madpakker-hvad sker for forældrer??!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

A.

Albertesmor skriver:

det er så lige præcis af den grund jeg reagere på dit indlæg for jeg synes kun dit indlæg har et formål  nemlig at angribe dem der ikke servere det samme som dig i deres barns madpakke.

Over and out

ne jjeg har ikke tænkt mig at angribe nogen men dejligt at læse at du svarer kun for at angribe men lige meget jeg har spurgt om andres mening hvad de synes om sådan mad i madpakker og ikke hvad de synes om rollen som forældre det er to forskellige ting i mine øjne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

slettet_7530

A. skriver:

ne jjeg har ikke tænkt mig at angribe nogen men dejligt at læse at du svarer kun for at angribe men lige meget jeg har spurgt om andres mening hvad de synes om sådan mad i madpakker og ikke hvad de synes om rollen som forældre det er to forskellige ting i mine øjne

Jeg angriber dig ikke du føler det bare sådan.

Nej jeg har ikke samme mening som dig og får det aldrig nogensinde, der er ikke noget der vedkommer mig mindre vigtigt end hvad de andre unger har med i deres madpakker (her taler vi stadig skole da min datters inst får mad).

Jeg blev bare en smule irriteret da jeg synes dit indlæg havede karakter af fordømmelse overfor børnens madpakker altså deres forældres valg  havde jeg nu kunnet spore en snert af reel bekymring i dit indlæg havde jeg svaret dig helt og aldeles anderledes.

Må jeg forslå at de på din arbejdsplads vedtager en kostpolitik der siger nul wienerbasser og chips i madpakken da jeg kan forstå det er et stort problem, jeg har aldrig nogensinde stødt på de ting i en madpakke i en børnehave, men det må i da gøre noget ved, og det er relativt nemt

Anmeld

28. maj 2011

malenes

Kirle skriver:

Hvad så hvis det er økologisk totallækker italiensk pizza? Ville det være ok?

Ej driller bare

Jeg synes ikke at pizza hjemmelavet eller købt hører til i madpk hver dag. Og i forhold til de andre børn. Også heller ikke pølsemix - som jeg ikke aner hvad er - fra grillen. Men jeg synes nu heller ikke at ostehaps er passende spise for en lille - heller ikke en mælkesnitte. Kage og røde pølser kunne jeg bestemt heller ikke finde på at give med. Kort sagt finder jeg meget "madpakkerelateret og børnevenlig mad" overhovedet ikke er egnet spise for børn. Men jeg har også masser af overskud til at lave grøntspyd og vegetariske postej osv. og ingen ved hvordan der står til hjemme hos drengen.Jeg skal ikke kunne sige om jeg ville vælge det samme hvis jeg stod i den situation.

Måske du burde lufte din bekymring med de faste pædagoger på hans stue? For måske er der noget mere eller andet på færde end "bare" en knap så sund madpakke. Det må de faste kunne bedømme.

ej helt ærlig

jeg ville sku blive mega tosset vis der kom en ande forælder hennd til mig i min søns børnehave og sagde til mig at min søns madpakke ikke var" børnevenlig" madpakke bare fordi han har pissa med enagn imellem

det sker nemlig også at min søn enten får et stykke pizza(hjemmelavet) med i hans madpakke også ostehaps med da han elsker ostehaps eller rosiner

og kan ikke se det forkerte i at børn engang imellem har lidt lækkkert med i madkassen isted for altid en flad rugbrødsmad

og så er  det heller ikke andres forælder problem hvad min søn får med i madkassen

BARE MIN MENING

og i nogle børnehaver laver de jo også både pizze/børger eller pasta og kødsauce på en maddag det gør de i min søns børnehave ca hver 2 mdr

Anmeld

28. maj 2011

Miss T

malenes skriver:

ej helt ærlig

jeg ville sku blive mega tosset vis der kom en ande forælder hennd til mig i min søns børnehave og sagde til mig at min søns madpakke ikke var" børnevenlig" madpakke bare fordi han har pissa med enagn imellem

det sker nemlig også at min søn enten får et stykke pizza(hjemmelavet) med i hans madpakke også ostehaps med da han elsker ostehaps eller rosiner

og kan ikke se det forkerte i at børn engang imellem har lidt lækkkert med i madkassen isted for altid en flad rugbrødsmad

og så er  det heller ikke andres forælder problem hvad min søn får med i madkassen

BARE MIN MENING

og i nogle børnehaver laver de jo også både pizze/børger eller pasta og kødsauce på en maddag det gør de i min søns børnehave ca hver 2 mdr

Hun har da på ingen måde ret til at bedømme nogen som helst ud fra, hvad hun har set på 5 minutter og såvidt jeg ved er det ikke ulovligt.

