Emmaljunga Combi og bil - erfaring søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Ditte_Marie skriver:

Har i fundet en lejlighed?
Jeg gider næsten ikke at flytte - det er så dyrt og huslejen her er så billig

Ville helst have rækkehus med lille have

Nej men vi søger og overvejer at købe hvis det kan lade sig gøre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

lilledittemor

Rosa skriver:

Den var MEGAtung i forhold til så mange andre vogne, og selvom den er smuk er den bare uhandy. Det er små ting man først bemærker når man HAR fået en baby der vejer over 6 kg, for jeg synes ikke det var slemt i starten - havde jo heller ikke noget at sammenligne med. Den er tung at dreje med, få over kantsten eller op ad selv små stigninger, og i snevejr var det helt slemt - der var jo meget sne sidste år. Jeg valgte helt klart udfra udseendet dengang, og bildte mig ind at fordi den var lille var den sikkert nem at håndtere, men der tog jeg fejl... 

Og så læste jeg at liggemålet var fint op til 3 år, men det er en fedeste løgn  

En anden ting er at der ikke er plads til en lift i den. Jeg tænkte at det var ligemeget fordi kassen let kan klikkes af - men den vejer et ton med baby i, er træls at klikke af og på 5 gange om dagen, og jeg savnede bare at have en lift der var mindre end kassen så baby følte sig tryg og lettere at løfte op og bære bebs rundt i. 

Ja, det er rigtig uhandy at den skal klikkes af og på..

Men kan man ikke købe lift? - for det havde min niece i sin

men åh hvor er de bare fine at se på

Anmeld

1. juni 2011

lilledittemor

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Nej men vi søger og overvejer at købe hvis det kan lade sig gøre. 

God idé - det har vi også snakket om...
Specielt nu hvor priserne er i bund.

Anmeld

1. juni 2011

Rosa skriver:

Den var MEGAtung i forhold til så mange andre vogne, og selvom den er smuk er den bare uhandy. Det er små ting man først bemærker når man HAR fået en baby der vejer over 6 kg, for jeg synes ikke det var slemt i starten - havde jo heller ikke noget at sammenligne med. Den er tung at dreje med, få over kantsten eller op ad selv små stigninger, og i snevejr var det helt slemt - der var jo meget sne sidste år. Jeg valgte helt klart udfra udseendet dengang, og bildte mig ind at fordi den var lille var den sikkert nem at håndtere, men der tog jeg fejl... 

Og så læste jeg at liggemålet var fint op til 3 år, men det er en fedeste løgn  

En anden ting er at der ikke er plads til en lift i den. Jeg tænkte at det var ligemeget fordi kassen let kan klikkes af - men den vejer et ton med baby i, er træls at klikke af og på 5 gange om dagen, og jeg savnede bare at have en lift der var mindre end kassen så baby følte sig tryg og lettere at løfte op og bære bebs rundt i. 

Jeg har bestilt en lift der passer til? 

Anmeld

1. juni 2011

Rosa

Selvfølgelig er det OK du skriver det. Vil da gerne have så mange erfaringer som muligt. Gode som dårlige.

Jeg synes umiddelbart den virker ret let at køre med? Tror også det er svært at vide præcis inden man selv har haft hånd på vognen i noget tid. Hvilke modeller synes du er bedre? Nu er jeg jo nysgerrig selv om jeg indtil videre holder fast i Emmaljunga 

Det er den slet ikke. Jeg syntes også at den var let FØR der kom baby og træthed osv ind i billedet. 

Min veninde fik en ny Brio-vogn foræret inden hun fødte og hun var så ked af det for det var slet ikke den type vogn hun drømte om, men hun havde heller ikke råd til at købe en anden. Men da vores unger kom så var jeg vildt misundelig på hende for den vejede bare ingenting, var SÅ lækker at køre med selv i frost og sne, og så havde den masser af plads. 

Jeg har nu selv købt en Brio klapvogn og vi ELSKER den selvom den måske ikke er nær så designlækker som Emmaljungaen.

Når det første sus over at køre rundt med en smuk vogn med dejlig baby i har lagt sig, så vil man virkelig bare gerne have en vogn der kører let og nemt, og jeg kan virkelig ikke anbefale Emmaljungas combivogn... 

Anmeld

1. juni 2011

Rosa

Jeg har bestilt en lift der passer til? 

Fair nok. Men den kan kun akkurat klemmes ned i - den er egentlig lavet til de store Emmaljungavogne, men med hård hånd kan den da godt "presses" ned i. Desværre har vores venner haft en rigtig dårlig oplevelse med de lifte - bærestropperne overlapper kalechen og trykker den ud af facon når man løften baby i den 

Anmeld

1. juni 2011

Rosa

Ditte_Marie skriver:

Ja, det er rigtig uhandy at den skal klikkes af og på..

Men kan man ikke købe lift? - for det havde min niece i sin

men åh hvor er de bare fine at se på

Jo man kan - læs gerne mit svar til Alexis herover 

Anmeld

1. juni 2011

Rosa skriver:

Det er den slet ikke. Jeg syntes også at den var let FØR der kom baby og træthed osv ind i billedet. 

Min veninde fik en ny Brio-vogn foræret inden hun fødte og hun var så ked af det for det var slet ikke den type vogn hun drømte om, men hun havde heller ikke råd til at købe en anden. Men da vores unger kom så var jeg vildt misundelig på hende for den vejede bare ingenting, var SÅ lækker at køre med selv i frost og sne, og så havde den masser af plads. 

Jeg har nu selv købt en Brio klapvogn og vi ELSKER den selvom den måske ikke er nær så designlækker som Emmaljungaen.

Når det første sus over at køre rundt med en smuk vogn med dejlig baby i har lagt sig, så vil man virkelig bare gerne have en vogn der kører let og nemt, og jeg kan virkelig ikke anbefale Emmaljungas combivogn... 

Brio Combi er bare endnu mindre end Emmaljunga. Jeg må se om jeg skal ned og trille med vognen i butikken igen. Det er jo svært at finde rundt i den jungle.  

Tak for råd, jeg tager det helt sikkert med i overvejelserne. 

Anmeld

1. juni 2011

Rosa

Brio Combi er bare endnu mindre end Emmaljunga. Jeg må se om jeg skal ned og trille med vognen i butikken igen. Det er jo svært at finde rundt i den jungle.  

Tak for råd, jeg tager det helt sikkert med i overvejelserne. 

Jo, men skal det være en combi? De bliver virkelig bare (efter min mening) ALT for små på ingen tid selvom butikkerne lovede noget andet. Jeg fik jo en lille fyr på 3 kg, men efter 6-7 mdr var han allerede ved at være for stor/lang til at jeg synes det var ok... I dag kunne jeg aldrig drømme om at købe en kombivogn selvom jeg havde alle argumenterne på plads dengang... Little did I know...

Anmeld

1. juni 2011

Rosa skriver:

Fair nok. Men den kan kun akkurat klemmes ned i - den er egentlig lavet til de store Emmaljungavogne, men med hård hånd kan den da godt "presses" ned i. Desværre har vores venner haft en rigtig dårlig oplevelse med de lifte - bærestropperne overlapper kalechen og trykker den ud af facon når man løften baby i den 

Hmm øv  Det håber jeg da ikke bliver tilfælde for os. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.