hvorfor køres der så tit på børn i mærketøj???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Isabella_mor

jeg vil mene at jeg tit oplever at eks. tøj fra H&M og føtex og deslige har det med at blive grimt og få dårlig pasform allerede efter 3-4 tøjvaske... 

hvorimod det tøj jeg f.eks har fra Holly eller fra name it eller me too osv.. ikke falmer eller bliver forvasket, eller grimt for den sagd skyld.

og så er det jo smart at hvis man så køber eks., en dragt til 200 kroner kan man sagtens sælge den igen og få måske halvdelen hjem og så har man reelt set kun brugt 100 kroner på den... så hvis man lægger det op på den måde så har man sparet penge og fået kvalitet, som kan holde til at blive brugt igen og igen og igen og igen og igen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

qp

skønneunger skriver:

enig, dog ikke lige den sidste del

det er jo forskelligt hvad man syntes er lækkert tøj, nogen syntes Katvig er lækkert andre syntes H&M er lækkert. så det ser jeg da ikke noget galt i

Lækkert mærkevaretøj så .... hehe

Anmeld

24. maj 2011

Monica

TinaPina skriver:

Vil det ikke altid være sådan?

Dem der har råd køber, og er enten ligeglade med dem der ikke har eller prøver at pakke deres virkelige holdninger og følelser ind i en finere indpakning for at det bliver nemmere at fordøje for andre.

Dem der ikke har råd, er enten ligeglade med dem der har eller prøver at pakke deres virkelig holdning og følelser ind i en finere indpakning for at det bliver nemmere at fordøje for andre.

Det eneste der er væsentlig i denne her sammenhæng for mig er, at det nok mere er forældrenes holdning til mærkevarer der giver sig til udtryk i børnene, end det i virkeligheden er børnene selv. Hvis forældrene ikke gør noget ud af at pointere det er mærketøj, så tror jeg faktisk børn er ret ligeglade.

Min er ikke født endnu, og der ligger da en del Hummel og venter på ham, for det synes jeg bare er drøn smart og skide lækkert. Men der ligger da også basistøj fra HM, Kvickly og Føtex. Sådan bliver det ved med at være, ganske enkelt fordi jeg synes det meste drengetøj er skide kedeligt i "de billige" butikker. Og det er jo helt okay, for det er jo mig der betaler

Må sige mig enig med dig... Så længe at vi ikke siger - dette er noget meget fint dyrt tøj og bla bla...

Men I må gerne pege fingre af mig - ejer ikke et stykke tøj fra H&M eller tøj og sko. Min børn har virkelig meget det i kalder MÆRKETØJ, Hummel, Adidas og la coste poloer, Ecco... Men jeg arbejder i en Sportmaster og kan få det til nogle gode priser, så føler ikke at kompensere for noget.

Vil ikke forsvare noget som helst. Maria E, jeg giver også dig 100 % ret, vi opretter ikke en "Hallo Kitty tøj -  de er dårlige forældre"

Synes at alle har ret til at klæde deres børn på som de vil. Bare tøjet er ret og det passer i størrelsen

Anmeld

24. maj 2011

Laulund87

isabellamor skriver:

jeg vil mene at jeg tit oplever at eks. tøj fra H&M og føtex og deslige har det med at blive grimt og få dårlig pasform allerede efter 3-4 tøjvaske... 

hvorimod det tøj jeg f.eks har fra Holly eller fra name it eller me too osv.. ikke falmer eller bliver forvasket, eller grimt for den sagd skyld.

og så er det jo smart at hvis man så køber eks., en dragt til 200 kroner kan man sagtens sælge den igen og få måske halvdelen hjem og så har man reelt set kun brugt 100 kroner på den... så hvis man lægger det op på den måde så har man sparet penge og fået kvalitet, som kan holde til at blive brugt igen og igen og igen og igen og igen... 

Exactly!

Anmeld

24. maj 2011

morethanperfect

MariaE skriver:

Hvorfor køres der så tit heads på folk der køber andet end tøj fra HM, Bilka og tøj og sko??

Bare for at gå over i en hel anden grøft, når der nu er 2 indlæg om hvor overfladisk og sørgeligt det er at børn går i noget andet end det:-)?

Jeg forstår simpelthen ikke at folk skal komme med så mange nedladende kommentarer over børn i lidt dyrere tøj. Det er vel helt og holdent et spørgsmål om at lade folk være i fred, om de så køber tøj det ene eller andet sted.

Jeg disser sørme heller ikke folk fordi de køber Hello Kitty og giver deres børn på selv om jeg personligt synes det er grimt?? eller disser folk og deres børn fordi de kun har råd til HM eller genbrug. Jeg er da flintrende ligeglad, så længe de og deres børn er glade.

Så hvorfor skal alle dem herinde der nyder at købe lidt dyrere tøj til deres børn konstant hagles ned, fordi de er

"forældre der kun går op i image"

Fordi de "blærer sig med at have råd"???

Og nu indlægget om at man klæder sine børn i mærketøj for at de kan få venner ???At man burde kunne få sine børn til at få venner UDEN mærketøj?? Ja, det burde man, men det handler sørme da også om om ens barn har et dejligt vindede væsen eller ej og er en god ven, ikke kun om tøjpriser.

Ud af alle de nedladende kommentarer til de folk der gerne brugederes penge på godt lækkert tøj, kan man jo bare næsten kun konkludere at mange voksne folk kun har negative tanker om børn i "mærketøj" og deres forældre?? det er da heller ikke pænt. 

