Er det ok at pædagoger gør forskel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2011

Carl-Emil's mor

Eva. skriver:

Tror som ikke du er så anderledes med den holdning....men altså, lige meget hvad så er institutionerne jo desværre presset med dårlige normeringer osv.

det eneste problem jeg kan se ved disse ture, er at man i forsøget på at inkludere eller gøre børn lige i forhold til oplevelser, så udstiller man dem i forhold til socialstatus... men synes det er en spændende diskussion...hvordan kunne man i stedet gøre, hvis der kun er så få midler at det alligevel kun er en lille gruppe børn der kan komme afsted.

Men altså, synes jo godt man kunne tage de andre bare på en gåtur..

Ja se var dejligt hvis jeg ikke var anderledes men i de 6 institutioner jeg har været i har jeg mødt 1 pæd der var enig med mig  men en anden interessant snak 

Men netop det du nævner er jo også "hellig gjort" det er bare et andet mere præcis ord som jeg ikke lige fandt da jeg søgte efter det  og det kan man jo f.eks undgå ved at man sørger for at 2/3 af børnen der tager afsted er dem fra "svage familie" og den sidste 1/3 er dem fra "normale" familier  så opleves det ikke lige så stort  Sådan var det ihvertfald i den ene institution jeg var i og det fungerede så skide super godt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

wamse

Åh den er sg* svær Jeg oplever så lidt det modsatte i min datters børnehave. Der er nogle stykker, der konsekvent ikke kommer med på tur, fordi de ødelægger det for de andre børn, ved at de ikke kan det at gå ordentligt ved vejene, og virker forstyrrende for alle andre. De har også indført time-out, for præcis de samme børn, hvilket de så også er blever coachet i at bruge korrekt. Så her er det en form for ekskludering af en gruppe, som i det her tilfælde også er tydeligt resourcesvage familier. 

Det skær lidt i hjertet på mig, for ville jo gerne at der var rummelighed nok, til at inkludere disse børn. Det bliver virkelig spændende at komme ud og afprøve disse pædagogiske dilemmaer i praksis 

Anmeld

7. juni 2011

Aves.

MorTilJanuar skriver:

Ja se var dejligt hvis jeg ikke var anderledes men i de 6 institutioner jeg har været i har jeg mødt 1 pæd der var enig med mig  men en anden interessant snak 

Men netop det du nævner er jo også "hellig gjort" det er bare et andet mere præcis ord som jeg ikke lige fandt da jeg søgte efter det  og det kan man jo f.eks undgå ved at man sørger for at 2/3 af børnen der tager afsted er dem fra "svage familie" og den sidste 1/3 er dem fra "normale" familier  så opleves det ikke lige så stort  Sådan var det ihvertfald i den ene institution jeg var i og det fungerede så skide super godt 

Ok..jeg oplever at dem jeg omgåes synes det er forældet at alle skal ensrettes på den måde...udover det, så er der jo så meget skidt ved det vi byder børnene at jeg aldrig ville kunne arbejde indenfor normalområdet i en off. børneinstitution.

Anmeld

7. juni 2011

2721

tazz skriver:

Min mor har snart 40 års erfaring med udsatte børn, så hun kan godt se på de børn som ikke har det godt.

Tror også her, vi skal få begreberne HELT på plads. Dette er i den ganske pæne del af Nordsjælland (også kaldet Whiskey-bæltet), så selvom der er fattige børn og børn af alkoholikere og forældre med krigstraumer, så er det jo ikke på samme måde som her på Vestegnen eller den fattige del af Vesterbro (for nu at generelisere, ikk')
Så ressourcesvag behøver jo ikke betyde fattig eller at børnene er forhutlede. Det kunne lige så godt være barnet som blev afleveret Ferrari som det barn der blev afleveret med beskidt ble.

De børn hun tog med, var børn som havde åbnet lidt for, at der skete nogle ting derhjemme som ikke var i orden. Eller som hun kunne se, havde brug for lidt enetid.
Det foregik jo så heller ikke ved, at nogen i forsamling blev prikket ud, hun spurgte bare barnet/børnene om de ikke havde lyst til, at gå en tur.
Andre dage tog de hele stuen med, eller delte den op i to.

