hvorfor køres der så tit på børn i mærketøj???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Dinna88

blomst84 skriver:

Lige præcis!! Længe leve lagersalg

Jep! Ydermere, så køber min søster rigtig meget brugt tøj. Det er billigt og lige så godt. (ja, jeg bruger hende som eksempel fordi jeg ikke selv har børn

Jeg synes det er så kanon træls en debat, fordi mange bare lukker af overfor det. Nu er det jo heller ikke fordi at dem der klæder deres børn i "mærketøj", ser ned på dem der køber tøj fra føtex og bilka. Så generaliserende skal det altså ikke være. 

Og så er der jo lige det med kvaliteten - jeg synes det er helt vildt fedt det min søster gør. Hun sælger tøjet når Maria vokser ud af det. Så hun får altså lige en masse penge tilbage igen. Det kan man ikke særlig ofte med det billige tøj - jeg købte en body til Maria i Tøj&Sko en dag fordi den var SÅ sød, men efter en vask var den forvasket. Så kan den jo ikke sælges videre.

Det handler jo ikke bare "om at ens barn skal se godt ud"....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Loa

Forstår det virkelig heller ikke.....

Det lyder jo nærmest som om folk er misundelige på dem der har råd/prioriterer mærketøj højt..... 

Folk skriver jo at de virkelig ikke forstår det hvorfor folk gider bruge så mange penge på det og bla bla bla... Men hvorfor kan det betyde så meget for folk at de ligefrem gider oprette indlæg omkring det, hvis de vitterligt selv er ligeglad med det??

Jeg gider da ikke forsvare eller undskylde at jeg godt kan lide at bruge penge på mærkevarer tøj til min datter, og jeg ved da godt det kun er mit behov og ikke hendes, det lægger jeg da heller ikke skjul på....

Men når nu jeg har råd og vælger at prioriterer det, er det så ikke kun mit valg?? Jeg vil da aldrig nogensinde lærer min datter at det er vigtigere at have mærketøj end at være en god person, aldrig.... Så kan ikke se hvad det skader.....

Anmeld

24. maj 2011

Wimmie

Fordi jeg synes det er en interessant debat.... naturligvis skal man ikke håne folk fordi de tager nogle valg, man ikke selv tager, men det kan da sagtens undre mig at man som forældre går så meget op i enkelte mærker.

Jeg siger ikke at det kun er en skidt ting - slet ikke, men jeg er bare bange for at den vej samfundet bevæger sig, så kommer børn i yngre og yngre alder til at gå op i at "have det rigtige tøj på" - noget som startede i 14-15 års alderen da jeg var teenager og som jeg ser hos langt yngre "tweens" i dag.

Derfor synes jeg forældrene somme tider gør deres børn en bjørnetjeneste ved at lære dem at gå i de dyreste mærker fra start; fordi de måske bliver forvente og måske kommer til at se ned på de der ikke har råd til disse mærker og måske kun går i tøj fra H&M eller Bilka.

Jeg synes det var hårdt nok som teenager - synes det er synd at se børn gå igennem det samme.

Når det er sagt synes jeg da at mange af de dyrere mærker har noglet enormt sødt tøj, og jeg vil da ikke udelukke at mine børn får noget af den slags tøj, men jeg ved også at jeg ikke vil gå op i mærkerne, men mine børn vil nok få meget blandet tøj fra meget forskellige butikker

PS. Jeg er personligt fuldstændig ligeglad med hvor mange penge folk bruger på tøj til deres børn, det rager ikke mig og jeg ville aldrig dømme folk for det.

Jeg ville da blive langt mere forarget hvis en person skrev, "jeg har brugt 34.000 kr på tøj til mig selv mens mine børn intet får" - se SÅ vil jeg synes der er noget galt med prioriteringen

Anmeld

24. maj 2011

Phoenix

Der er vel hverken noget galt i at købe mærke eller ikke-mærke tøj. Der hvor problemet opstår er, hvis man som voksen får formidlet videre til sine børn, at der er større værdi i at gå i mærketøj og det dermed påvirker børnenes indbydes syn på hinanden og evt er medvirkende til mobning osv.

