Skal homoseksuelle have lov til at adoptere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

Wimmie

LilyMarleen skriver:

Der er vi så uenige :-)

Ja, åbenbart... Men kan du så ikke svare mig på de to ting jeg spurgte dig som tidligere?

1. Hvornår tog du dit valg at være til et bestemt køn?

2. Hvorfor tror du at nogen vælger at være homoseksuelle hvis de lever et sted hvor dette er direkte farligt eller ulovligt, og hvor de risikerer fængsling eller at blive slået ihjel pga. af det, og hvor de må leve som udstødte og forfulgte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

Leonora

Jeg mener helt bestemt at to kvinder eller to mænd kan være lige så gode forældre som en mand og en kvinde kan....

Jeg går stærkt ind for en ligestilling og håber at der en dag ikke vil blive gjort forskel på homo og hetro sexuelle....

For et barn er kærlighed ikke køns bestemt

Anmeld

28. juni 2011

LilyMarleen

Wimmie skriver:

Ja, åbenbart... Men kan du så ikke svare mig på de to ting jeg spurgte dig som tidligere?

1. Hvornår tog du dit valg at være til et bestemt køn?

2. Hvorfor tror du at nogen vælger at være homoseksuelle hvis de lever et sted hvor dette er direkte farligt eller ulovligt, og hvor de risikerer fængsling eller at blive slået ihjel pga. af det, og hvor de må leve som udstødte og forfulgte?

Nu er det sådan med mig, at jeg ikke er til et bestemt køn. Jeg vælger heldigvis selv hvad jeg vil, hvor og hvornår og med hvem. Det kommer og går. Jeg bliver ikke tiltrukket af et bestemt køn. Men af personen.

Og dit andet spørgsmål : Hvor pokker skulle jeg vide det fra?? jeg er ikke tankelæser. Og at gætte, det gider jeg ikke.

Anmeld

28. juni 2011

sarahb

Saram skriver:

Vil altså lige sige at min mor er lesbisk og er hele min barndom opvokset med min mor og hendes kæreste. (Som jo self. var en kvinde) og jeg er ALDRIG blevet mobbet det mindste pga. min mors homoseksualitet. Hos nogen kan det desværre ske at de bliver mobbet, men godt nok ikke alle da! Men hvis din mor giver dig sjovt tøj på i skole, kan man jo lige så vel blive mobbet.

// Sara Alrø, som er stolt over at være mor til lille Filuca Nora.

hvor fantastisk....
Ved godt børn mobber af alle grunde, det er bare mere personligt når det er ens forældre. Men respekt til din mor og kone

Anmeld

28. juni 2011

Wimmie

Nu er det sådan med mig, at jeg ikke er til et bestemt køn. Jeg vælger heldigvis selv hvad jeg vil, hvor og hvornår og med hvem. Det kommer og går. Jeg bliver ikke tiltrukket af et bestemt køn. Men af personen.

Og dit andet spørgsmål : Hvor pokker skulle jeg vide det fra?? jeg er ikke tankelæser. Og at gætte, det gider jeg ikke.

Jeg siger heller ikke at du skal være tankelæser, men det kunne jo være du havde nogle teorier omkring det... Du virker så overbevist at du eventuelt havde nogle ideer eller gjort dig nogle tanker omkring det.

Og du siger at du ikke er tiltrukket af et bestemt køn men en bestemt person, men vælger du så selv i situationen om du vil falde for lige netop den mand/kvinde?

For det må da være rart at have det valg

Jeg er udemærket klar over at man selv vælger hvem man vil være sammen med, men det er jo ikke det samme som at vælge hvem man forelskelser sig i....

Anmeld

28. juni 2011

Maja88

JA!!!!!!!!!!!

helt sikkert skal de det...

de har lige så meget ret til at føle den lykke vi andre gør---

homoseksuelle kvinder kan i princippet bare gå ud og finde en doner og så blive gravid...

hvor homoseksuelle mænd ikke har den mulighed-

så ja de skal have lov at adoptere.

