Puslingen skriver:
Rolig nu. Det er jo ikke din mors ekspertise eller erfaring der bliver betvivlet, jeg siger blot at der jo også kan være børn som kommer ganske alm. Kernefamilier, der har lige så meget brug for ekstra omsorg, grundet forskellige ting som måske ikke lige er så tydeligt. Jeg ville da være ked over at vide at "velfungerene" børn ikke kan få lov at få lidt ekstra også. Som jeg skrev til Eva så syntes jeg at alle børnene skal have lov til sådan en tur. Og klart er der børn der har det virkelig skidt hjemme skal de have ekstra omsorg, men syntes ikke at der skal være en tydelig forskel at se for børnene.
Er nok ikke så god til at forklare mig
Jeg tror du misforstår mig totalt.....
Jeg har ikke set det som en betvivling af noget, eller hidset mig op. Jeg svarede bare på spørgsmålet om "hvad med dem der ikke VIRKER ressourcesvage?" og jeg svarer bare, at min mors erfaring gør, at hun kan se det på børnene, og derfor vælger dem ud, så de kan lette deres hjerte.
Og at ressourcesvag betyder ikke nødvendigvis er penge eller facade der kendetegner ressourcer; så så længe pædagogerne har det for øje, så får alle chancen.
Og på den helt personlige note, så giver jeg gerne min datters plads på en tur til Knuthenborg til et barn, som har brug for det. Det kunne ikke hidse mig op.
Anmeld