Skal homoseksuelle have lov til at adoptere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

Dinna88

Millesmammi skriver:

vil sige ja! MEN, synes mere man kan 'bedømme' det fra person til person.. mine forældres naboer, er lesbiske - de er rigtig flinke og har intet imod homoseksuelle. de har to børn, og de er tvillinger - en pige og en dreng. Drengen får tit kjole på og neglelak på, og dét synes jeg ikke er i orden. slet ikke fordi jeg tror at det KUN er fordi de er lesbiske at de gør det, men tror det bliver mere lagt mærke til..

Er det forældrene der giver ham det på fordi de lyster? hvis ikke, så er der da intet problem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

Isabella_mor

det er forresten tilladt for homoseksuelle i danmark at adoptere...

se selv HER....

og sikkert også andre steder...

Anmeld

28. juni 2011

Lullaby

Louisiana skriver:

Det er en farlig debat... Der skal ikke mange uheldige formuleringer til, før folk hidser sig op.

Men altså, jeg synes ikke homoseksuelle generelt bare skal have lov til at adoptere - lige såvel, som heteroseksuelle par ikke bare skal have lov. Det er jo en vurderingssag, om man er egnet til det.

Det er ikke forældres ret, at få børn - det er børns ret, at få forældre. Alle skal ikke bare have lov til, at blive forældre! Ligesom de forældre i Brønderslevsagen. De kan jo faktisk bare få flere børn, hvis de har lyst, og det er helt forkert! (Og NEJ, jeg sammenligner ikke homoseksuelle med forældrene i Brønderslevsagen).

Men tilbage til homoseksuelles ret til børn - jeg synes f.eks. at ham Gustav fra 'Dagens mand' (som vist nok er med i 'For lækker til love') er helt uegnet som forælder. Til gengæld kender jeg selv nogle homoseksuelle, som helt bestemt ville blive de bedste forældre, men de har aldrig ønsket sig børn. Jeg havde også en kvindelig religionslærer (som også var uddannet præst), som havde børn med sin kone, og de havde været udsat for lidt af hvert fra omverdenen. De var blevet chikaneret på det groveste fordi de havde børn - og det er sgu synd for børnene!

Min holdning er nok lidt blandet

Enig. Spot on.

Anmeld

28. juni 2011

LotteGabriella

TbCp skriver:

Men tror du ikke bare at det efterhånden bliver så almindeligt... om man har homoseksuelle forældre... eller er donorbarn af en enlig mor... eller andet.. at der slet ikke er nogen der kigger underligt på dem?

Det er nok mere andre børns forældre der kan gå ind og påvirke hvordan børnene ser deres legekammerater..

Liva går på stue med en dreng der har to mødre... og sådan er det jo bare... men hvis vi nu begyndte at snakke om det hver dag og sige ting om det, så vil Liva pludselig finde det underligt at B har to mødre og ingen far... og så er det problemerne kan opstå...

er helt enig med dig her

jeg tror faktisk, at forældrenes indstilling til tingene igennem livet, er det  der påvirker børnene mest

Anmeld

28. juni 2011

norenberg

TbCp skriver:

Så må enlige heller ikke blive insemineret?? Hvis det stod til dig?

Jo det må de, men nu var det heller ikke det spørgsmålet lød på

Anmeld

28. juni 2011

TbCp

norenberg skriver:

Jo det må de, men nu var det heller ikke det spørgsmålet lød på

Du skrev "men i min verden er børn frugten af en mand og kvindes kærlighed" så troede du mente at man heller ikke skal få barn alene...

Anmeld

28. juni 2011

TbCp

LotteGabriella skriver:

er helt enig med dig her

jeg tror faktisk, at forældrenes indstilling til tingene igennem livet, er det  der påvirker børnene mest

Præcis! Det er noget man bør tænke over!

Anmeld

28. juni 2011

Louisiana

Lullaby skriver:

Enig. Spot on.

Tusind tak

Anmeld

28. juni 2011

N&J

Millesmammi skriver:

vil sige ja! MEN, synes mere man kan 'bedømme' det fra person til person.. mine forældres naboer, er lesbiske - de er rigtig flinke og har intet imod homoseksuelle. de har to børn, og de er tvillinger - en pige og en dreng. Drengen får tit kjole på og neglelak på, og dét synes jeg ikke er i orden. slet ikke fordi jeg tror at det KUN er fordi de er lesbiske at de gør det, men tror det bliver mere lagt mærke til..

Jeg kender et tvillingepar, hvor den ene af drengene også "får" lov til sådan noget, og ja der er ingen homoseksuelle i miles omkreds, nu er der nok ret stor sandsynlighed for at han kunne være homoseksuel, da det har kunne ses fra han var helt lille, men i det mindste så lader hans mor ham gøre det han har lyst til og gå i det han vil, så han ikke føler det som undertrykkelse eller forkert, som han føler når han er ved hans far.

Du vil jo ikke om det er for sjov eller hans "natur", og jeg kan intet forkert se i deres opdragelsesmetode, der er faktiske pædagoger der mener at vi skal lave om på børns lege, fordi piger har brug for at være krigeriske og drenge har brug for at lege med dukker, grundet vores psykologiske udvikling, så hvilken opdragelse man vil anvende er jo op til en selv inden for lovens grænser. 

Anmeld

28. juni 2011

N&J

Baagøe skriver:

Har stemt nej

Linda, vil du ikke uddybe, for den havde jeg ikke set komme, og nu er jeeg lidt nysgerrig, hvorfor du mener som du gør.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.