Eva. skriver:
jeg har lige erfaret (en mor fra min søns klasse fortalte det), at den sfo min søn går i tager på ture...disse ture foregår ved at visse børn prikkes ud og kommer med...ikke noget der går på tur, men dem de mener har mest brug for det, de udsatte børn med ressourcesvage/mindrebemidlede familier de kommer afsted men ikke de andre børn...
Hvad synes I om denne metode...?
Jeg synes det er en god idé...
Børn fra ressoucesvage familier har god nytte af at være på tur med en sej pædagog, i mindre grupper, eller endda alene....
Bare det ikke sker hver dag, så ikke de andre børn med almindelige kompetencer får noget særligt også....
Der hvor jeg arbejder har vi en stor dreng der har en fast tsøtte på, hver dag. Han er den eneste der har en støtte, men flere af de andre drenge kunne sagtens bruge een...
Denne pædagogmedhjælper (støtten) er i alle børnenes øjne helt vildt sej, og de ser alle op til ham.
Og selv om han faktisk kun skal være der for det ene barn han er ansat til, så tager han i ny og næ afsted på tur, 2-4 drenge, altså 1-3 ekstra end lige ham han er støtte på, og så får de en fed tur ud af det, alle sammen. Får snakket lidt om alt det gode og alt det der er dumt, og de kommer hjem og er glade og har de fedeste lege sammen, i stedet for at slås hele tiden 
Det er da kvalitetstid, og så længe det er på de præmisser, og det ikke blot handler om at en pædagog har fået sig et par yndlinge, så synes jeg det er fedt at man kan finde tid til det i institutionerne idag....
Anmeld