Eva. skriver:
jeg har lige erfaret (en mor fra min søns klasse fortalte det), at den sfo min søn går i tager på ture...disse ture foregår ved at visse børn prikkes ud og kommer med...ikke noget der går på tur, men dem de mener har mest brug for det, de udsatte børn med ressourcesvage/mindrebemidlede familier de kommer afsted men ikke de andre børn...
Hvad synes I om denne metode...?
jeg syns faktisk ik det er helt fair, for klart man skal se, de børn som har et særlig behov. men samtidig mener jeg også, de måske ik lige frem kan se, hvem der har penge til det ene og det andet, og hvem der ikke har. alser mener nogle har måske ik så meget at rykke rundt på, men priotere, at deres børn oplever ting og andre har måske endelig råd, men priotere og bruge penge på noget andet.
kunne forstå, hvis det var nogle børn, som har nogle social problemer eller andet, at de så gik en tur med nogle få børn af gangen. men hvis det er pga. hvad forældrene har økonomi til bryder jeg mig ik om det, og mener heller ik det skal være på sådan nogle ture, hvor det koster penge at komme ind, for klart, de steder vil alle børn da gerne hen
efter min mening burde det gå på skift, bryder mig ik om lige præcis den forskels behandling, men er måske bare mig.
ved min søns sfo sidste år, lavede en tur, hvor mange var på ferie, og de børn som var tilbage kom i knuthenborg, og det syns jeg sagtens de kan gøre.
de kommer også i svømmehallen om vinteren, men der går det på skift.
når bliv lige lidt lang