Hvor meget slik, chokolade, kage spiser i i løbet af en uge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Isabella_mor

FrkT skriver:

Så var det måske godt nok at jeg skrev det Tror der er rigtig mange mennesker som render rundt og er det uden at de ved det...

hvordan finder man ud af om man er det?? er det ens stofskifte eller hvordan?? 

mit stofskifte er RIMELIG højt.. min blodprocent er i orden, mit blodtryk og mit blodsukker er normalt.. så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Lou87

smillaluna skriver:

Godt gået!!!!

Thanks
Men det holder godt nok også hårdt

Anmeld

26. maj 2011

Minmio

Jeg tror at jeg mangler den søde tand Slik og sådan noget siger mig ikke meget, men jeg elsker dog sodavand men igen kun en gang imellem.

Forstå mig rigtigt vi spiser da slik og sådan noget en gang imellem, men det er bestemt ikke en vane. En åben slikpose kan stå på bordet i en uge hjemme hos os. 

Anmeld

26. maj 2011

FrkT

isabellamor skriver:

hvordan finder man ud af om man er det?? er det ens stofskifte eller hvordan?? 

mit stofskifte er RIMELIG højt.. min blodprocent er i orden, mit blodtryk og mit blodsukker er normalt.. så?

Det handler om din fedtprocent, altså hvor stor en del (i procent) af din krop der består af fedt. Og den kan du få målt hos en diætist, på diverse motionscentre, ved lægen, ja mange steder faktisk. Og du kan sagtens have fint blodsukker og alt det andet du skriver og alligevel have en høj fedtprocent. Jeg er selv ret overbevist om at min fedtprocent er ret høj, selvom jeg ikke har fået den målt, men jeg ved at mit blodsukker er super duper sundt, så det behøver slet ikke hænge sammen - blodsukker måler jo sukker i blodet, hvor det andet ikke handler om sukker men om fedt, to vidt forskellige ting.

Anmeld

26. maj 2011

Siljes Mor

Lou87 skriver:

Første gang jeg sku tabe mig havde jeg det på fuldstændig samme måde!! Ca. på 2-3 dagen der gik min krop fuldstændig "sukker" kold som jeg kaldte det... Jeg fik det så dårligt!! Ja sådan nærmest influenza agtigt... Puha!! Men det er pga kroppen skriger efter den sukker du er van til og putte i den... Jeg gik før i seng den aften for at glemme hvor dårligt jeg havde det og bare sove...
Og allerede i løbet af næste dag der hjalp det.
Man skal bare lige OVER bakken og vinde over sukkeret...

Var blot for at fortælle du ik var alene og hvis du fik mod på det igen, så skal du bare lige overvinde det..  

Ja, okay, som en anden også skrev så tog det ca 7 dage for at afgifte kroppen for sukker. Men så er det bare og kæmpe videre, og tage den kolde tyrker som det er, og komme på den anden side... Mon ikke jeg skulle gøre et forsøg inden så længe så igen ?

Anmeld

26. maj 2011

samantha1986

smillaluna skriver:

Jeg spiser alt for meget. Skal virkelig til at have hold på det.

Elsker chokolade! Spiser det faktisk hver dag. Kan blive i helt dårligt humør hvis ikke vi har noget i huset.

Har før prøvet at erstatte det med gulerødder, ananas, nødder osv. men det er bare ikke det samme.

Hvor mange søde sager spiser i ca i løbet af en uge? Er det hver dag? Og hvad spiser i?

Kan jeg komme til det spiser jeg slik, chokolade, kage eller chips hver dag. ikke det hele den samme dag selvfølgelig. Kan blive vanvittig hvis ikke jeg får det. Og det værste er at jeg skjuler det for kæresten fordi han har sagt slut nu skal jeg ikke spise det mere. Men jeg får bare ikke dårlig samvittighed over det

Anmeld

26. maj 2011

Isabella_mor

FrkT skriver:

Det handler om din fedtprocent, altså hvor stor en del (i procent) af din krop der består af fedt. Og den kan du få målt hos en diætist, på diverse motionscentre, ved lægen, ja mange steder faktisk. Og du kan sagtens have fint blodsukker og alt det andet du skriver og alligevel have en høj fedtprocent. Jeg er selv ret overbevist om at min fedtprocent er ret høj, selvom jeg ikke har fået den målt, men jeg ved at mit blodsukker er super duper sundt, så det behøver slet ikke hænge sammen - blodsukker måler jo sukker i blodet, hvor det andet ikke handler om sukker men om fedt, to vidt forskellige ting.

hvis man tjekker det der bmi. så er mit lavt.. jeg burde veje 60 kg.. jeg vejer kun 54... og de 4 er kilo jeg har taget på i forbindelse med graviditeten, jeg er i fitness.dk tror jeg vil forhøre mig omkring det der med fedtprocenten, bare for at se hvordan det er. men jeg tror ikke det er mega højt.. 

Anmeld

26. maj 2011

FrkT

isabellamor skriver:

hvis man tjekker det der bmi. så er mit lavt.. jeg burde veje 60 kg.. jeg vejer kun 54... og de 4 er kilo jeg har taget på i forbindelse med graviditeten, jeg er i fitness.dk tror jeg vil forhøre mig omkring det der med fedtprocenten, bare for at se hvordan det er. men jeg tror ikke det er mega højt.. 

Det er slet heller ikke sikkert at det er det. Men det er alligevel godt at vide og have i baghovedet at din fedtprocent sagtens kan være/blive ligeså højt som en meget overvægtig person. Og igen, bmi har ingenting med fedtprocent at gøre, den fortæller bare om du, i forhold til din højde, er fed, overvægtig, normalvægtig eller undervægtig..

Anmeld

26. maj 2011

Isabeau

smillaluna skriver:

Jeg spiser alt for meget. Skal virkelig til at have hold på det.

Elsker chokolade! Spiser det faktisk hver dag. Kan blive i helt dårligt humør hvis ikke vi har noget i huset.

Har før prøvet at erstatte det med gulerødder, ananas, nødder osv. men det er bare ikke det samme.

Hvor mange søde sager spiser i ca i løbet af en uge? Er det hver dag? Og hvad spiser i?

Jeg er ikke så meget for søde sager lige nu - er gravid i 12+6, men hellere stærk lakrids og appelsiner - underlig kombination, jeg ved det  

Men faktisk spiser vi altid lidt usundt her aften, når Stella er kommet i seng og vi bare hygger. Enten bare med lidt chips eller lidt slik, nogle gange med noget kage, jeg har bagt. Ikke store mængder, men jo, vi får altid et eller andet til aftenkaffen...

Anmeld

26. maj 2011

Lou87

Siljes Mor skriver:

Ja, okay, som en anden også skrev så tog det ca 7 dage for at afgifte kroppen for sukker. Men så er det bare og kæmpe videre, og tage den kolde tyrker som det er, og komme på den anden side... Mon ikke jeg skulle gøre et forsøg inden så længe så igen ?

Det kan godt være... jeg ved bare jeg fik det på samme måde som dig kan jeg huske, og det hjalp allerede næste dag

Jo hvis du har mod på det, så er det jo bare op på hesten igen..
Men motivationen skal være der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.