hvorfor køres der så tit på børn i mærketøj???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

132319

MariaE skriver:

jamen der føler jeg mig dejligt fri, for jeg HAR råd til at give mere end 12o kr for et par bukser til mine børn og jeg gør det også. Men samtidig ELSKER jeg genbrug og hjemmestrik fra min mor og faster og svigermor...HERLIGT:-)

Men at gå i lidt dyrere tøj gør hverken mig eller mine børn til snobber der ikke har tid eller evne til at være en kærlig forælder, heldigvis. Jeg gør det fordi jeg KAN:-)

Jeg skrev heller ikke nogle steder noget om snobberi

Det jeg mener er blot, at hvis en kvinde handler i Føtex og falder over et par fantastiske sommerbukser til sin datter men hænger dem retur fordi "hendes børn ikke skal gå i tøj fra Føtex" -Dét er da overfladisk!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Rosa

Jeg er sådan set ligeglad med om folk snobber opad eller nedad. Snobberi er irriterende for alle. Uanset om det handler om mærketøj eller alt muligt andet. 

Det er bare TØJ, for pokker 

Anmeld

24. maj 2011

Aves.

Rosa skriver:

Jeg er sådan set ligeglad med om folk snobber opad eller nedad. Snobberi er irriterende for alle. Uanset om det handler om mærketøj eller alt muligt andet. 

Anmeld

24. maj 2011

Muffinmus

Jeg hænger mig ikke så meget i snobberi eller ej, men jo, nogle vil nok mene det er trække den lige langt nok:-)

Har haft 1 par bukser til min søn fra Bilka der var de bedste dengang han var 1,5 år, men synes generelt de er alt for brede til min lille drengs mås, de sidder direkte dårigt på både min dreng og pige faktisk:-)

Men de sælger jo også ting som Steffens, som jeg godt kan lide både til nattøj og undertøj og alm bodyer og strømper osv, så det ryger da i kurven hvis det er:-)

Anmeld

24. maj 2011

Mi

Phoenix skriver:

Der er vel hverken noget galt i at købe mærke eller ikke-mærke tøj. Der hvor problemet opstår er, hvis man som voksen får formidlet videre til sine børn, at der er større værdi i at gå i mærketøj og det dermed påvirker børnenes indbydes syn på hinanden og evt er medvirkende til mobning osv.

Der ramte du plet.

Det er nemlig lige så stille ved at ske for enkelte af pigerne i mine tøsers klasser, og de går altså i 0. klasse

Til ts

Som pædagog er jeg fuldstændig ligeglad med hvilket tøj børnene går i. Men når en forældre kommer og siger at barnet ikke må kravle i en bestemt nederdel, ikke må lave stort i underbukserne (når barnet er ved at øve renlighed) eller ikke må have en jakke på ud, som barnet har med. Ja så er der altså gået et eller andet galt i priotiteterne

Anmeld

24. maj 2011

Muffinmus

Mi skriver:

Der ramte du plet.

Det er nemlig lige så stille ved at ske for enkelte af pigerne i mine tøsers klasser, og de går altså i 0. klasse

Til ts

Som pædagog er jeg fuldstændig ligeglad med hvilket tøj børnene går i. Men når en forældre kommer og siger at barnet ikke må kravle i en bestemt nederdel, ikke må lave stort i underbukserne (når barnet er ved at øve renlighed) eller ikke må have en jakke på ud, som barnet har med. Ja så er der altså gået et eller andet galt i priotiteterne

jamen du har da ret....der er meget tøj min søn får på i børnehaven som kommer hjem med dejlige jordpletter på, og det kan da være ærligt, men det er jo et barn jeg har, ikke en pyntedukke der skal stå stille til skue.

Vi har dog også 2-3 par bukser og pæne bluser der bliver brugt til lidt bedre lejligehder, men sker der noget med det er da da også bare ærgeligt, sådan må man forvente det kan gå når ens unger leger jo:-)

Anmeld

24. maj 2011

Carina1977

qp skriver:

Dét mærketøj jeg køber, køber jeg fordi jeg synes det er lækker kvalitet, lækkert tøj, fedt design, gode farver og ikke mindst rummeligt. Det billige tøj til drenge i 3 års alderen er som regel røv kedeligt - og finder jeg noget han kan bruge og som lever op til mine krav, så køber jeg det da....

Jeg køber både det billige og mærketøj.

Og jeg ser absolut ikke ned på folk som kun køber billigt tøj - jeg forstår dog bare ikke, at man engang imellem ikke vil ofre lidt penge på lidt lækkert tøj til ens unger?

Det har jeg ikke råd til at gøre. Så enkelt er det

Anmeld

24. maj 2011

Mi

MariaE skriver:

jamen du har da ret....der er meget tøj min søn får på i børnehaven som kommer hjem med dejlige jordpletter på, og det kan da være ærligt, men det er jo et barn jeg har, ikke en pyntedukke der skal stå stille til skue.

Vi har dog også 2-3 par bukser og pæne bluser der bliver brugt til lidt bedre lejligehder, men sker der noget med det er da da også bare ærgeligt, sådan må man forvente det kan gå når ens unger leger jo:-)

Så længe forældrene er ligeglade med at der kommer græspletter på knæene, eller tomatsovs ned af blusen, så er det også fuldstændig ligegyldigt for mig.

Herhjemme har vi haft børnehave tøj, og så pænt tøj. Ellers ville vi ikke have haft noget pænt tøj

Anmeld

24. maj 2011

Diana...

Enayia skriver:

Hvor er det dejligt vi lever i et land hvor langt de fleste kan give deres børn tøj på! Så skal de ikke rende med numsen bar!

.

Anmeld

24. maj 2011

Diana...

Rosa skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.