hvorfor køres der så tit på børn i mærketøj???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Laulund87

Jeg er helt enig!

Jeg er ved at være godt træt af at man bliver betegnet som snobbet, man giver ikke sit barn omsorg osv

Hvad med at man bare gik op i hver sit! Jeg tænker også at det kunne være sjovt at se reaktioner hvis der jævnligt var debatter omkring hvordan man kan være bekendt at putte sit barn i Føtex tøj (Hvilket jeg selv gør og er fløjtende ligeglad med om andre gør!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Dinna88

Secrets skriver:

Ja, der vil jo altid være folk, der har modsatrettede oplevelser, og det er derfor jeg går rigtig meget op i, at der skal være gensidig respekt. For jeg kan da godt sidde og føle mig lidt som en dårlig kommende mor, når folk bliver ved med at snakke om, at alt det der billige tøj er mega ringe osv.. 

Og lige angående H&M tøj har jeg igen den modsatte oplevelse. Haha. Jeg har masser af tøj fra H&M (handler primært der), og selv når det er ved at være et par år gammelt, fejler det intet Tit handler det måske bare om, hvor uheldig man er

Altså, at jeg skriver, at mine erfaringer med det billigere tøj er dårlige, betyder jo ikke, at du bliver en dårlig mor fordi du ikke købet holly, småfolk m.m. Det handler jo om erfaringer Ikke... ens holdning. Jeg ville da ikke ane at der var noget med tøj fra Tøj&Sko hvis ikke det var på grund af det tøj jeg har købt derinde. Og helt ærligt - så aner jeg ikke om der er noget med tøj fra føtex! Men til gengæld ved jeg, at det dyrere tøj holder. 

Jeg har skam også tøj derfra der er flere år gammelt, men faktum er, at H&Ms tøj ikke er kvalitet. Og det erkender H&M gerne. Så man kan ikke regne med meget derfra. Men at tøjet falmer gør man jo bare noget ved, og det gør jeg gerne. Jeg ELSKER deres tøj og ja, 95 % af min garderobe er fra H&M. Min så absolut indlyngsforretning - kanon fedt tøj og billigt

Men nu handler det jo også om hvilket tøj det er. Som sagt er det det bestemte stof der ikke holder til at blive vasket mange gange, det holder ikke til at være en cardigan f.eks. fordi det så går op i ærmerne (jep, det er sket for mig ved alle mine cardigans i det stof) og deres nogle af deres sorte toppe falmer - dem der ikke rigtig kan strækkes. Og sådan er det konsekvent ved mig. Men dem der kan strækkes falder SLET ikke! De har den flotteste farve. Men nu er det også kun den sorte der falmer. Og sådan er det også med min sorte bukser derfra. 

Anmeld

24. maj 2011

Dinna88

Tulle28 skriver:

Jeps - det gør jeg også. Er ikke for fin til at købe tøj i H&M eller Føtex (som iøvrigt har uldbodyer af en rigtig god kvalitet), men vil da gerne have noget rigtig lækkert, hvis jeg kan få det til halv pris.

Altså, kan man få det såkaldte mærketøj til samme pris som det fra... ja.. føtex? Hvorfor så ikke D

Ork ja, jeg har  et par gange været på jagt i føtex og bilka og sådan med min søster, fordi vi skulle have noget bestemt fra reklamen - bl.a. deres uldtøj de havde i vinters!

Anmeld

24. maj 2011

Enayia

Hvor er det dejligt vi lever i et land hvor langt de fleste kan give deres børn tøj på! Så skal de ikke rende med numsen bar!

Anmeld

24. maj 2011

Frøken J.

Dinna88 skriver:

Altså, at jeg skriver, at mine erfaringer med det billigere tøj er dårlige, betyder jo ikke, at du bliver en dårlig mor fordi du ikke købet holly, småfolk m.m. Det handler jo om erfaringer Ikke... ens holdning. Jeg ville da ikke ane at der var noget med tøj fra Tøj&Sko hvis ikke det var på grund af det tøj jeg har købt derinde. Og helt ærligt - så aner jeg ikke om der er noget med tøj fra føtex! Men til gengæld ved jeg, at det dyrere tøj holder. 

Jeg har skam også tøj derfra der er flere år gammelt, men faktum er, at H&Ms tøj ikke er kvalitet. Og det erkender H&M gerne. Så man kan ikke regne med meget derfra. Men at tøjet falmer gør man jo bare noget ved, og det gør jeg gerne. Jeg ELSKER deres tøj og ja, 95 % af min garderobe er fra H&M. Min så absolut indlyngsforretning - kanon fedt tøj og billigt

Men nu handler det jo også om hvilket tøj det er. Som sagt er det det bestemte stof der ikke holder til at blive vasket mange gange, det holder ikke til at være en cardigan f.eks. fordi det så går op i ærmerne (jep, det er sket for mig ved alle mine cardigans i det stof) og deres nogle af deres sorte toppe falmer - dem der ikke rigtig kan strækkes. Og sådan er det konsekvent ved mig. Men dem der kan strækkes falder SLET ikke! De har den flotteste farve. Men nu er det også kun den sorte der falmer. Og sådan er det også med min sorte bukser derfra. 

