Skal homoseksuelle have lov til at adoptere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

Wimmie

A&F skriver:

Jo da, der skal være diskussioner, ellers skal man ikke debattere.

Ok. Det undrer mig bare at hver gang folk diskuterer uenigheder herinde, så er der altid nogen der ser det som "hakkeri" og tolker det som at man ikke har ret til at sige sin mening.

Man har altid ret til at sige og have min mening, men når man udtrykker den på en debatside må man også tage med at blive spurgt ind til denne mening og måske endda dømt som person ud fra udtalelserne. Sådan vil det altid være - så længe tonen er pæn og sober er der vel ok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

A&F

Wimmie skriver:

Ok. Det undrer mig bare at hver gang folk diskuterer uenigheder herinde, så er der altid nogen der ser det som "hakkeri" og tolker det som at man ikke har ret til at sige sin mening.

Man har altid ret til at sige og have min mening, men når man udtrykker den på en debatside må man også tage med at blive spurgt ind til denne mening og måske endda dømt som person ud fra udtalelserne. Sådan vil det altid være - så længe tonen er pæn og sober er der vel ok.

Jeps, jeg ved lige præcis hvad du taler. Har debatteret en del.

Anmeld

28. juni 2011

Millesmammi

vil sige ja! MEN, synes mere man kan 'bedømme' det fra person til person.. mine forældres naboer, er lesbiske - de er rigtig flinke og har intet imod homoseksuelle. de har to børn, og de er tvillinger - en pige og en dreng. Drengen får tit kjole på og neglelak på, og dét synes jeg ikke er i orden. slet ikke fordi jeg tror at det KUN er fordi de er lesbiske at de gør det, men tror det bliver mere lagt mærke til..

Anmeld

28. juni 2011

SussieThyssen

A&F skriver:

Helt sikkert, det skal der være plads til. Udfra hvad jeg har læst i debatten, når man ikke er enig med hinanden, virker det på mig, at vi tænker forkert, og skal overbevises om, at ændre holdning.

Det vil man jo nok også gerne, når noget ikke er helt som de fleste mener.

Men bare man tager sine valg med åbne øjne, så går det nok endda, man skal bare være klar over, at man selv en dag kan havne, hvor man bliver nødt til at flytte sine principper...men den dag den oplevelse

Anmeld

28. juni 2011

modesty

LilyMarleen skriver:

Jeg går heller ikke udfra at alle mennesker tænker og føler som mig, det er jeg faktisk ret overbevist om at der ikke er ret mange der gør. Men jeg tror bare at det er noget folk selv vælger.

Jeg kan selvfølgelig godt se de eksempler du henviser til modsiger det jeg mener. Men det ændre altså ikke på mit syn på at jeg tror at folk selv vælger hvad de er til.

Man kan vælge at ikke  udleve sin homoseksuelle lyst. Det er der jo mange der gør, netop på grund af kulturelle omstændigheder. Men altså, de seksuelle understrømme og fantasier man har, vil altid være præget af den grund-lyst man har. Om det så er voldtægtsfantasier, at få smæk, en helt almindelig missionær eller sex med samme køn. Den lyst vil altid være der når du lukker øjnene og rører dig selv mellem benene når du står dér alene i brusebadet med låst dør. 

Anmeld

28. juni 2011

Hasselnødden

JA!

Anmeld

28. juni 2011

norenberg

A&F skriver:

Sådan ser jeg også på det. Og det er ærgeligt, at man ikke kan udtrykke sin mening uden at blive hakket på fordi man ikke er enige i andres meninger. Et barn har brug for en mor og en far. Sådan ser jeg på det.

Jamen så er det jo altid her inde hvis man ikke har samme mening som andre rakkes man ned eller så skal man presses til at mene noget andet....kan egentlig ikke forstå hvorfor folk laver spørge runder om alt muligt når de ikke kan og vil respektere andres holdning....

Anmeld

28. juni 2011

Pige2009

Har stemt nej

Anmeld

28. juni 2011

Isabella_mor

Millesmammi skriver:

vil sige ja! MEN, synes mere man kan 'bedømme' det fra person til person.. mine forældres naboer, er lesbiske - de er rigtig flinke og har intet imod homoseksuelle. de har to børn, og de er tvillinger - en pige og en dreng. Drengen får tit kjole på og neglelak på, og dét synes jeg ikke er i orden. slet ikke fordi jeg tror at det KUN er fordi de er lesbiske at de gør det, men tror det bliver mere lagt mærke til..

hvorfor må han da ikke få kjole og neglelak på. hvad så hvis han har lyst til det. og klæde sig ud...

det er da kun ganske naturligt at drenge vil prøve kjoler... og være prinsesser.. spørg selv frederics mor.. han har da været prinsesse til fastalavn. det gør hende da ikke til en dårlig mor...

piger klder sig da også ud, tit som mandlige figurer.. det behøver da ikke være fordi at hans forældre er lesbiske at han klæder sig ud.. de giver ham da sikkert bare lov til at gøre de ting han har lyst til, hvorfor holde ham tilbage.. det er der da ingen skam i at han vil..

Anmeld

28. juni 2011

norenberg

FruRafn skriver:

hvad så med par der ikke selv kan få børn, de må heller ikke få behandling, fordi det så ikke er naturligt?

Eller par som mig og min mand der vælger ICSI behandling for at få raske børn, er det så også forkert, fordi barnet ikke bliver lavet under samleje?

Jo det må de bestemt, det jeg udtalte mig om var min holdning til homoseksuelle.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.