hvorfor køres der så tit på børn i mærketøj???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

qp

Dét mærketøj jeg køber, køber jeg fordi jeg synes det er lækker kvalitet, lækkert tøj, fedt design, gode farver og ikke mindst rummeligt. Det billige tøj til drenge i 3 års alderen er som regel røv kedeligt - og finder jeg noget han kan bruge og som lever op til mine krav, så køber jeg det da....

Jeg køber både det billige og mærketøj.

Og jeg ser absolut ikke ned på folk som kun køber billigt tøj - jeg forstår dog bare ikke, at man engang imellem ikke vil ofre lidt penge på lidt lækkert tøj til ens unger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

VNB

MariaE skriver:

Hvorfor køres der så tit heads på folk der køber andet end tøj fra HM, Bilka og tøj og sko??

Bare for at gå over i en hel anden grøft, når der nu er 2 indlæg om hvor overfladisk og sørgeligt det er at børn går i noget andet end det:-)?

Jeg forstår simpelthen ikke at folk skal komme med så mange nedladende kommentarer over børn i lidt dyrere tøj. Det er vel helt og holdent et spørgsmål om at lade folk være i fred, om de så køber tøj det ene eller andet sted.

Jeg disser sørme heller ikke folk fordi de køber Hello Kitty og giver deres børn på selv om jeg personligt synes det er grimt?? eller disser folk og deres børn fordi de kun har råd til HM eller genbrug. Jeg er da flintrende ligeglad, så længe de og deres børn er glade.

Så hvorfor skal alle dem herinde der nyder at købe lidt dyrere tøj til deres børn konstant hagles ned, fordi de er

"forældre der kun går op i image"

Fordi de "blærer sig med at have råd"???

Og nu indlægget om at man klæder sine børn i mærketøj for at de kan få venner ???At man burde kunne få sine børn til at få venner UDEN mærketøj?? Ja, det burde man, men det handler sørme da også om om ens barn har et dejligt vindede væsen eller ej og er en god ven, ikke kun om tøjpriser.

Ud af alle de nedladende kommentarer til de folk der gerne brugederes penge på godt lækkert tøj, kan man jo bare næsten kun konkludere at mange voksne folk kun har negative tanker om børn i "mærketøj" og deres forældre?? det er da heller ikke pænt. 

Det er jo noget pjat.

Lad være med at kalde det mærketøj, kald det lidt dyrere tøj fordi man har råd og lyst til det og så fred være med det

kunne ikke have skrevet det bedre selv!

GIVER DIG FULDSTÆNDIG RET!!!!

har læst de forskellige debatter idag, og tænkte flere gange at det var en MEGET MÆRKELIG holdning der lige pludselig kom frem omkring børn som går i mærketøj....

det er vel ALTID det indre der tæller, og det kan ikke ændres af hivlket tøj man går i...

ER så træt af at forsvare hvorfor mit barn engang imellem har "mærketøj" på!

desuden købes tøjet jo i en god hensigt... og så må folk altså lige huske: DET ER BARE TØJ! det er jo ikke fordi vi sidder og propper vores børn med noget som er sundheds skadeligt eller udsætter dem for noget farligt...

det er en ren og skær smags ting....

Mit barn har BÅDE tøj fra H&M og fra Levis, men lur mig om han ikke skal vokse op og blive en god dreng alligevel... i så fald er det ihvertfalf ikke tøjets skyld...

så TAK fordi du satte ord på mine tanker

Anmeld

24. maj 2011

Fenja09

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad andre gør og hvordan eller hvor mange penge de bruger på tøj til deres børn - det må være op til forældrene at vurdere.

Herhjemme har vi lidt af det hele, både mht babytøj, møbler osv. Hvis jeg kan lide noget fra Ikea eller HM så køber jeg det hvis der er råd til det og det samme gælder de dyrere mærker.

Jeg går ikke op i mærkerne, men ser på det enkelte produkt om det er noget jeg kan lide eller ej. Så kan der stå Katvig eller Mille & Mads i nakken og det er lige meget for mig.

Så intet ondt sagt herfra om forældre der vælger dyrt tøj ect. til deres børn - det må virkelig være op til de enkelte at bestemme hvad de synes er bedst for dem og deres.

/Fenja

Anmeld

24. maj 2011

JonTri

qp skriver:

Dét mærketøj jeg køber, køber jeg fordi jeg synes det er lækker kvalitet, lækkert tøj, fedt design, gode farver og ikke mindst rummeligt. Det billige tøj til drenge i 3 års alderen er som regel røv kedeligt - og finder jeg noget han kan bruge og som lever op til mine krav, så køber jeg det da....

Og jeg ser absolut ikke ned på folk som kun køber billigt tøj - jeg forstår dog bare ikke, at man engang imellem ikke vil ofre lidt penge på lidt lækkert tøj til ens unger?

ENIG... drengetøj til 3 årige er RØV kedeligt... og jaaa kvalitetstøj/mærketøj holder bedre i mine øjne... ville da gerne ALT mine drenges tøj, var god kvalitet, men ak - økonomien tvinger mig i h&m og lign. Bilka bidrager kun til nattøj og bodyer i mine drenges klædeskab.