Det var heller ikke henvendt til dig, men mere en almen kommentar af den opfattelse man hurtigt får, når folk taler ned om ikke-mærketøj

Jeg modstrider ikke, at meget mærketøj er i bedre kvalitet, jeg siger bare jeg slet ikke har de erfaringer med H&M tøj selv Og hvad angår meget tøj til os "voksne mennesker", er der også mange mærkevarer, som er dårlig kvalitet, men hvor det bare er mærket man betaler for. Men det er straks en helt anden snak

Anmeld

24. maj 2011

9510

Enayia skriver:

Hvor er det dejligt vi lever i et land hvor langt de fleste kan give deres børn tøj på! Så skal de ikke rende med numsen bar!

Anmeld

24. maj 2011

Dinna88

Secrets skriver:

Det var heller ikke henvendt til dig, men mere en almen kommentar af den opfattelse man hurtigt får, når folk taler ned om ikke-mærketøj

Jeg modstrider ikke, at meget mærketøj er i bedre kvalitet, jeg siger bare jeg slet ikke har de erfaringer med H&M tøj selv Og hvad angår meget tøj til os "voksne mennesker", er der også mange mærkevarer, som er dårlig kvalitet, men hvor det bare er mærket man betaler for. Men det er straks en helt anden snak

Det handler jo bare om prioritering og erfaring, og du gør jo bare hvad du finder bedst, så ud til højre med de kommentarer

Du har ret, det er en heeeelt anden snak  

Anmeld

24. maj 2011

quar20

Enayia skriver:

Anmeld

24. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Har fem børn.....og jeg har godt nok ikke råd til at "fodre" dem med mærketøj!! Ofte arver de efter hinanden, eller og så køber vi i H og M, bilka mv. Tøj er og så blandt de store ønsker til fødselsdage og jul.....ja og ikke mindst sko, der er en urimelig dyr post

Min store pige på knap 16, arbejder i hendes fritid og tjener ok, ifht hendes alder. Hun køber nu selv de mærker som hun føler er vigtig for hende. Hun har vel omkring 4000kr udbetalt/mdr og det halve går hendes tøjforbrug. Det har jeg det fint med. Hun ved at hvis hun vil have noget der koster mere end jeg kan afse, må hun selv købe......og det er efterhånden lang tid siden jeg har købt tøj til hende.

Jeg er da ikke itvivl om, at hvis jeg havde flere penge, så fik mine børn også dyrere og bedre varer, både hvad angår tøj, men også cykler mv. Det hele er jo en prioterings sag. og vi må prioterer nogle "vigtigere" ting i vores liv...bla mad, benzin til bilen mv.

Tilgengæld har mine børn lært at sætte pris på de ting de har, og lært den glæde det er ar selv at kunne betale, for egne optjente penge for en ting de længe har ønsket sig!

Anmeld

24. maj 2011

misspippi

Secrets skriver:

Jeg dømmer ikke folk der køber dyrt tøj. Jeg kan ikke sætte mig ind i, at man køber noget pga. MÆRKET, men hvis det er grundet kvaliteten, er det for mig noget andet. Så længe man ikke bruger mere end økonomien er til, er jeg lidt ligeglad. Så længe man ikke forventer, at barnet passer ekstra på med at grisse og få huller i tøjet

Jeg har så mødt mange af de modsatte fordomme og bemærkninger. Fx at du nu sidder og siger, at det billige tøj er grimt. Så tænker jeg da også "Nå, tak skal du da have". Det er ikke den oplevelse jeg har, og synes det er lige så træls en bemærkning, som du synes det er træls når folk siger at "folk der køber mærketøj er underlige" eller whatever. Jeg synes man kan få helt vildt meget flot, billigt børnetøj, og nu har jeg jo ikke taget det i brug endnu, men de af mine familiemedlemmer der bruger det billige har nu ikke haft problemer med det bliver grimt ved vask eller går nemt i stykker.

Jeg synes faktisk fordommene går begge veje, og måske burde man i virkeligheden bare passe sig selv. Hehe! Tøjet er jeg ligeglad med, men årsagerne til at købe det har jeg en mening om. Men har dog ikke indtryk af, at der er mange herinde der køber det for at "spille smarte".

Lige præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.