Anmeld

24. maj 2011

2babygirls

kitty skriver:

Folk må for min skyld købe lige det de har lyst til. Til gengæld håber jeg så på den samme respekt overfor mine valg..

Har man ikke noget godt at sige, så burde man nok bare lukke sylten

Anmeld

24. maj 2011

Aves.

Ditte_Marie skriver:

Men sådan har det jo været længe
I hvert fald siden jeg gik i de små klasser..

Men er enig, det er trist - og synd for de unger der ikke har "mulighed for at blive populære"...

Men jeg synes det er trist og kan stille nogle forældre i en situation hvor ikke de føler sig gode nok eller gør nok for deres børn fordi de ikke har råd til det rigtige mærke. Det er bare lidt tamt, overfladisk, trist at videreføre...

Men jeg tror måske og det kan hænge sammen med det her som Anne Glad er udtaler:"Forældre har dårlig samvittighed over ikke at være nok sammen med ungerne og over at skulle aflevere dem i institution. Men man vil vise sine naboer og veninder, at man har overskud til sine børn. Man kan måske kompensere lidt for og camouflere et manglende tids- og ressourcemæssigt overskud, ved at ens børn ser godt ud og er pæne og lækre i tøjet," siger Anne Glad.

Anmeld

24. maj 2011

Wimmie

Phoenix skriver:

Der er vel hverken noget galt i at købe mærke eller ikke-mærke tøj. Der hvor problemet opstår er, hvis man som voksen får formidlet videre til sine børn, at der er større værdi i at gå i mærketøj og det dermed påvirker børnenes indbydes syn på hinanden og evt er medvirkende til mobning osv.

Exactemundo!

Anmeld

24. maj 2011

Sildefisk

Phoenix skriver:

Anmeld

24. maj 2011

blomst84

Dinna88 skriver:

Jep! Ydermere, så køber min søster rigtig meget brugt tøj. Det er billigt og lige så godt. (ja, jeg bruger hende som eksempel fordi jeg ikke selv har børn

Jeg synes det er så kanon træls en debat, fordi mange bare lukker af overfor det. Nu er det jo heller ikke fordi at dem der klæder deres børn i "mærketøj", ser ned på dem der køber tøj fra føtex og bilka. Så generaliserende skal det altså ikke være. 

Og så er der jo lige det med kvaliteten - jeg synes det er helt vildt fedt det min søster gør. Hun sælger tøjet når Maria vokser ud af det. Så hun får altså lige en masse penge tilbage igen. Det kan man ikke særlig ofte med det billige tøj - jeg købte en body til Maria i Tøj&Sko en dag fordi den var SÅ sød, men efter en vask var den forvasket. Så kan den jo ikke sælges videre.

Lige præcis!! Jeg køber os selv alt tøjet enten brugt, udsalg eller på lagersalg og ja kvaliteten er bare meget meget bedre... Jeg køber også en del fra hogm men efter et par vaske er det helt deformt! Jeg vil gerne stå ved at min datter har mærketøj på uden at skulle stemples som en snob! Sys lidt folk bliver skåret over en kam i debatten

Anmeld

24. maj 2011

Frøken J.

Dinna88 skriver:

Det er jeg faktisk uenig i. Jeg oplever, at RIGTIG mange af dem der går op i mærketøj ser ned på dem, der ikke gør. Ikke alle, og bestemt ikke din søde søster, men mange. Især de der kommentarer om, at tøjet er helt vildt grimt og hvad ved jeg. Og hvorfor man dog ikke køber noget "ordentligt". Det bliver jeg da også sindssygt stødt over, for jeg ville aldrig gå hen til en anden og sige, at jeg sku godt nok synes hendes barn gik i grimt tøj.

Og som jeg har nævnt her i debatten, kender jeg mange i familien der køber det billige tøj, og de har altså ikke problemer med, at de ødelægges i vask

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.