Og tjaaa er da fuldstændig ligeglad med om folks unger går i det ene eller det andet... jeg køber det, der er fedt i mine øjne

Anmeld

24. maj 2011

Nalle

Jeg tror det har meget at gøre med at nogle folk ikke selv har råd til det, og så synes det at det er " fokert " at andre bruger så mange penge på det.

Kan ikke lige forklare mig på samme måde, som det lige hænger sammen oppe i mit hoved

Jeg går personligt slet slet ikke selv op i om tøjet er mærketøj, hverken til mig selv eller mine børn, jeg køber det tøj jeg falder over som jeg godt kan li, uanset og der står buh eller bøh i tøjet det genere mig ikke, jeg køber heller ikke mærke tøj til mig selv, fordi jeg tit kan finde noget der ligner meget godt til det halve eller mindre, jeg gider ikke bruge en formue på tøj, men derfor blander jeg mig ikke i om alle andre gør

Anmeld

24. maj 2011

skønneunger

Enayia skriver:

Hvor er det dejligt vi lever i et land hvor langt de fleste kan give deres børn tøj på! Så skal de ikke rende med numsen bar!

Anmeld

24. maj 2011

skønneunger

qp skriver:

enig, dog ikke lige den sidste del

det er jo forskelligt hvad man syntes er lækkert tøj, nogen syntes Katvig er lækkert andre syntes H&M er lækkert. så det ser jeg da ikke noget galt i

Anmeld

24. maj 2011

december-babyen

Jeg er en af den som ofte køber mærketøj til min søn.

Mærker som Costbart (bukser til 500 kr), Humör,  Molo, Puma, Nike, Adidas og Hummel.

Ja det er meget dyrt men så køber jeg til gengæld heller ikke så meget af gangen og aldrig over formåen.

Jeg synes folk skal købe det de har det bedst med, i mit tilfælde betyder det utrolig meget at min søn  er velklædt og jeg prioriterer ham over mig selv.

Fred være med os alle som har hvert vores holdning til emnet mærketøj eller ej til vores kære børn

Anmeld

24. maj 2011

Lunae

MariaE skriver:

Hvorfor køres der så tit heads på folk der køber andet end tøj fra HM, Bilka og tøj og sko??

Bare for at gå over i en hel anden grøft, når der nu er 2 indlæg om hvor overfladisk og sørgeligt det er at børn går i noget andet end det:-)?

Jeg forstår simpelthen ikke at folk skal komme med så mange nedladende kommentarer over børn i lidt dyrere tøj. Det er vel helt og holdent et spørgsmål om at lade folk være i fred, om de så køber tøj det ene eller andet sted.

Jeg disser sørme heller ikke folk fordi de køber Hello Kitty og giver deres børn på selv om jeg personligt synes det er grimt?? eller disser folk og deres børn fordi de kun har råd til HM eller genbrug. Jeg er da flintrende ligeglad, så længe de og deres børn er glade.

Så hvorfor skal alle dem herinde der nyder at købe lidt dyrere tøj til deres børn konstant hagles ned, fordi de er

"forældre der kun går op i image"

Fordi de "blærer sig med at have råd"???

Og nu indlægget om at man klæder sine børn i mærketøj for at de kan få venner ???At man burde kunne få sine børn til at få venner UDEN mærketøj?? Ja, det burde man, men det handler sørme da også om om ens barn har et dejligt vindede væsen eller ej og er en god ven, ikke kun om tøjpriser.

Ud af alle de nedladende kommentarer til de folk der gerne brugederes penge på godt lækkert tøj, kan man jo bare næsten kun konkludere at mange voksne folk kun har negative tanker om børn i "mærketøj" og deres forældre?? det er da heller ikke pænt. 

Det er jo noget pjat.

Lad være med at kalde det mærketøj, kald det lidt dyrere tøj fordi man har råd og lyst til det og så fred være med det

Anmeld

24. maj 2011

TinaPina

Vil det ikke altid være sådan?

Dem der har råd køber, og er enten ligeglade med dem der ikke har eller prøver at pakke deres virkelige holdninger og følelser ind i en finere indpakning for at det bliver nemmere at fordøje for andre.

Dem der ikke har råd, er enten ligeglade med dem der har eller prøver at pakke deres virkelig holdning og følelser ind i en finere indpakning for at det bliver nemmere at fordøje for andre.

Det eneste der er væsentlig i denne her sammenhæng for mig er, at det nok mere er forældrenes holdning til mærkevarer der giver sig til udtryk i børnene, end det i virkeligheden er børnene selv. Hvis forældrene ikke gør noget ud af at pointere det er mærketøj, så tror jeg faktisk børn er ret ligeglade.

Min er ikke født endnu, og der ligger da en del Hummel og venter på ham, for det synes jeg bare er drøn smart og skide lækkert. Men der ligger da også basistøj fra HM, Kvickly og Føtex. Sådan bliver det ved med at være, ganske enkelt fordi jeg synes det meste drengetøj er skide kedeligt i "de billige" butikker. Og det er jo helt okay, for det er jo mig der betaler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.