Skal homoseksuelle have lov til at adoptere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

Sof

Nadia&Daniel skriver:

det lød bare som en samligning på den måde det var skrevet/sat op på.. Bare mig som misforstod

Har også lige ændret i det  Jeg kender mange homoseksuelle og  ville aldrig sammenligne på den måde.

Jeg er en af dem der tuller rundt til GayPrideParaden med en trøje hvor der står: Min mor er bøsse   Det er godt nok pga. min mors bedste ven, men pga. en længere historie, så er han endt med at blvie kaldt for mor af min søster og jeg 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

sarahb

de børn der bliver adopteret væk har helt klart et bedre liv i vente hos et homo par end hvor de kommer fra.
Men på den anden side stiller jeg også det spørgsmål, de kan jo ikke vælge om de vil. Der bliver en helt masse fordomme, mobning osv i vente for dem der er barn af et homo par. Og her er barnet ligesom påduttet de her forældre der er så meget forskellige fra et almindeligt forældre par hvor man er mand og kone.
Men det er jo et bedre liv, end i fattigdom osv.
SÅ Ja, det skal de da, mange homoer er helt fantastiske mennesker og har så meget kærlighed!

Anmeld

28. juni 2011

TbCp

LilyMarleen skriver:

Det lyder som om at du har forstået hvad det var jeg skrev :-)

Okay....

Anmeld

28. juni 2011

NinaNymannMadsen

bestemt ja.
hvis de også har lyst til at ha børn lige som andre også har børn skal de da ikke forbydes det. de kan være lige så gode forældre som en mand og en kvinde kan.
er i familie med et "bøsse"par, de er bare rigtig søde, de har dog valgt ikk at adoptere da de har deres hunde og det er deres børn men det er så til gengæld også kendte inden for hundeverden hvertfald med udstilling og sådan noget.

Anmeld

28. juni 2011

LilyMarleen

Sof skriver:

Du siger jo man selv vælger alt, så vil mene at det nu er en meget fin sammenligning, da alt jo faktisk dækker over alt 

Ja, nu sætter du det jo også op på sådan en mystisk måde. Men nej, men vælger ikke selv sine oplevelser. Men man vælger selv hvordan man vil se på verden!

Anmeld

28. juni 2011

Sof

sarahb skriver:

de børn der bliver adopteret væk har helt klart et bedre liv i vente hos et homo par end hvor de kommer fra.
Men på den anden side stiller jeg også det spørgsmål, de kan jo ikke vælge om de vil. Der bliver en helt masse fordomme, mobning osv i vente for dem der er barn af et homo par. Og her er barnet ligesom påduttet de her forældre der er så meget forskellige fra et almindeligt forældre par hvor man er mand og kone.
SÅ Ja, det skal de da, mange homoer er helt fantastiske mennesker og har så meget kærlighed!

Børn finder jo alt de kan mobbe med. Jeg er selv blevet mobbet rigtig meget. Først fordi mine forældre stadig var gift, så fordi de blev skilt og sidst men ikke mindst, så blev jeg mobbet fordi jeg avr ærlig og fortalte at min far var alkoholiker 

Det er jo desværre fuldstændig ligegyldig hvem du er og hvem der er dine forældre, så skal børnene nok blive mobbet på et eller andet tidspunkt. Det eneste der kan stoppe mobningen, det er forældrene til mobberne

Sorry for emnespringet, men kunne ikke lige lade den hænge

Anmeld

28. juni 2011

Stjernestoev

Jeg synes faktisk det er direkte chokerende, at man ikke kan glemme sin homofobi, frem for at glæde sig over et barns lykke! 
Barnet har nu mulighed for at vokse op i en dejlig familie, fyldt med kærlighed - frem for at skulle dele sin kærlighed med mange andre børn på et børnehjem.. 

Kærlighed kender ingen køn!

Anmeld

28. juni 2011

TbCp

sarahb skriver:

Men tror du ikke bare at det efterhånden bliver så almindeligt... om man har homoseksuelle forældre... eller er donorbarn af en enlig mor... eller andet.. at der slet ikke er nogen der kigger underligt på dem?

Det er nok mere andre børns forældre der kan gå ind og påvirke hvordan børnene ser deres legekammerater..

Liva går på stue med en dreng der har to mødre... og sådan er det jo bare... men hvis vi nu begyndte at snakke om det hver dag og sige ting om det, så vil Liva pludselig finde det underligt at B har to mødre og ingen far... og så er det problemerne kan opstå...

Anmeld

28. juni 2011

Sof

Ja, nu sætter du det jo også op på sådan en mystisk måde. Men nej, men vælger ikke selv sine oplevelser. Men man vælger selv hvordan man vil se på verden!

Og hvordan ser man så verden som homoseksuel og heteroseksuel?

Jeg er nemlig ret sikker på at de homser jeg kender, at de ser verden fuldstæbndig ligesom jeg gør 

Anmeld

28. juni 2011

Sof

Stjernestoev skriver:

Jeg synes faktisk det er direkte chokerende, at man ikke kan glemme sin homofobi, frem for at glæde sig over et barns lykke! 
Barnet har nu mulighed for at vokse op i en dejlig familie, fyldt med kærlighed - frem for at skulle dele sin kærlighed med mange andre børn på et børnehjem.. 

Kærlighed kender ingen køn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.