Baby Mode og dodninge hoveder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2008

Honningblomst

Stumpen skriver:

Det er jo din mening at det er det Netop det du skriver om pirater, det synes jeg om æblerne, så dejligt at vi har hver vores mening om det.. Ellers blev ungerne sku for ens at se på
Jeg ved egentlig ikke hvad jeg synes om de pirater, de er vel lige så undskyldige som æblerne... Men jeg har en klar mening om de play boy bunny'er som Lise skriver om, dem synes jeg hverken passer på en 12 årig pige eller på min 46 år gamle snigermor
Anja

Jamen jamen jamen...er det ikke det jeg hele tiden ha sagt,...det handler om hvad og hvilke signaler vi som forældre sender, da det jo er os der bestemmer hvad vores børn er iklædt.
Heldigvis har jeg kun et barn som endnu ikke vælger sit tøj, så snart slipper jeg.
Og ang. de trøjer til piger på 12, så sender de jo intet signal, da de ikke har den for-forståelse vi har for eks. Play boy bunny...men hvis jeg gik i sådan en, så ville jeg nok sende et lidt andet signal-griner- et sørgeligt et af slagsen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2008

Stumpen

I min verden sender de meget mere signal end pirater og æbler.. For begge dele er for mig uskyldig.. Pirater er for mange børn leg...
Du har ret i at 12 årige piger nok ikkev ed hvilket signal de sender, men det ved forældrene... og for nogen/de forkerte, der ser det, er det lig med sex...... og nogen får måske lyster af det som ikke er acceptable... Lyster som jeg -groft sagt- mener forældre tillader dem at få ved at give deres små piger lov til at gå i den slags tøj...
Men det er blot min mening
Anja..

Anmeld

25. november 2008

Honningblomst

I min verden sender de meget mere signal end pirater og æbler.. For begge dele er for mig uskyldig.. Pirater er for mange børn leg...
Du har ret i at 12 årige piger nok ikkev ed hvilket signal de sender, men det ved forældrene... og for nogen/de forkerte, der ser det, er det lig med sex...... og nogen får måske lyster af det som ikke er acceptable... Lyster som jeg -groft sagt- mener forældre tillader dem at få ved at give deres små piger lov til at gå i den slags tøj...
Men det er blot min mening
Anja..

Det jeg mente var forskellen var at jeg signalerer noget igennem mine børns tøj så længe jeg suverænt bestemmer hvad de iklædes...MEN, når selv de vælger så er det dem der signalerer...Og som Anders Matthesen så smukt siger: " Så skal børn kunne hoppe rundt med røven bar og en bluse hvorpå der står TAG MIG, uden man som voksent menneske tænker på andet end at spørge om barnet vil have et stykke kage!!"
Udover det så tror jeg ikke på at pædofile ser på sådanne signaler som tøj...det er jo desværre den søde uskyldige barnekrop og hvad dertil hører de tænder på...føj..
Knus Eva.som synes det er en meget interessant debat det her.

Anmeld

25. november 2008

Stumpen

Jeg er helt enig med ham, for ja gu burde de kunne det!!! Jeg vil til dels give dig ret, men jeg tror så også bare at de bunny-kaniner og evt. tøjets stil er med til at tænde nogle ting (som i forvejen er der) i de forkerte personer..
Og jo når de bestemmer tøjer, er det dem dem der signalere, men vi giver dem jo lov og måske skal vi som forældre så fortælle de små piger hvad playboy bunnyen står for, når de nu ikke ligger inden med for-forståelsen om hvad den indebærer/signalere...
Anja..

Anmeld

25. november 2008

Honningblomst

Jeg er helt enig med ham, for ja gu burde de kunne det!!! Jeg vil til dels give dig ret, men jeg tror så også bare at de bunny-kaniner og evt. tøjets stil er med til at tænde nogle ting (som i forvejen er der) i de forkerte personer..
Og jo når de bestemmer tøjer, er det dem dem der signalere, men vi giver dem jo lov og måske skal vi som forældre så fortælle de små piger hvad playboy bunnyen står for, når de nu ikke ligger inden med for-forståelsen om hvad den indebærer/signalere...
Anja..

Jeg tror desværre ikke tøjet har betydning....bare prøv at se på hvilke mennesker der voldtages og hvornår og hvilke børn der udsætte for pædofile...og der synes jeg ikke der er nogen sammenhæng.
Jeg kan ikke rigtig hidse mig op over det....det er jo bare børn og skal tolkes fra børnenes verden og ikke vores...
Knus Eva..

Anmeld

25. november 2008

Stumpen

Eva skriver:

Jeg tror desværre ikke tøjet har betydning....bare prøv at se på hvilke mennesker der voldtages og hvornår og hvilke børn der udsætte for pædofile...og der synes jeg ikke der er nogen sammenhæng.
Jeg kan ikke rigtig hidse mig op over det....det er jo bare børn og skal tolkes fra børnenes verden og ikke vores...
Knus Eva..

Men det tror jeg..
Og ja de skal tolkes ud fra deres verden, men bliver de nu også altid det?? Anja

Anmeld

25. november 2008

Honningblomst

Stumpen skriver:

Men det tror jeg..
Og ja de skal tolkes ud fra deres verden, men bliver de nu også altid det?? Anja

Tror slet ikke den holder-smiler- men må da så bare håbe det ikke er de blsuer der er in når din datter er 13 år, for så får du en dejlig kamp du skal kæmpe der-griner

Anmeld

25. november 2008

Stumpen

Eva skriver:

Tror slet ikke den holder-smiler- men må da så bare håbe det ikke er de blsuer der er in når din datter er 13 år, for så får du en dejlig kamp du skal kæmpe der-griner

Så meget som hun prøver grænser af lige nu, så vil jeg være klar og i træning til kamp
Anja..

Anmeld

25. november 2008

Honningblomst

Stumpen skriver:

Men det tror jeg..

Og om de tolkes sådan...alt kan jo tolkes og mistolkes...især hvis man er syg i hovedet og lige netop det faktum gør at jeg ikke går og ændre mig eller mine af frygt for hvad andre kunne få ud af det...er de syge nok, så gør de det, play boy bunny trøje eller ej.
Men ja, man skal da forklare sine børn hvad de signalerer, men det gælder jo bare alle områder og hele vejen op gennem deres opvækst.
Knus..

Anmeld

25. november 2008

eliasogmor

altså elias har også dødningehoveder på sit værelse..da han har palle pirat, gulv dutter.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.