Noget at drikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2011

-Sigrid-

isabellamor skriver:

da jeg var gravid startede jeg dagen med ½ liter mathilde cacaomælk. og det hjalp bare så meget på kvalmen..... den skal bare være IS kold

Det skal prøves 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2011

-Sigrid-

Deka11 skriver:

Hejsa.

Jeg havde det fuldstændig som dig i de første 4 måneder af min graviditet. Jeg havde kvalme 24 timer i døgnet, opkastninger, og meget svært ved at drikke noget. Alt smagte bare forkert - selv vand. Men jeg fik anbefalet at tage en isterning i munden i ny og næ, og sutte på den. Og så forslog min læge at jeg skulle prøve og drikke med sugerør, for så er det på en anden måde man får det ned. Og jeg fik faktisk drukket en lille smule mere, når jeg gjorde det sådan.

Jeg har ikke læst de andre svar, så måske der er andre der allerede har forslået dette. 

Håber at det snart bliver bedre med dig.

Nope, du er den første der siger det, tak! 

Der er kommet rigtig mange gode råd, det er skønt for er ved at være desperat 

Anmeld

18. juni 2011

kamtok

Mut skriver:

Nej, ikke helt det samme synes jeg ikke. Jeg bryder mig ikke så meget om saftevand, men Ice Tea med fersken som har stået i køleskabet, er dejlig forfriskende , og det kan jeg drikke meget af..

Og det hjælper også senere hen mod halsbrand har jeg erfaret :-)

Anmeld

18. juni 2011

-Sigrid-

kamtok skriver:

Og det hjælper også senere hen mod halsbrand har jeg erfaret :-)

Det har jeg også hørt, havde bare også fået a vide det var det der forårsagede graviditetssukkersyge, så "turde" ikke drikke for meget af det 

Anmeld

18. juni 2011

kamtok

-Sigrid- skriver:

Det har jeg også hørt, havde bare også fået a vide det var det der forårsagede graviditetssukkersyge, så "turde" ikke drikke for meget af det 

Jeg er selv overvægtig og var i "dobbelt" risiko for graviditetssukkersyge pga. overvægten og så fordi min morfar havde det, så jeg var til glukosebelastning 2 gange, og jeg fik det ikke, og jeg drak både Nestea Peach og Cocio i laaaaange baner, men sørgede også for at få en masse vand.

Anmeld

18. juni 2011

camilla28

kærnemælk

knust is

Anmeld

18. juni 2011

K&S

-Sigrid- skriver:

Jeg er lidt desperat. Min kvalme fylder mere end noget som helst andet i vores hverdag lige nu. Min krop har ligesom forliget sig med at jeg ikke spiser særlig meget, og når jeg spiser at det så kommer retur - med renter. 

Men hvad fa'en skal jeg gøre med drikkevare, for den er næsten værre? Jeg kan ikke drikke vand fordi det smager... mærkeligt Jeg har prøvet mig med sodavand (squash - fail), saftevand (hindbær/orange og solbær - fail), mælk kan jeg tit drikke, men det har jeg læst er skyld i mange herindes graviditetssukkersyge, og da jeg i forvejen er overvægtig tør jeg ikke det, kaffe drikker jeg ikke kan ikke klare lugten (og koffeinen er ikke godt for den bette), the er for varmt, kan ikke klare varme ting fordi jeg har graviditetsvarme også ...

Så ting jeg har prøvet, men ikke kan håndtere;

- vand

- mælk

- saftevand

- sodavand

- the

- kaffe

Og jeg er svimmel - helt sindsyg svimmel

Nogle ting jeg har overset, for er som sagt ved at blive desperat? Jeg kan ikke holde min folin, fiskepiller og jern i mig, så det er jo ikke godt. 

Hjælp!

Jeg drak æblejuice, æblejuice og æblejuice  det virkede for mig

Anmeld

18. juni 2011

Deka11

-Sigrid- skriver:

Nope, du er den første der siger det, tak! 

Der er kommet rigtig mange gode råd, det er skønt for er ved at være desperat 

Det kan jeg godt forstå du er - det var jeg også rigtig meget. For jeg var faktisk tørstig, kunne bare ikke drikke, uden at det forværrede kvalmen helt vildt. Det er sgu noget underligt noget egentlig.

Håber at der er nogle af de mange råd du har fået, som kan hjælpe dig.

Anmeld

19. juni 2011

jette1983

Jeg ved ikke hvad der virker på kvalme,

vil bare lige sige at hvis det er væske du mangler så skal du ikke drikke mælk da mælk ikke regnes som væske, det er flydende mad.

Hvis det vand du drikker er fra hanen og det smager sært så kan du prøve det på flaske, jeg ved godt det er lidt dyrer men det er nok ikke værre end icetea og saftevand og is og alt det andet 

Vand er nu engang sundest.

Anmeld

19. juni 2011

-Sigrid-

kamtok skriver:

Jeg er selv overvægtig og var i "dobbelt" risiko for graviditetssukkersyge pga. overvægten og så fordi min morfar havde det, så jeg var til glukosebelastning 2 gange, og jeg fik det ikke, og jeg drak både Nestea Peach og Cocio i laaaaange baner, men sørgede også for at få en masse vand.

Super, dejligt at vide  Min BMI er "kun" på omkring knap 30, såe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.