Og hvis A, som hun siger selv arbejder i en bh, hvor hun tit har set det, så kan jeg slet ikke forstå, at det nu kommer som et chok.

Anmeld

28. maj 2011

Miss T

Kirle skriver:

Jeg mener skam ikke at de faste skal informere hende men at hun skal informere dem

Hun har da på ingen måde ret til at bedømme nogen som helst ud fra, hvad hun har set på 5 minutter og såvidt jeg ved er det ikke ulovligt.

Og hvis A, som hun siger selv arbejder i en bh, hvor hun tit har set det, så kan jeg slet ikke forstå, at det nu kommer som et chok.

Anmeld

28. maj 2011

Miss T

malenes skriver:

ej helt ærlig

BARE MIN MENING

Sorry, det skulle være svar til kirle

Anmeld

29. maj 2011

mette-mus

Albertesmor skriver:

Det er meget muligt du ser det sådan, til gengæld synes jeg det er utroligt fordømmende at starte i en ny børnehave og stemple de andre børn og deres forældre på de andre børns madpakker, det synes jeg er meget umodent og jeg vil mene at man har, eller burde have andre ting at tænke på som ny mor i ny inst. 

det mindste burde man lige stikke en finger i jorden når døren dårligt er nået at lukke bag en.

Måske man skulle feje foran egen dør i første omgang -heksejagten er i hvert falde usmagelig efter min mening.

Og man kan sagtens være uenig med andre mennesker uden at skulle føre den tone.

Anmeld

29. maj 2011

slettet_7530

Måske man skulle feje foran egen dør i første omgang -heksejagten er i hvert falde usmagelig efter min mening.

Og man kan sagtens være uenig med andre mennesker uden at skulle føre den tone.

Jeg vil godt vide hvad du mener med at feje for egen dør 

Her er indlægget som det blev skrevet:

Har oplevet flere gang at børnene i min drenges bh har vilde ting i sin madpakke en dag  var det en drang som haft pølsemix med og idag sidder en og guffer pizza det kan man ikke tillade at give sit barn i madpakke hva tænker de på?? eller er det bare mig som er sippet?

Smileyerne er i mine øjne utroligt nedladende samt ordende det kan man ikke tillade at give sit barn i madpakken hvad tænker de på ??

Hvem er den rette til at dømme hvad de andre børn skal have med i madpakken?? hun spørger om hun er sippet og hun får flere svar der indikere nøjagtigt det samme som mine  samt at trådstarter begynde at blande ind i hvad hun ser på sit job, hvilket jeg egentligt synes er sagen ret uvedkommende, for det var ikke det indlægget gik på i første omgang så i mine øjne et forsøg på at retfærdiggøre hendes holdninger endnu mere , ikke bare som mor men også som professionel.

Igen havede indlægget karakter af reel bekymring havede jeg svaret helt og aldeles anderledes, men jeg læste det som en bedrevidende adfærd, derfor skrev jeg som jeg gjorde .

Anmeld

29. maj 2011

<3

Miss T skriver:

Jeg synes at alle har ret til deres mening. Og hvis hun reagerer jamen så reagér ordentligt og snak med de rette personer, de faste pædagoger, modsat forældre eller herinde

Anmeld

29. maj 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg kan ærlig talt ikke forstå at du er chokeret over drengens madpakke.

Spiser I aldrig selv pølsemix eller pizza derhjemme?! At man vælger at give sit barn det med i madpakken synes jeg er fint. Jeg giver selv min egen datter Pizza med ind imellem. Så længe hun ellers får en sund og varieret madpakke / kost i det hele taget, kan jeg virkelig ikke se problemet. Så ja, i min verden er du bare sippet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.