Noget at drikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.538 visninger
100 svar
0 synes godt om
18. juni 2011

-Sigrid-

Jeg er lidt desperat. Min kvalme fylder mere end noget som helst andet i vores hverdag lige nu. Min krop har ligesom forliget sig med at jeg ikke spiser særlig meget, og når jeg spiser at det så kommer retur - med renter. 

Men hvad fa'en skal jeg gøre med drikkevare, for den er næsten værre? Jeg kan ikke drikke vand fordi det smager... mærkeligt Jeg har prøvet mig med sodavand (squash - fail), saftevand (hindbær/orange og solbær - fail), mælk kan jeg tit drikke, men det har jeg læst er skyld i mange herindes graviditetssukkersyge, og da jeg i forvejen er overvægtig tør jeg ikke det, kaffe drikker jeg ikke kan ikke klare lugten (og koffeinen er ikke godt for den bette), the er for varmt, kan ikke klare varme ting fordi jeg har graviditetsvarme også ...

Så ting jeg har prøvet, men ikke kan håndtere;

- vand

- mælk

- saftevand

- sodavand

- the

- kaffe

Og jeg er svimmel - helt sindsyg svimmel

Nogle ting jeg har overset, for er som sagt ved at blive desperat? Jeg kan ikke holde min folin, fiskepiller og jern i mig, så det er jo ikke godt. 

Hjælp!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2011

Carl-Emil's mor

-Sigrid- skriver:

Jeg er lidt desperat. Min kvalme fylder mere end noget som helst andet i vores hverdag lige nu. Min krop har ligesom forliget sig med at jeg ikke spiser særlig meget, og når jeg spiser at det så kommer retur - med renter. 

Men hvad fa'en skal jeg gøre med drikkevare, for den er næsten værre? Jeg kan ikke drikke vand fordi det smager... mærkeligt Jeg har prøvet mig med sodavand (squash - fail), saftevand (hindbær/orange og solbær - fail), mælk kan jeg tit drikke, men det har jeg læst er skyld i mange herindes graviditetssukkersyge, og da jeg i forvejen er overvægtig tør jeg ikke det, kaffe drikker jeg ikke kan ikke klare lugten (og koffeinen er ikke godt for den bette), the er for varmt, kan ikke klare varme ting fordi jeg har graviditetsvarme også ...

- vand

- mælk

- saftevand

- sodavand

- the

- kaffe

Nogle ting jeg har overset, for er som sagt ved at blive desperat? Jeg kan ikke holde min folin, fiskepiller og jern i mig, så det er jo ikke godt. 

Hjælp!

har du prøvet med is?  Enten flødeis eller sodavands is?? det var sådan jeg fik brudt min kvalme og svimmelhed, derefter cheeseburgere også spiste jeg hver 2-3 time..

men sodavands is kunne du prøve med til en start 

Anmeld

18. juni 2011

-Sigrid-

MorTilJanuar skriver:

har du prøvet med is?  Enten flødeis eller sodavands is?? det var sådan jeg fik brudt min kvalme og svimmelhed, derefter cheeseburgere også spiste jeg hver 2-3 time..

men sodavands is kunne du prøve med til en start 

Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt på oO 

Mange tak 

Anmeld

18. juni 2011

ano14316

Jeg synes da at hvis mælk er det eneste du kan holde i dig så skal du drikke mælk. for det er altså også vigtigt at du får væske! og så ville jeg nok lige tage en snak med lægen om det.. hvis det er så slemt som du skriver, og du ikke kan holde noget som helst - andet end mælk- i dig

Anmeld

18. juni 2011

.....

-Sigrid- skriver:

- vand

- mælk

- saftevand

- sodavand

- the

- kaffe

Hjælp!

Har du prøvet med Ice Tea ? .. Har ikke været gravid før, men kunne se at Ice tea ikke stod på listen

Anmeld

18. juni 2011

Carl-Emil's mor

-Sigrid- skriver:

Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt på oO 

Mange tak 

Selv tak..

Københavnerstang blev min redning og på to dage blev det vendt til at spise hver 2-3 time og da de to dage var gået var det forsvundet 

spiser jeg kun 3-4 gange på en dag bliver jeg stadigvæk skidt... 

Anmeld

18. juni 2011

Aves.

-Sigrid- skriver:

- vand

- mælk

- saftevand

- sodavand

- the

- kaffe

Hjælp!

Cocio...det levede jeg nærmest af...det og marcipanbrød, det kunne tage det værste af kvalmen..

Anmeld

18. juni 2011

modesty

Ingefær hjalp da jeg havde kvalme. Jeg koger en kop vand og snitter tynde skiver af frisk ingefær ned i vandet. Du kan evt. tilsætte lidt sukker eller lidt citron (men jeg kunne bedst lide den "ren"). Du skriver at du ikke er glad for varme drikke - det kan sættes i køleskabet og drikkes koldt :-) Prøv at give ingefær et forsøg - som sagt, det var det eneste der rent faktisk kunne lindre min kvalme da jeg havde den.

Anmeld

18. juni 2011

AndreasMor84

Hmm det der med mælk og graviditetssukkersyge er vidst en myte Det anbefales jo netop, at man får sin mælk under graviditeten eller tager kalk tilskud.. Drikker gladeligt mælk hver dag i store mængder

Anmeld

18. juni 2011

-Sigrid-

ano14316 skriver:

Jeg synes da at hvis mælk er det eneste du kan holde i dig så skal du drikke mælk. for det er altså også vigtigt at du får væske! og så ville jeg nok lige tage en snak med lægen om det.. hvis det er så slemt som du skriver, og du ikke kan holde noget som helst - andet end mælk- i dig

Min læge syntes bare det er skønt hvis jeg taber mig, skifter læge lige om snart. Hvorfor skulle jeg overdrive? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.