op i! Der er en hel del brugere herinde der nettop ikke mener at man 1. har ret til at få børn og 2. har ret til at skulle have hjælp til at få det.

Anmeld

28. juni 2011

Meliora

N&J skriver:

Ja, så ville der først blive ramaskrig hvis "vi" skulle svare på så personlige spørgsmål..

præcis. hvis du har skiftet køn + cpr.nummer, så kan du jo også adoptere, uden at nogen løfter et bryn. Lad dog folk have de forhold de befinder sig bedst i, så længe de er gode forældre

Anmeld

28. juni 2011

Stjernestoev

FruRafn skriver:

Selvfølgelig skal I have lov til det

Anmeld

28. juni 2011

LISBETH:-)

Jeg har stemt JA - og står helt af når en del skriver at man selv vælger og være til et bestemt køn. Ej altså. Det er da ikke noget man bare sådan lige vælger, for så var der nok mange der ville vælge anderledes hvis det var så nemt. Synes virkelig det er et udtryk for uvidenhed!

Jeg synes mennesker skal have lov til at adoptere, og det burde være meget nemmere end det er i dag! Vi er alle mennesker uanset hvilket køn vi lever sammen med, og bliver tiltrukket af seksuelt! Så JA selvfølgelig skal vi allesammen det!

Anmeld

28. juni 2011

Meliora

lisbeth2910 skriver:

Uhhh den debat skal du ikke ribe op i! Der er en hel del brugere herinde der nettop ikke mener at man 1. har ret til at få børn og 2. har ret til at skulle have hjælp til at få det.

Men så må de s**** i havet, undskyld mig, for det er da den værste omgang gylle jeg længe har hørt. Jeg gør mit barn, min familie + især samfundet en tjeneste ved at vælge ICSI behandling og dermed få et raskt barn, i stedet for at få et 'hjemmelavet' fra dobbeltsengen der så er sygt og vil koste samfundet mange penge. Og alle dem der er ufrivilligt barnløse, gør også noget godt for samfundet da det beløb behandlingen koster, tjenes 8 gange ind i løbet af et liv, til staten i form af skatter osv. Plus at forældrenes livskvalitet øges betydeligt

Anmeld

28. juni 2011

Saram

sarahb skriver:

hvor fantastisk....
Ved godt børn mobber af alle grunde, det er bare mere personligt når det er ens forældre. Men respekt til din mor og kone

Ja det har du ret i. Altså det sjove var at jeg blev ikke rigtig mobbet, men holdt uden for i noget af min skolegang. (Mener det var fra 2-4 klasse) Men det jeg blev mobbet med, var ikke at min mor var lesbisk. Det var heller ikke fordi hun er alkoholiker og min far var narkoman.. Deres begrundelse for min "mobning" var simpelthen at jeg var lille.. Lidt plat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.