Er det ok at pædagoger gør forskel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2011

qp

Man kan jo så sige at alle bliver store og når at få de oplevelser som er alderbestemte og udvalgt ud fra dette kriterie.

Jeg synes tanken er smuk og kan godt følge pædagogerne, men jeg tænker om det skader mere end det gavner disse børn i forhold til at være inkluderet eller om man skaber større eksklusion?

Jeg synes din måde, at tænke inklusion vs eksklusion ifht. små børn er upassende? da jeg mener du gør det til det problem det jo ikke er.... Hvis man vil se det som værende et problem, ja så bliver det sådan. 

Jeg synes absolut ikke at engageret faglighed er noget problem ifht gruppedeling

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2011

eElak

Eva. skriver:

Moderen sagde det var fra ressourcesvage familier...og som jeg tolker det må det være børn hvor der ikke er midler til sådanne ture, altså ikke i forhold til hvordan børnene fungerer i institutionen, men kun ud fra hvilke oplevelser de har mulighed for eller ikke har..

Udover det, så vil jeg mene at alle børn har specielle behov og brug for at blive set som det individ de er og ikke bare en del af en gruppe... at vælge en hel gruppe børn som alle har samme begrænsninger, det er for mig at se ikke at tage hensyn til det enkelte barn...men altså, jeg kan jo godt følge pædagogerne og jeg synes faktisk det er flot man kan give disse børn en oplevelse, udover det så kan jeg ikke se hvordan man ellers skulle gøre, hvis midlerne i sfo'en, som de jo er, er små..

Tror bare jeg holder på det jeg skrev før - det var nemlig skrevet udfra det som du faktisk også svarer på.

Men der er altså stor forskel på om et barn har specielle behov og individuelle behov.... Sorry jeg er flueknepper, men bliver altså ved med at tænkte i handicap baner, når du bruger ordet "specielle" :-)

Men er enig i det du skriver (som jeg har markeret med fed). Derfor jeg skriver det med at man må veksle imellem de forskellige børn, så de også kan "få nogle relationer på tværs" i stedet for at de nærmest bliver ekskluderet....

Anmeld

7. juni 2011

musse1

Eva. skriver:

Præcis...men jeg kender til flere forældrepar der feks tager ud med de andre børn når det ene er på tur med venner osv..

okay, det gad jeg godt nok ikke. godt at man er forskellig

de må godt lærer at nogle gange oplever de andre noget, og så andre gange oplever de noget.

Anmeld

7. juni 2011

Aves.

KaLee skriver:

Tror bare jeg holder på det jeg skrev før - det var nemlig skrevet udfra det som du faktisk også svarer på.

Men der er altså stor forskel på om et barn har specielle behov og individuelle behov.... Sorry jeg er flueknepper, men bliver altså ved med at tænkte i handicap baner, når du bruger ordet "specielle" :-)

Men er enig i det du skriver (som jeg har markeret med fed). Derfor jeg skriver det med at man må veksle imellem de forskellige børn, så de også kan "få nogle relationer på tværs" i stedet for at de nærmest bliver ekskluderet....

Så ville jeg skrive børn med nedsat funktionsevne , det være så fysisk som mentalt eller med sygdomme...men børn med specielle behov er lige såvel det sensitive forsigtige barn som det er det barn der skal have tingene af vide meget konkret og direkte, bare for at nævne nogle...for mig at se er børn med specielle behov dem der ikke bare fungerer i den store gruppe....

Anmeld

7. juni 2011

eElak

Eva. skriver:

Så ville jeg skrive børn med nedsat funktionsevne , det være så fysisk som mentalt eller med sygdomme...men børn med specielle behov er lige såvel det sensitive forsigtige barn som det er det barn der skal have tingene af vide meget konkret og direkte, bare for at nævne nogle...for mig at se er børn med specielle behov dem der ikke bare fungerer i den store gruppe....

Helt enig, og det er jo det inklusionen ønsker at de skal... På nogle måder godt, men på andre måder også skidt..

Anmeld

7. juni 2011

Aves.

KaLee skriver:

Helt enig, og det er jo det inklusionen ønsker at de skal... På nogle måder godt, men på andre måder også skidt..

Hvis ikke der er midler og muligheder for at skabe et inkluderende miljø, så ville det være ideelt med institutioner som var forskellige og havde fokus på forskellige områder, så man kan finde det bedste til netop det barn man har..som det er har man jo intet valg og hvis ikke stedet kan rumem barnet, så er det bare ærgerligt....inklusion kan jo nemt blive at presse børnene ind i en ramme uden at tage hensyn til lige netop barnet...ved ikke om det giver mening?

Anmeld

7. juni 2011

eElak

Eva. skriver:

Hvis ikke der er midler og muligheder for at skabe et inkluderende miljø, så ville det være ideelt med institutioner som var forskellige og havde fokus på forskellige områder, så man kan finde det bedste til netop det barn man har..som det er har man jo intet valg og hvis ikke stedet kan rumem barnet, så er det bare ærgerligt....inklusion kan jo nemt blive at presse børnene ind i en ramme uden at tage hensyn til lige netop barnet...ved ikke om det giver mening?

Giver meget mening, for det er det samme jeg har tænkt på - og oplever nu at normalskolerne skal tage flere børn med specialbehov (i min optik) ind hvor de bliver meget pressede...

Anmeld

7. juni 2011

Aves.

KaLee skriver:

Giver meget mening, for det er det samme jeg har tænkt på - og oplever nu at normalskolerne skal tage flere børn med specialbehov (i min optik) ind hvor de bliver meget pressede...

Ja...inklusionstanken er rigtig god, men det koster altså penge og sparer intet på kort sigt men på den lange bane tror jeg der er meget at tjene såvel på det menneskelige plan som på det økonomiske.

Ved at Gentofte kommune har en succesfuld inklusion i praksis men de har ogs ofret de penge der skulle..

Ps..sidder med bachelor omhandlende inklusion og individualitet....og nu har jeg da vidst lidt til oplægget..

Anmeld

7. juni 2011

eElak

Eva. skriver:

Ja...inklusionstanken er rigtig god, men det koster altså penge og sparer intet på kort sigt men på den lange bane tror jeg der er meget at tjene såvel på det menneskelige plan som på det økonomiske.

Ved at Gentofte kommune har en succesfuld inklusion i praksis men de har ogs ofret de penge der skulle..

Ps..sidder med bachelor omhandlende inklusion og individualitet....og nu har jeg da vidst lidt til oplægget..

Så skulle du næsten interviewe de personer herinde som sidder og er ved at lave specialpakken til Københavns kommune om inklusion og PPR ;-)

Anmeld

7. juni 2011

Aves.

KaLee skriver:

Så skulle du næsten interviewe de personer herinde som sidder og er ved at lave specialpakken til Københavns kommune om inklusion og PPR ;-)

Ja, ville jeg også rigtig gerne...men jeg skal aflevere på fredag og i fredags ændrede jeg emnet så skal lave bachelor på en uge...er lidt presset...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.