Det er jo noget pjat.

Lad være med at kalde det mærketøj, kald det lidt dyrere tøj fordi man har råd og lyst til det og så fred være med det

Kan ikke være mere enig !! Skøønt med sådan et indlæg .. 

Anmeld

24. maj 2011

bullerbassen

MariaE skriver:

Hvorfor køres der så tit heads på folk der køber andet end tøj fra HM, Bilka og tøj og sko??

Bare for at gå over i en hel anden grøft, når der nu er 2 indlæg om hvor overfladisk og sørgeligt det er at børn går i noget andet end det:-)?

Jeg forstår simpelthen ikke at folk skal komme med så mange nedladende kommentarer over børn i lidt dyrere tøj. Det er vel helt og holdent et spørgsmål om at lade folk være i fred, om de så køber tøj det ene eller andet sted.

Jeg disser sørme heller ikke folk fordi de køber Hello Kitty og giver deres børn på selv om jeg personligt synes det er grimt?? eller disser folk og deres børn fordi de kun har råd til HM eller genbrug. Jeg er da flintrende ligeglad, så længe de og deres børn er glade.

Så hvorfor skal alle dem herinde der nyder at købe lidt dyrere tøj til deres børn konstant hagles ned, fordi de er

"forældre der kun går op i image"

Fordi de "blærer sig med at have råd"???

Og nu indlægget om at man klæder sine børn i mærketøj for at de kan få venner ???At man burde kunne få sine børn til at få venner UDEN mærketøj?? Ja, det burde man, men det handler sørme da også om om ens barn har et dejligt vindede væsen eller ej og er en god ven, ikke kun om tøjpriser.

Ud af alle de nedladende kommentarer til de folk der gerne brugederes penge på godt lækkert tøj, kan man jo bare næsten kun konkludere at mange voksne folk kun har negative tanker om børn i "mærketøj" og deres forældre?? det er da heller ikke pænt. 

Det er jo noget pjat.

Lad være med at kalde det mærketøj, kald det lidt dyrere tøj fordi man har råd og lyst til det og så fred være med det

Jeg har fuldt med i nogle af debatterne omkring mærketøj men har ikke skrevet. Da det er for mig lige gyldigt hvad folk putter deres unger i. Og er helt og aldeles lige glad med hvad folk mener.

Jeg har selv været en af dem der bare slet ikke kunne forstå folk kun købte mærketøj / lidt dyrer tøj. Men må også ærligt indrømme at jeg er blevet en af dem . Ikke at jeg ikke købe tøj uden et lidt dyrer mærke.

Jeg køber ofte de lidt dyrere mærker - ikke fordi det er MÆRKET men fordi jeg ganske simpelthen syntes det er fedt & holder bedre. Er blevet en smule træt af at købe tøj som ikke holder til at bliver vasket unden at blive vind & skæv.

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad folk køber til deres unger , om det er dyrt ikke dyrt . Hver mand køber hvad man lyster.

Anmeld

24. maj 2011

bullerbassen

isabellamor skriver:

Lige præsic.

Anmeld

24. maj 2011

132319

Jeg har ikke læst hele tråden -Orker det helt ærligt ikke

Men til spørgsmålet, så forstår jeg ikke at der skal køres på hvilket tøj folk køber og hvorfor.

MEN jeg vil sige at folk der KUN køber mærketøj, er en smule overfladiske. Især når de kommer med kommentaren: "Jeg kunne ALDRIG finde på at købe tøj til mine børn i Føtex, Bilka eller H&M" Det samme gælder folk der har en snævertsynet holdning omkring genbrugstøj.

Folk må gøre som de lyster -Herhjemme er der en blandet landhandel

Anmeld

24. maj 2011

132319

isabellamor skriver:

Her vil jeg lige indskyde at det altså er meget forskelligt

Jeg har en æblebluse fra Småfolk som jeg har købt til Hjalte og efter én vask lignede den l*rt. Nu efter 3 vaske, er den lige til at smide ud Ærgerligt, for jeg er virkelig vild med deres drengetøj men mister lidt for det, når sådan noget sker.

Derimod har han t-shirts til 40 kr fra H&M som nu kører på 2. år, uden hverken at miste farve eller pasform

Anmeld

24. maj 2011

Muffinmus

132319 skriver:

Jeg har ikke læst hele tråden -Orker det helt ærligt ikke

Men til spørgsmålet, så forstår jeg ikke at der skal køres på hvilket tøj folk køber og hvorfor.

MEN jeg vil sige at folk der KUN køber mærketøj, er en smule overfladiske. Især når de kommer med kommentaren: "Jeg kunne ALDRIG finde på at købe tøj til mine børn i Føtex, Bilka eller H&M" Det samme gælder folk der har en snævertsynet holdning omkring genbrugstøj.

Folk må gøre som de lyster -Herhjemme er der en blandet landhandel

jamen der føler jeg mig dejligt fri, for jeg HAR råd til at give mere end 12o kr for et par bukser til mine børn og jeg gør det også. Men samtidig ELSKER jeg genbrug og hjemmestrik fra min mor og faster og svigermor...HERLIGT:-)

Men at gå i lidt dyrere tøj gør hverken mig eller mine børn til snobber der ikke har tid eller evne til at være en kærlig forælder, heldigvis. Jeg gør det fordi jeg KAN:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.