Har fem børn.....og jeg har godt nok ikke råd til at "fodre" dem med mærketøj!! Ofte arver de efter hinanden, eller og så køber vi i H og M, bilka mv. Tøj er og så blandt de store ønsker til fødselsdage og jul.....ja og ikke mindst sko, der er en urimelig dyr post
Min store pige på knap 16, arbejder i hendes fritid og tjener ok, ifht hendes alder. Hun køber nu selv de mærker som hun føler er vigtig for hende. Hun har vel omkring 4000kr udbetalt/mdr og det halve går hendes tøjforbrug. Det har jeg det fint med. Hun ved at hvis hun vil have noget der koster mere end jeg kan afse, må hun selv købe......og det er efterhånden lang tid siden jeg har købt tøj til hende.
Jeg er da ikke itvivl om, at hvis jeg havde flere penge, så fik mine børn også dyrere og bedre varer, både hvad angår tøj, men også cykler mv. Det hele er jo en prioterings sag. og vi må prioterer nogle "vigtigere" ting i vores liv...bla mad, benzin til bilen mv.
Tilgengæld har mine børn lært at sætte pris på de ting de har, og lært den glæde det er ar selv at kunne betale, for egne optjente penge for en ting de længe har ønsket sig!
Anmeld