Eva. skriver:
Moderen sagde det var fra ressourcesvage familier...og som jeg tolker det må det være børn hvor der ikke er midler til sådanne ture, altså ikke i forhold til hvordan børnene fungerer i institutionen, men kun ud fra hvilke oplevelser de har mulighed for eller ikke har..
Udover det, så vil jeg mene at alle børn har specielle behov og brug for at blive set som det individ de er og ikke bare en del af en gruppe... at vælge en hel gruppe børn som alle har samme begrænsninger, det er for mig at se ikke at tage hensyn til det enkelte barn...men altså, jeg kan jo godt følge pædagogerne og jeg synes faktisk det er flot man kan give disse børn en oplevelse, udover det så kan jeg ikke se hvordan man ellers skulle gøre, hvis midlerne i sfo'en, som de jo er, er små..
Tror bare jeg holder på det jeg skrev før - det var nemlig skrevet udfra det som du faktisk også svarer på.
Men der er altså stor forskel på om et barn har specielle behov og individuelle behov.... Sorry jeg er flueknepper, men bliver altså ved med at tænkte i handicap baner, når du bruger ordet "specielle" :-)
Men er enig i det du skriver (som jeg har markeret med fed). Derfor jeg skriver det med at man må veksle imellem de forskellige børn, så de også kan "få nogle relationer på tværs" i stedet for at de nærmest bliver ekskluderet....
Anmeld