Rolig nu. Det er jo ikke din mors ekspertise eller erfaring der bliver betvivlet, jeg siger blot at der jo også kan være børn som kommer ganske alm. Kernefamilier, der har lige så meget brug for ekstra omsorg, grundet forskellige ting som måske ikke lige er så tydeligt. Jeg ville da være ked over at vide at "velfungerene" børn ikke kan få lov at få lidt ekstra også. Som jeg skrev til Eva så syntes jeg at alle børnene skal have lov til sådan en tur. Og klart er der børn der har det virkelig skidt hjemme skal de have ekstra omsorg, men syntes ikke at der skal være en tydelig forskel at se for børnene.
Er nok ikke så god til at forklare mig

Anmeld

7. juni 2011

Aves.

wamse skriver:

Åh den er sg* svær Jeg oplever så lidt det modsatte i min datters børnehave. Der er nogle stykker, der konsekvent ikke kommer med på tur, fordi de ødelægger det for de andre børn, ved at de ikke kan det at gå ordentligt ved vejene, og virker forstyrrende for alle andre. De har også indført time-out, for præcis de samme børn, hvilket de så også er blever coachet i at bruge korrekt. Så her er det en form for ekskludering af en gruppe, som i det her tilfælde også er tydeligt resourcesvage familier. 

Det skær lidt i hjertet på mig, for ville jo gerne at der var rummelighed nok, til at inkludere disse børn. Det bliver virkelig spændende at komme ud og afprøve disse pædagogiske dilemmaer i praksis 

Åhhh, sådan noget bliver jeg også ked af...øv øv..

Anmeld

7. juni 2011

Carl-Emil's mor

Eva. skriver:

Ok..jeg oplever at dem jeg omgåes synes det er forældet at alle skal ensrettes på den måde...udover det, så er der jo så meget skidt ved det vi byder børnene at jeg aldrig ville kunne arbejde indenfor normalområdet i en off. børneinstitution.

Fuldstændig enig ... 

men når man studere så skal du indover området i dine praktikker  men jeg skal aldrig arbejde i det alm. af flere grunde, at aflevere mit barn i institution for at passe andres ser jeg ikke som særlig "fedt" også er jeg bare for uenig i det alm.... 

Anmeld

7. juni 2011

tazz

Puslingen skriver:

Rolig nu. Det er jo ikke din mors ekspertise eller erfaring der bliver betvivlet, jeg siger blot at der jo også kan være børn som kommer ganske alm. Kernefamilier, der har lige så meget brug for ekstra omsorg, grundet forskellige ting som måske ikke lige er så tydeligt. Jeg ville da være ked over at vide at "velfungerene" børn ikke kan få lov at få lidt ekstra også. Som jeg skrev til Eva så syntes jeg at alle børnene skal have lov til sådan en tur. Og klart er der børn der har det virkelig skidt hjemme skal de have ekstra omsorg, men syntes ikke at der skal være en tydelig forskel at se for børnene.
Er nok ikke så god til at forklare mig

Jeg tror du misforstår mig totalt.....

Jeg har ikke set det som en betvivling af noget, eller hidset mig op. Jeg svarede bare på spørgsmålet om "hvad med dem der ikke VIRKER ressourcesvage?" og jeg svarer bare, at min mors erfaring gør, at hun kan se det på børnene, og derfor vælger dem ud, så de kan lette deres hjerte.
Og at ressourcesvag betyder ikke nødvendigvis er penge eller facade der kendetegner ressourcer; så så længe pædagogerne har det for øje, så får alle chancen.

Og på den helt personlige note, så giver jeg gerne min datters plads på en tur til Knuthenborg til et barn, som har brug for det. Det kunne ikke hidse mig op.

Anmeld

7. juni 2011

Aves.

MorTilJanuar skriver:

Fuldstændig enig ... 

men når man studere så skal du indover området i dine praktikker  men jeg skal aldrig arbejde i det alm. af flere grunde, at aflevere mit barn i institution for at passe andres ser jeg ikke som særlig "fedt" også er jeg bare for uenig i det alm.... 

Det behøver man altså ikke...du kan i princippet tage alle tre indenfor sammen område, det ligger den nye udd. op til..

Anmeld

7. juni 2011

musse1

Eva. skriver:

Jeg tænker nemlig også der kan komme lidt negativt mod den gruppe der er med i forhold til dem der ikke kommer afsted...men jeg aner det ikke, som sagt er det kun andenhåndsoplysninger fra en meget forarget mor.

har din søn slet ik nævnt noget?

hvad med evt. at spørger sfo om det er rigtigt, så hvis din søn pluslig kommer og nævne noget, at du er forberedt?

Anmeld

7. juni 2011

Aves.

musse1 skriver:

har din søn slet ik nævnt noget?

hvad med evt. at spørger sfo om det er rigtigt, så hvis din søn pluslig kommer og nævne noget, at du er forberedt?

Nææ, det ville han ikke tænke over og så ville han være ret ligeglad...han har ikke det der med at alle skal have lige, hvilket jeg synes er rigtig rart, for sådan hænger verden bare ikke sammen. Udover det, så er han slet ikke til det at gå i sfo, så han hentes hver dag indenfor en halv time efter han har fri..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.