Anmeld

28. juni 2011

sarahb skriver:

de børn der bliver adopteret væk har helt klart et bedre liv i vente hos et homo par end hvor de kommer fra.
Men på den anden side stiller jeg også det spørgsmål, de kan jo ikke vælge om de vil. Der bliver en helt masse fordomme, mobning osv i vente for dem der er barn af et homo par. Og her er barnet ligesom påduttet de her forældre der er så meget forskellige fra et almindeligt forældre par hvor man er mand og kone.
Men det er jo et bedre liv, end i fattigdom osv.
SÅ Ja, det skal de da, mange homoer er helt fantastiske mennesker og har så meget kærlighed!

Du har skrevet mine tanker ned!!

Stine og Lisa.

Anmeld

28. juni 2011

LilyMarleen

Naaa. Det har jeg ikke lige brugt min energi på. Så der må jeg skuffe dig, der kommer ikke et eller andet surrealistisk svar herfra.

Jeg tror at begær og forelskelse beror af kultur.

Wimmie skriver:

Jeg siger heller ikke at du skal være tankelæser, men det kunne jo være du havde nogle teorier omkring det... Du virker så overbevist at du eventuelt havde nogle ideer eller gjort dig nogle tanker omkring det.

Og du siger at du ikke er tiltrukket af et bestemt køn men en bestemt person, men vælger du så selv i situationen om du vil falde for lige netop den mand/kvinde?

For det må da være rart at have det valg

Jeg er udemærket klar over at man selv vælger hvem man vil være sammen med, men det er jo ikke det samme som at vælge hvem man forelskelser sig i....

Anmeld

28. juni 2011

Louisiana skriver:

Det er en farlig debat... Der skal ikke mange uheldige formuleringer til, før folk hidser sig op.

Men altså, jeg synes ikke homoseksuelle generelt bare skal have lov til at adoptere - lige såvel, som heteroseksuelle par ikke bare skal have lov. Det er jo en vurderingssag, om man er egnet til det.

Det er ikke forældres ret, at få børn - det er børns ret, at få forældre. Alle skal ikke bare have lov til, at blive forældre! Ligesom de forældre i Brønderslevsagen. De kan jo faktisk bare få flere børn, hvis de har lyst, og det er helt forkert! (Og NEJ, jeg sammenligner ikke homoseksuelle med forældrene i Brønderslevsagen).

Men tilbage til homoseksuelles ret til børn - jeg synes f.eks. at ham Gustav fra 'Dagens mand' (som vist nok er med i 'For lækker til love') er helt uegnet som forælder. Til gengæld kender jeg selv nogle homoseksuelle, som helt bestemt ville blive de bedste forældre, men de har aldrig ønsket sig børn. Jeg havde også en kvindelig religionslærer (som også var uddannet præst), som havde børn med sin kone, og de havde været udsat for lidt af hvert fra omverdenen. De var blevet chikaneret på det groveste fordi de havde børn - og det er sgu synd for børnene!

Min holdning er nok lidt blandet

Godt skrevet!!!!

Stine og Lisa.

Anmeld

28. juni 2011

N&J

LilyMarleen skriver:

Det kan sagtens være, men det er ikke andet end gætterier. Og det er det også fra den her side. Jeg er bare af den mening at det er ens eget valg. Det er vel ligeså godt som når du og alle andre har en anden mening.

Og vi kommer vist ikke det her nærmere!.

Jeg er af den opfattelse. Og selvom jeg er af den opfattelse, så betyder det da overhovedet ikke at jeg har noget i mod homoer eller andre, eller om de må adoptere eller aj. Folk lever som de vil, og heldigvis for det.

Men jeg kan også godt mene at Gud skabte jorden, men derfor må man da anerkende at videnskabelige beviser siger det modsatte, derfor behøver man ikke være enig. Så om du tror på det eller ej, skal jeg på ingen måde stille mig til dommer overfor, men derfor findes der stadig videnskabelige beviser på at det er noget man er, ikke noget man vælger - og det vælger jeg så at "tro" på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.