Skal homoseksuelle have lov til at adoptere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

Camilla Jensen

Hej Allesammen.

Sikke en stor mundfuld og læse 17 sider igennem.

Nu er det sådan at JEG er HOMOSEKSUEL! Det er ikke noget jeg ligger skjul på. Men denne diskution vil aldrig tage en ende. Folk har mange meninger omkring adoption. Jeg er selv 100 % ja i denne debat. Ik kun fordi jeg er homoseksuel. Det er ikke noget man "vælger" og være. Det er noget med ens kærlighed til den anden part.
Jeg vil sige at jeg er noget skuffet over de folk som har stemt nej. Det skal ikke lyde som jeg er sur / Skuffet, men nok mere chokeret. Det er jeg på den baggrund:
Hvad nu hvis i selv en dag falder for samme køn? Og i brændende ønsker et barn? Hvordan vil jeres holdning / Mening så se ud? Nu er det sådan at jeg er "heldig" og være en kvinde og kan blive insemineret. Men hvad med Bøsserne? Den eneste mulighed de har er adoption, hvis de selvfølgelig ikke finde en Rugemor eller lesbiske som vil "dele" sig om barnet.

Jeg vil sige at selvom vi er homoseksuelle så lever vi på samme måde som alle andre hetro gør. Vi har også kærlighed til et barn. Det kan godt være at barnet skal vokset op med 2 ens forældre. Men undskyld mig, der er ALDRIG nogen der har taget skade af de børn jeg kender som har homoseksuelle forældre. Hvad med de børn som kommer fra andre lande eller som bor på børnehjem. skal de ikke mærke og føle hvordan det er og være et barn som er elsket? Det er den mulighed som homoseksuelle har.

Dette var lige et lille indslag og en mening fra min side.
Men husk, vi har alle hver vores mening.. !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

Pige2009

N&J skriver:

Linda, vil du ikke uddybe, for den havde jeg ikke set komme, og nu er jeeg lidt nysgerrig, hvorfor du mener som du gør.. 

Dette tilfælde er nok et af de få, hvor jeg ikke har lyst til at uddybe mit svar. Er lidt splittet, men så alligevel ikke...

Anmeld

28. juni 2011

Maise

norenberg skriver:

Min holdning er nej...syntes at hvis folk vælger at leve som homoseksuelle, vælger de også det at få børn fra...vil lige tilføje at jeg bestemt ikke har noget i mod homoseksuelle.....men i min verden er børn frugten af en mand og kvindes kærlighed....og homoseksuelle kan sikkert være lige gode forældre....men jeg syntes altså det virker forkert, et barn skal ikke bo hos to af samme køn....

har du mødt homoseksuelle forældrepar??

Anmeld

28. juni 2011

N&J

Baagøe skriver:

Dette tilfælde er nok et af de få, hvor jeg ikke har lyst til at uddybe mit svar. Er lidt splittet, men så alligevel ikke...

Det skal du så også have lyst til.. 

Anmeld

28. juni 2011

Mi

Jeg så forresten et indslag i noget aftentv, hvor en kvinde som var oppe i årene og ikke havde fået børn, var blevet insimineret med en mands sæd. Han var så homoseksuel og i et forhold. På den måde fik barnet en mor og en far, og det homoseksuelle par fik et barn sammen med en kvinde, som også ønskede sig et barn. Ikke sådan deres egen lille kernefamilie, men det fungerede tilsyneladende for dem. Det var altså smart, syntes jeg.

Anmeld

29. juni 2011

Snuske1985

Uden tvivl JA...

Anmeld

29. juni 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg har stemt ja.
Selvfølgelig skal de have lov til det!!! De er da lige så meget mennesker som os andre.
Der er også lavet undersøgelser på at børne ikke tager skade af at opvokse ved to a samme køn, så selvfølgelig skal de det!!!!

Anmeld

29. juni 2011

Kongmulle

SussieThyssen skriver:

Der er vist noget du ikke ved om menneskers biologi

Man "vælger" ikke at være homoseksuel..det er noget man er ligesom du er hetero.

Iøvrigt er det også helt naturligt at i dyreverdenen er homoseksualitet ret almindeligt..og man har også fundet ud af at homoseksuelle dyr, rent faktisk "adopterer" andres unger.
Så hvad er forskellen?

At vi har en del mere hjernekapacitet og ikke er dyr på samme stadie som dyr i naturen???  Du ski*** også på gulvet og bor i hø eller bygger rede??? Man kan altså ikke lave den sammenligning...

Anmeld

29. juni 2011

Kongmulle

Har stemt nej. Altid været min holdning og vil altid være.

Anmeld

29. juni 2011

Kongmulle

Nadia&Daniel skriver:

Husk piger - at norenberg har lige så meget ret til hendes menig, som I andre har til Jeres..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.